رئیس ستاد انتخابات استان: صلاحیت بیش از 90 درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تایید شده است + 3 خبر

سایر خبرهای استان: 41 منطقه نمونه گردشگری استان کرمان امسال به تصویب هیات دولت رسید/ بانک اطلاعاتی توانمندی های تولیدی و صادراتی کرمان تهیه می شود/ طرح توسعه گردشگری شرق کرمان در دست تدوین است  

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: بیش از 90 درصد داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شده اند.

حمید ذکاء اسدی در گفت و گو با ایرنا از تایید صلاحیت 231 نفر از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان خبر داد افزود: صلاحیت 25 نفر نیز از سوی هیات های اجرایی رد شده است.

وی بیان کرد: 267 نفر به عنوان داوطلب نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان از 28 آذر تا چهارم دی ثبت نام کردند و 11 نفر از این تعداد از ادامه رقابت انصراف داده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: 10 نفر از داوطلبان انصرافی در استان کرمان، مرد و یک نفر زن هستند.

وی افزود: دو نفر از داوطلبان رد صلاحیت شده در استان کرمان نیز زن و از حوزه انتخابیه کرمان و راور بوده اند.

ذکاء اسدی گفت: سه نفر از داوطلبان رد صلاحیت شده استان کرمان از حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه، یک نفر از حوزه بم، ریگان، نرماشیر و فهرج، پنج نفر از رفسنجان و انار، دو نفر از سیرجان و بردسیر، چهار نفر از شهربابک، 9 نفر از کرمان و راور و یک نفر از حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبارجنوب و قلعه گنج بوده اند.

وی تصریح کرد: حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان و حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد داوطلب انصرافی یا رد صلاحیت شده نداشته اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: همچنین یک داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه، یک نفر از رفسنجان و انار، یک نفر از سیرجان و بردسیر، دو نفر از شهربابک و شش نفر از کرمان و راور انصراف داده اند.

وی افزود: داوطلبانی که براساس نظر هیات های اجرایی حوزه های انتخابیه استان کرمان تائید صلاحیت نشده اند، می توانند به استناد تبصره ماده 51 قانون انتخابات مجلس از زمان ابلاغ فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه های انتخابیه حداکثر در مدت چهار روز از امروز چهارشنبه 16 دی تا 19 دی ماه 1394 به دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

ذکاء اسدی گفت: هیات نظارت از 20 تا 26 دی ماه به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی می کند. استان کرمان 9 حوزه انتخابیه اصلی و 10 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می شود.

 

41 منطقه نمونه گردشگری استان کرمان امسال به تصویب هیات دولت رسید

مدیرکل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت های گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امسال 41 منطقه نمونه گردشگری در کشور به تصویب هیات دولت رسیده که پنج منطقه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال شکل گیری است.

به گزارش ایرنا جلال تاجیک در آئین آغاز عملیات اجرایی منطقه نمونه گردشگری و تفریحی دهکده آرامش در رفسنجان افزود: یکهزار و 168 منطقه نمونه گردشگری در کل کشور در دولت های نهم و دهم به تصویب هیات دولت رسید که با ساماندهی این مناطق، تعداد آنها به کمتر از 70 منطقه نمونه گردشگری تقلیل پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 300 میلیارد ریال اعتبار برای مناطق نمونه گردشگری در کشور اختصاص می یافت گفت: امسال 15 درصد از این اعتبار و بودجه اختصاص یافته است.

وی افزود: ما در حوزه هایی از جمله تامین اعتبارات زیرساخت های مناطق گردشگری در کشور و نیز ساماندهی مناطق گردشگری نمونه فعالیت می کنیم.

مدیرکل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت های گردشگری با بیان اینکه صنعت گردشگری بهترین جایگزین برای نفت است تصریح کرد: گردشگری می تواند مرهم خوبی برای بسیاری از مشکلات جامعه باشد و باعث افزایش تفاهم در خانواده ها و افزایش سطح رضایت اجتماعی است.

وی گفت: باید برای سرمایه گذارانی که دغدغه بیکاری بین مردم را کاهش می دهند و با ایجاد شغل پایان بخش مشکل جامعه هستند، فرش قرمز پهن کرد.

وی افزود: استان کرمان از نظر آثار تاریخی و باستانی جایگاه ویژه ای در کشور دارد به طوری که نسبت به مناطق گردشگری در دیگر نقاط کشور بهتر است.

تاجیک تصریح کرد: زیرساخت های هوایی استان کرمان نسبت به استان های دیگر بهتر است و این در رفت و آمد گردشگران داخلی و خارجی تاثیر دارد به طوری که از تهران به چندین شهرستان استان کرمان در هفته پرواز انجام می شود.

وی گفت: روستای صخره ای میمند در شهربابک که امسال در یونسکو به ثبت جهانی رسید گردشگران خارجی و داخلی را می تواند به خود جذب کند.

وی با اشاره به اینکه برای کمپ گردشگری میمند شهربابک سه میلیارد ریال بودجه ابلاغ خواهد شد افزود: رفسنجان با وجود شخصیت برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سال های طولانی به شهرستان معروف در دنیا تبدیل شده است و امیدواریم مردم این منطقه در کنار تولید محصول ارزآور پسته به صنعت گردشگری هم روی بیاورند.

تاجیک افزود: امیدواریم فاز اول منطقه نمونه گردشگری و تفریحی دهکده آرامش در رفسنجان زمستان سال 95 به بهره برداری برسد.

یکی از سرمایه گذاران ایجاد این منطقه نمونه گردشگری در رفسنجان هم گفت: 16 هزار هکتار زمین از طریق امور اراضی برای این منطقه واگذار شده است و برای ایجاد این منطقه 300 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

حسین جمالی با اشاره به اینکه این طرح برای 150 نفر اشتغالزایی می کند افزود: تاکنون 20 میلیارد ریال برای اخذ مجوز و مدارک لازم، ایجاد زیرساخت های آب و برق و تهیه نقشه ها و سایر اقدامات صرف شده است.

وی بیان کرد: فاز اول این مجموعه تا سال آینده و فاز دوم آن تا دو سال دیگر تکمیل خواهد شد.

 

بانک اطلاعاتی توانمندی های تولیدی و صادراتی کرمان تهیه می شود

دبیرکل اتاق بازرگانی کرمان گفت: بانک اطلاعاتی توانمندی های تولیدی و صادراتی استان کرمان با استفاده از آمار موجود و به روز رسانی برخی از این آمار و اطلاعات و تجمیع آنها توسط اتاق کرمان تهیه می شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، مسعود رشیدی نژاد در نشستی با حضور برخی از اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان،اظهار کرد: به نظر می رسد تاکنون چنین بانک اطلاعاتی در استان وجود نداشته و این اقدام باید در راستای سه محور شامل بررسی راهکارهای تدوین بانک اطلاعاتی کارآمد و به روز، تشکیل کمیته ای برای تدوین توانمندی ها و مشخص کردن نحوه همکاری و مشارکت دستگاه های دولتی و بخش خصوصی انجام شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات باید یکپارچه، ساختار یافته و مستند باشد تا بتوان از آنها در تصمیم گیری های مهم استان استفاده کرد گفت: تصمیم گیری بدون آمار مستند، قابل دفاع نیست.

وی استخراج آمارها و اطلاعات در این زمینه را اقدامی برای کمک به توسعه استان عنوان و خاطرنشان کرد: در جمع آوری این اطلاعات هدف اصلی ما داشتن یافته هایی صحیح از وضعیت تولید و صادرات محصولات مختلف استان است زیرا این موضوع برای سرمایه گذاری خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دبیرکل اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: در تهیه این بانک اطلاعاتی از سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش (ساترا) و سالنامه آماری و کمک دستگاه های دولتی، بنگاه های اقتصادی، بخش خصوصی و کمیسیون های اتاق کرمان استفاده خواهد شد و امیدواریم بتوان این موضوع را در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مطرح و به تصویب رساند.

در این نشست نمایندگان سازمان های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و نماینده مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان، روسای برخی انجمن ها و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند و به ارایه نظرات در رابطه با تهیه بانک اطلاعاتی توانمندی های تولیدی و صادراتی استان پرداختند.

 

طرح توسعه گردشگری شرق کرمان در دست تدوین است

رئیس شورای اسلامی شهر بم گفت: طرح و سند توسعه گردشگری شرق استان با محوریت بم در دست تدوین است و مراحل نهایی را می گذراند.

علی طاهریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح توسعه گردشگری شرق استان با کمک فرمانداران، شهرداران و شوراهای شهر در شرق استان تهیه، بررسی و تدوین شده و شورای شهر بم تاکنون یکصد میلیارد ریال به این کار اختصاص داده است.

وی گفت: بر این اساس طرح های گردشگری شاخص هر شهرستان در شرق استان مطرح و علاوه بر آماده سازی طرح های مذکور در خصوص جذب گردشگر در آن حوزه نیز رایزنی و اقدام می شود.

وی بیان کرد: ارگ قدیم، سد نساء و پیست اتومبیلرانی بم، منطقه ییلاقی دهبکری، تپه های شنی ریگان و شن درمانی، کلوت های فهرج، دشتی که از بم تا ریگان امتداد دارد و قلعه تاریخی عباس آباد نرماشیر از جمله طرحهای م هم در جذب گردشگر محسوب می شوند.

رئیس شورای شهر بم وجود قنوات در منطقه را یکی دیگر از جاذبه های گردشگری برشمرد و افزود: در خصوص نخلستان ها و بافت باغ شهری منطقه نیز برنامه های خاص و ویژه ای در دست اقدام داریم.

وی گفت: در این باره با لیدرهای جهانی و بین المللی نیز در حال مذاکره هستیم و تاکنون افراد شاخصی همچون پروفسور جعفری و دکتر مقصودی از لیدرهای مطرح بین المللی ما را در تهیه این سند کمک کرده اند.

طاهریان ابراز امیدواری کرد: نوروز امسال نوروزی متفاوت برای گردشگرانی باشد که شرق استان را مقصد سفر خود انتخاب می کنند.

شرق کرمان شامل شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر با بیش از 500 هزار نفر جمعیت و برخورداری از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی متنوع یکی از قطب های گردشگری استان به شمار می رود.

بم نزدیکترین شهرستان شرقی به مرکز استان تا کرمان 190 کیلومتر فاصله دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران