دهه فجر انقلاب اسلامی مبارک باد

 

در آستانه دهه فجر: نمایشگاه پرنیان فجر در کرمان گشایش یافت + 3 خبر

سایر خبرها: اجرای یکهزار برنامه ویژه دهه فجر برای کودکان کرمانی/ آمادگی استانداری کرمان برای بهره گیری از توان مدیریتی بانوان/ پایگاه سلامت امام جواد (ع) در کرمان افتتاح شد  

نمایشگاهی از آثار نقاشی بانوان با عنوان پرنیان فجر در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی در شهر کرمان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا آیین گشایش این نمایشگاه عصر جمعه با حضور استاندار کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان و هنرمندان در محل نگارخانه هومهر کرمان برگزار شد.

آثار 11 نفر از بانوان نقاش کرمانی در قالب 20 اثر با رنگ و روغن، آبرنگ و ترکیب مواد در معرض دید عموم گذاشته شده است.

این نمایشگاه هر روز از نهم تا چهاردهم بهمن از ساعت 16:30 تا 19:30 در محل نگارخانه هومهر واقع در خیابان 20 متری نادر کوچه شماره یک برپاست.

 

اجرای یکهزار برنامه ویژه دهه فجر برای کودکان کرمانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان گفت: بیش از یکهزار برنامه ویژه کودکان و نوجوانان در 41 مرکز کانون پرورش فکری این استان طی ایام دهه مبارک فجر اجرا می شود.

به گزارش ایرنا محسن روحی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه های کانون پرورشی کرمان در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برای همه کودکان و نوجوانان این استان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت کمیته کودک و نوجوان دهه فجر به عهده کانون پرورش فکری است تصریح کرد: هدف این کانون جذب کودکان و نوجوانان در فعالیت و برنامه های این نهاد است و در این مسیر دستگاه های اجرایی می توانند پشتوانه خوبی باشند.

روحی افزود: یکی از سیاست های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر اجرای برنامه های مختلف در مراکز کانون، اجرای برنامه در فضاهای عمومی برای آشنایی کودکان و خانواده های آنان با فعالیت های کانون است.

وی اظهار کرد: اجرای سرود ویژه دهه فجر، توسط 40 نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برگزاری جشنواره سرودهای خوب در استان کرمان از دیگر اقدامات این نهاد است.

محسن روحی اضافه کرد: کانون پرورشی نمایشگاه توانمندی های این مجموعه را نیز در سالن مرکز شماره دو این کانون واقع در خیابان کار با عنوان مسیر پیروزی به عنوان یک طرح جدید با همکاری کودکان و نوجوانان برپا کرده است.

وی گفت: کودکان و نوجوانان در نمایشگاه مسیر پیروزی به نوعی با روزگار قبل انقلاب آشنا خواهند شد.

روحی ادامه داد: در هر بخش از این نمایشگاه یکی از مربیان کانون، کودکان و نوجوانان را همراهی می کنند.

وی از راه اندازی موزه تاریخ برای کودکان و نوجوانان با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خبر داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بیان کرد: جشن انقلاب نیز روزانه همزمان با ایام الله دهه فجر با همکاری جمعی از موسسات در خانه شهر برگزار می شود.

روحی با بیان اینکه جشن پرواز بادبادک ها 15 بهمن، ابتدای محور هفت باغ برگزار خواهد شد گفت: حدود 100 نفر از کودکان و نوجوانان کرمانی در کلاس های ساخت بادبادک کانون پرورشی شرکت کرده اند.

وی افزود: جشنواره قصه گویی فجر نیز در این دهه برای مربیان کانون پرورش فکری برگزار می شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان حدود 50 هزار عضو دارد.

 

آمادگی استانداری کرمان برای بهره گیری از توان مدیریتی بانوان

استاندار کرمان گفت: این استان برای افزایش نقش بانوان به منظور استفاده از توان و ظرفیت آنها در پست های مدیریتی آمادگی دارد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی شامگاه جمعه در دیدار رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی به اقدامات مطلوب دولت در زمینه حمایت از کارآفرینی بانوان مبتنی بر اقتصاد خانواده و شناسایی هزار بانوی کارآفرین در استان اشاره کرد.

وی افزود: مطالبه گری بانوان باید ابتدا از خودشان شروع شود زیرا استان کرمان این آمادگی را دارد که نقش بانوان را افزایش داده و از توان و ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی استفاده کند.

استاندار کرمان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود: سفر فاطمه طباطبایی به کرمان با این ایام مصادف شده لذا باید از معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و فرزند بزرگوارشان حاج احمد خمینی (ره) به نیکی یاد کرد که انقلابی مردمی و متفاوت با دیگر انقلاب ها بوجود آوردند.

وی همچنین به پهناوری کرمان و برابری این استان با شش استان در کشور اشاره و تصریح کرد: چهار و نیم درصد تولید ناخالصی کشور متعلق به کرمان است و این استان ثروت های خفته و پنهان بسیاری دارد.

استاندار کرمان به کشت دو هزار گیاه دارویی در این استان اشاره کرد و گفت: فرش کرمان نیز به عنوان سلطان فرش جهان معروف است.

وی ادامه داد: فرش کرمانی با قدمت زیاد در کاخ های معتبر جهان پهن است و صنعت قالی بافی در این استان سال 93 نسبت به سال 92، 70 درصد رشد داشته است.

رزم حسینی با بیان اینکه انعقاد قرارداد هزار متر مربع فرش دستباف کرمان با ستاد عتبات و عالیات کار بسیار خوبی در صنعت فرش استان کرمان است گفت: این اقدام برای نخستین مرتبه در دولت یازدهم انجام شده است.

وی ادامه داد: معتقدیم که زنجیره بافت فرش در کرمان باید ادامه پیدا کند که در این راستا کارگاه های فرش بافی در چند شهرستان این استان فعال است و سعی شده در چند شهرستان دیگر نیز مقدمات احداث این کارگاه ها را فراهم کنیم.

وی نظام دیوان سالاری را موجب عقب افتادگی نظام اداری عنوان کرد و افزود: شهرستان قلعه گنج در دولت یازدهم برای توسعه به بخش غیردولتی واگذار شد.

وی ادامه داد: شهرستان قلعه گنج طی تفاهم نامه ای به بنیاد مستضعفین واگذار شد و این بنیاد 9 ماه در منطقه مستقر شده و کار توسعه ای را با مشارکت مردم آغاز کرده است.

استاندار کرمان یادآور شد: قلعه گنج دارای خاکی حاصل خیز، آب و هوایی مناسب برای کشاورزی و دارای آب گوارا و شیرین و معادنی ناشناخته است در حالی که 85 هزار نفر از مردم این شهرستان فقیر هستند.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: دولت ها در کشورهای پیشرفته ماموریت کنترل و نظارت و در برخی موارد مسئولیت برنامه ریزی را بر عهده دارند و بقیه امور با تفکر غیردولتی اداره می شود.

وی افزود: همین تفکر بخش دولتی در ایران موجب شده نتوانیم توسعه پیدا کنیم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه 40 درصد ارزش افزوده کشور از استان کرمان است، خاطر نشان کرد: اکتشافات معدنی این استان متعلق به 40 سال گذشته است بنابراین می توان با اکتشافات جدید، 23 درصد به کشفیات استان اضافه کنیم.

رزم حسینی افزود: استان کویری کرمان 25 درصد از باغات کشور را به خود اختصاص داده در حالی که آب و هوای شمال با جنوب این استان متفاوت است.

وی همچنین با اشاره به تعداد دانشجویان و مراکز آموزشی استان کرمان تصریح کرد: افرار تاثیرگذار و سرشناسی در استان کرمان رشد یافتند.

استاندار کرمان در پایان این دیدار به رسم یادبود تابلو پته ای را به عنوان صنایع دستی کرمان به رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی هدیه کرد.

دومین گردهمایی مسئولان شورای زنان فرهیخته استان ها به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با حضور دکتر فاطمه طباطبایی رئیس شورای زنان فرهیخته، اعضای شورا، دکتر علوی فاضل رئیس مرکز هماهنگی امور استان ها و هیات های امنای استانی، دبیر هیات امنای استان کرمان و مسولان و معاونان واحدهای دانشگاهی استان کرمان شنبه دهم بهمن سال جاری برگزار می شود.

در این همایش یک روزه، مسائل و مشکلات شورای راهبردی زنان فرهیخته استانها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و برنامه های آینده شورا تدوین می شود.

 

پایگاه سلامت امام جواد (ع) در کرمان افتتاح شد

پایگاه سلامت امام جواد (ع) همزمان با مراکز و پایگاه های سلامت 16 دانشگاه علوم پزشکی کشور در شهر کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا آیین افتتاح پایگاه سلامت شماره 3 امام جواد (ع) روز شنبه با حضور نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی دیگر از مسئولان در شهرک سیدی کرمان برگزار شد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این آیین گفت: در سال 93 و 94 بحث تحول در بهداشت از جهت برنامه ریزی کلان و تامین اعتبار مصداق پیدا کرده است.

نوذر نخعی افزود: تفاوت خدمات نسبت به سال قبل فعال شدن خدمات است یعنی اگر ارتباط کسی به مدت سه ماه با سیستم قطع شود موظف هتسیم پیگیری کنیم چرا افراد ارتباط شان قطع شده است و خدمات ارائه نمی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کیفیت خدمات ارائه شده در مناطق حاشیه ای و سکونت گاه های غیر رسمی از کیفیت مراکز بهداشتی در مناطق مرکزی شهر بالاتر است که نمود خدمت توام با عدالت است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به طرح پزشک خانواده اظهار کرد: در این طرح در بحث حقوق و مزایا مشکلاتی وجود داشت اما خوشبختانه در حال حاضر با حمایت های بیمه سلامت و دریافتی قابل قبول، پزشکان با رغبت همکاری می کنند.

وی گفت: پایگاه سلامت امام جواد (ع) با اعتبار بالغ بر 600 میلیون ریال تجهیز شده و تعداد چهار نفر کادر ثابت و هفت نفر به صورت پاره وقت با این مرکز همکاری دارند و خدمات این مرکز حدود 12 هزار نفر را پوشش می دهد.

نخعی افزود: در این پایگاه خدمات پزشکی و سلامت، مامایی، واکسیناسیون، سلامت روان، بهداشت محیط و تغذیه به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

افتتاح مراکز و پایگاه های سلامت جامعه یکی از بسته های خدمات تحول در حوزه بهداشت است که امروز (شنبه) بطور همزمان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان البرز و با حضور مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی در استان های اصفهان، هرمزگان، خراسان رضوی، قم، خوزستان، زنجان، کرمان، آذربایجان شرقی، کردستان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، همدان، کرمانشاه، قزوین و آذربایجان غربی با هدف پوشش و ارتقای سلامت جمعیت ساکن در حاشیه شهرها افتتاح شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران