استاندار کرمان در جمع صادرکنندگان و فعالان اقتصادی: پروژه ها را با نفت 25 دلار و دست خالی اجرا می کنیم

رزم حسینی: سازندگی و آبادانی کاری سخت و خراب کردن کار آسانی است/ امروز در استان کرمان دغدغه همه مسئولان جهاد اقتصادی است/ همه مسئولان استان درهایشان به روی منتقدان و کارشناسان و دلسوزان باز است/ متاسفانه بسیاری از صادرات استان از گمرک های دیگر مانند بندرعباس صورت می گیرد  

رزم حسینی: همواره سئوال می شود که برجام چه شد اما کسی نمی پرسد اگر برجام نبود چه می شد؟/ دولت آقای روحانی دولت مظلومی است و کسی نمی گوید اگر مذاکرات آغاز نمی شد و مجوزی که مقام معظم رهبری برای تعامل با دنیا دادندنبود، چه می شد؟/ تعیین سرنوشت کشور با انتخابات است، نگوییم انتخابات چه تاثیری دارد؟ رای 24 خرداد تاثیری بر سرنوشت شما نداشته است؟

 

استاندار کرمان گفت: ما تمامی پروژه هایی که در شهر و استان کرمان در حال اجراست را با نفت بشکه ای 25 دلار و نه دوران فراوانی و نفت بشکه ای 140 دلار و با دست خالی اجرا می کنیم.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز شنبه در همایش روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه سال 1394 در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: در تمامی پروژه های استان کرمان، طبق قانون همه مجوزهای لازم اخذ شده و در حال اجرا هستند اما عده ای با یک موضع خاصی مخالفت می کنند که مشخص است، پیمانکاران بزرگی که وارد استان می شوند عده ای منافعی دارند.

وی با بیان اینکه سازندگی و آبادانی کاری سخت و خراب کردن کار آسانی است گفت: امروز در استان کرمان دغدغه همه مسئولان جهاد اقتصادی است و تکلیف، وظیفه ملی و تاریخی ما است، اگر ما جهاد اقتصادی انجام می دادیم امروز نباید این مشکلات را داشتیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: همه مسئولان استان درهایشان به روی منتقدان و کارشناسان و دلسوزان باز است اما کسی نمی گوید چطور شد حاشیه نشینی در شهر افزایش یافت و زمین خواری که 2 سال پیش در این شهر بود چرا تا دیروز کمپین علیه آن راه نینداختند و چرا نگفتید معتادان در اطراف کرمان غوغا می کنند و احساس مسئولیت در این باره نکردید.

وی گفت: آمار صادراتی که امروز اعلام شد تنها آمار صادرات از گمرک استان کرمان است اما متاسفانه بسیاری از صادرات استان از گمرک های دیگر مانند بندرعباس صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برآورد ما حدود چهار میلیارد دلار صادرات استان است اظهار کرد: حدود یک میلیارد دلار از مس سرچشمه و حدود 1.5 میلیارد دلار از معادن گل گهر و کرومیت صادرات داشتیم که عمدتا از گمرکات خارج از استان صادر شده است و بنابراین رتبه استان کرمان در میزان صادرات افزایش پیدا می کند.

رزم حسینی گفت: در رویکرد و برنامه های اقتصادی، تزریقات و تراوشات اقتصادی مهم است، تزریقات یعنی ارزآوری کالا و سرمایه گذاری خارجی است و تراوشات یعنی تولیدات و پس انداز ملی و هر کشوری این دو را با هم داشته باشد، می توانید توسعه یافته باشد.

وی با اشاره به اینکه همواره سئوال می شود که برجام چه شد اما کسی نمی پرسد اگر برجام نبود چه می شد ادامه داد: دولت آقای روحانی دولت مظلومی است و کسی نمی گوید اگر مذاکرات آغاز نمی شد و مجوزی که مقام معظم رهبری برای تعامل با دنیا دادند، نبود چه می شد؟

وی گفت: هیچ کسی نمی گوید اگر سیاست های سنگین و عاقلانه دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد انجام نمی شد تورم و دلار به کجا می رسید.

استاندار کرمان بیان کرد: فرار سرمایه های ایرانی به خارج از کشور تا رای 24 خرداد 92 که ملت ایران رای تعیین کننده ای بر تغییر روش، گفتمان و اخلاق دادند کسی از آن سخنی نمی گوید و دولت هم قصد ندارد سیاه نمایی کند، دولت راستگویان است و نمی خواهد مطالب غیر واقعی بیان کند اما دولت مسئول است.

وی افزود: جالب است اگر مذاکرات و برجام شروع نمی شد ما الان کجا بودیم؟ با توجه به حضور داعشی که تا نزدیک مرزهای کشور رسیده بود و با تورم لجام گسیخته و اختلافات بین دولت و مجلس، این دولت خدمات بسیار درخشانی در این سرزمین انجام داده است و از جنگ قطعی رهایی پیدا کردیم.

رزم حسینی تاکید کرد: شما فعالان اقتصادی که نبض اقتصاد سیاسی کشور هستید به خوبی می فهمید چه مطالبی بیان می شود.

وی گفت: این دولت بر اساس تعهدی که به ملت و مقام معظم رهبری دارد و در مسیری که بر پایه منویات رهبری در حال انجام است به حول و قوه الهی با همراهی شما این مسیر را دنبال خواهد کرد تا کشور آینده درخشانی خواهد داشت.

وی افزود: خط مستقیم، خط توانمند سازی، آبادانی و عزت داشتن مردم است که بتوانند خودشان را به خوبی اداره کنند و خط اسلام ، ولایت فقیه و همه خطوط به این خط می رسد.

استاندار کرمان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: تعیین سرنوشت کشور با انتخابات است، نگوییم انتخابات چه تاثیری دارد؟ رای 24 خرداد تاثیری بر سرنوشت شما نداشته است؟

وی افزود: ما باید نمایندگانی انتخاب کنیم که دلسوز باشند و عافیت طلب نباشند، نمایندگانی انتخاب کنیم که هویت داشته باشند و مطالبه گر باشند.

رزم حسینی تصریح کرد: ما باید نمایندگانی انتخاب کنیم که همراه و همگام با دولت برای توسعه استان باشند، نگویید نماینده تاثیری ندارد بلکه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

وی گفت: ما در همین استان نمایندگانی داریم که شبانه روز در راه توسعه هستند و اینجا نام نمی برم اما خیلی فعال هستند و ممکن است عکس آن هم باشد.

وی با بیان اینکه دو انتخابات مهم را پیش رو داریم افزود: خواهش من از مردم و شما فعالان اقتصادی که نخبه گان اقتصادی هستید این است که همه را تشویق کنید که سطح مشارکت را افزایش دهیم و نمایندگان عاقل، متخصص و دلسوز، وفادار و مطالبه گر انتخاب کنیم تا استان توسط همه ساخته شود.

استاندار کرمان گفت:در حوزه آب 20 سال می خواستند برای آب شهر کرمان تصمیم گیری کنند ولی نتوانستند اما در این دولت تصمیم گیری شد و در مسیر اجرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دولت در حال اجرای پروژه های آبی استان است اظهار کرد: حق آبهای استان کرمان تعیین تکلیف شد و این در حالی است که کرمان استانی کم آب و بحرانی در حوزه آب است.

رزم حسینی افزود: احداث سد بهشت آباد با ظرفیت 180 میلیون متر مکعب در این دولت در شورای آب تصویب شد و اجرای آن را از 2 یا سه ماه آینده انشاءالله شروع خواهیم کرد.

وی با اشاره به انتقال آب از سد صفارود به شهر کرمان گفت: این خط انتقال، خط ترانزیت آبی برای فلات مرکزی و کل کشور است و 800 میلیون متر مکعب انتقال آب با احداث بزرگترین تونل کشور که تا امروز حدود 175 متر و روزانه 15 متر پیشرفت دارد و این پروژه با دست خالی در این دولت تعیین تکلیف شد.

استاندار کرمان ادامه داد: پروژه انتقال آب از سد نسا برای شرق استان در حال اجراست و 81 میلیاد مترمکعب آب در پشت سد و در آن منطقه داریم که تکلیف آب برای شرق استان مشخص شده است.

وی بیان کرد: در جنوب استان با خط انتقال آب از دریای عمان که شرکت های سرمایه گذار در هفته آینده برای تاسیس شرکت سرمایه گذاری نشست برگزار کردند، دولت هم خرید تضمینی آب برای شرب را مصوب کرده و برای پنج شهرستان جنوب استان تعیین تکلیف شد و شهرستان جیرفت و عنبر آباد هم از سد جیرفت استفاده می کنند.

رزم حسینی تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی یکی از استان هایی خواهیم بود که جذب سرمایه گذاری خارجی برای پروژه های مشخص کاملا آماده است و بین 10 تا 16 میلیارد دلار طرح برای سرمایه گذاری آماده کردیم که تا هفته آینده لیست آن را منشتر می کنیم.

وی با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده است افزود: البته ما راضی نیستیم و به عنوان یک خدمتگذار مردم اگر تحویل استان به من نوع دیگری بود به شیوه دیگری اداره اش می کردیم.

استاندار کرمان گفت: ما می دانیم که سنگلاخ های زیادی بر سر راه کارآفرینی برای فعالان اقتصادی است، بوروکراسی دولتی، مزاحمت های قوانین و خیلی موارد دیگر وجود دارد، اما ما آینده بسیار روشنی در استان کرمان داریم و چند مزیت جدید برای استان خلق شده است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی مزیت جدید برای استان محسوب می شود ادامه داد: برخی فکر می کردند پتروشیمی حتما باید در حوزه نفتی باشد اما خط لوله صلح که از خاک کرمان عبور می کند یک مزیت بسیار درخشان برای پتروشیمی استان می باشد و پیش بینی های جدید برای آینده بوجود آورده است.

وی گفت: ما در حال حاضر 2 پتروشیمی برای کرمان مجوز داریم که کارهای مقدماتی یکی از آن در حال انجام است.

رزم حسینی افزود: مزیت جدید دوم خودروسازی است که هدف ما رسیدن به تولید 10 درصد تولید خودرو کشور در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه مزیت دیگر انرژی ها نو است اظهار کرد: استان کرمان یکی از مراکز بسیار مهم تولید انرژی نو است و مدتی پیش هیات های آلمانی در بازدید از استان عنوان کردند مسیر ماهان تا راین بهترین نقطه برای تولید انرژی خورشیدی است.

استاندار کرمان گفت: روز صادرات برای همه شما مبارک باشد و خسته و نا امید نشوید و این کشور از آن ماست که باید آن را بسازیم و به حرف های چپ و راست هم گوش نکنیم.

وی تاکید کرد: باید سال آینده کسی که برای اولین بار صادرات انجام و فردی که صادرات را جهشی افزایش داد و جوان ترین صادر کننده، معرفی شوند.

رزم حسینی گفت: کار دیگری که در استان انجام شده تشکیل دولت سایه است و جوانان توانمند در دستگاه های دولتی را شناسایی کنیم و آینده را باید جوانان استان اداره کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه فقر مدیریتی در چند سال گذشته بین مدیران دولتی وجود داشته است و مدیران جوان نتوانستند رشد کنند و یکی از کارهایی که باید انجام دهیم، شناسایی کسانی است که در دستگاه های دولتی جوان و متخصص هستند و انگیزه دارند بتوانند مسئولیت های خوبی در استان داشته باشند.

همایش بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه با حضور استاندار کرمان، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مدیران بخش دولتی و خصوص استان برگزار و در این آیین از صادرکنندگان نمونه استان در سال 1394 تقدیر شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران