زمینه آزادی 174 مددجوی جرایم غیرعمد در کرمان فراهم شد+ 5 خبر

سایر خبرهای استان: آمادگی استانداری کرمان برای تشکیل کمیته مشترک سرمایه گذاری با نروژ/ 120 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کرمان نیاز است/ روند افزایشی حاشیه نشینی در کرمان به صفر رسید/ پس از آغاز حفاری تونل صفارود: مناقصه پروژه انتقال آب از بهشت آباد به کرمان برگزار شد/ کرمانی ها شش هزار و 544 شهید را تقدیم کرده اند  

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان گفت: امسال زمینه آزادی 174 مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان با پرداخت 58 میلیارد ریال فراهم شده است.

به گزارش ایرنا سید حجت الله موسوی قوام روز سه شنبه در نشست هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان افزود: تا پایان سال جاری شمار مددجویان جرایم غیر عمد آزاد شده از زندان های استان کرمان به 200 نفر افزایش می یابد.

وی گفت: از مجموع مددجویان جرایم غیر عمد آزاد شده از زندان های استان کرمان، 91 نفر از محل کمک های مردمی با شش میلیارد و 964 میلیون ریال آزاد شده اند.

وی بیان کرد: 15 نفر نیز از محل کمک های ویژه ستاد دیه کشور، 30 نفر از محل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور، 24 نفر از محل اعتبارات بانکی و 14 نفر با اخذ رضایت شاکی و بدون پرداخت وجه از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان گفت: در سال جاری 172 میلیارد ریال اخذ رضایت شاکی را داشته ایم.

وی افزود: 74 نفر از مددجویان نیز در پرداخت بدهی خود مشارکت داشته و بخشی از بدهی خود را به مبلغ 88 میلیارد ریال پرداخت کرده اند.

موسوی قوام، آزادی بدهکاران نفقه و دیه را در اولویت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 108 مددجوی جرایم غیر عمد در زندان های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد 9 نفر ورودی سال 93 هستند.

وی اظهار کرد: 99 نفر از مددجویان جرایم غیر عمد در زندان های استان کرمان ورودی امسال هستند که هشت نفر از آنها دیه بدهکار، 35 نفر بدهکار مالی، 63 بدهکار مهریه و دو نفر بدهکار نفقه هستند.

وی افزود: 9 فقره از پرونده های مددجویان مربوط به بیمه توسعه است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: در سال جاری 25 جلسه هیات مدیره ستاد دیه در استان برگزار شده که 53 مصوبه را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: 43 مصوبه هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان اجرایی شد و بقیه در دست پیگیری است.

وی دیدار با مددجویان جرایم غیرعمد هر چهار ماه یک بار، گردهمایی فصلی مددکاران و برگزاری همایش تجلیل از خیران و یاوران ستاد دیه استان کرمان را از جمله برنامه های ستاد دیه در سال جاری برشمرد.

موسوی قوام گفت: جشن گلریزان ویژه مددجویان زن نیز با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نخستین بار در کرمان برگزار شد.

وی به برگزاری جشن های گلریزان در شهرستان های کرمان و بم اشاره و بیان کرد: تاکنون پنج میلیارد ریال از تعهدات خیران در این جشن ها جمع آوری شده است.

وی گفت: موفقیت های ستاد دیه مرهون حمایت های رئیس کل دادگستری و اعضای این ستاد در استان کرمان بوده است.

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه در استان کرمان از سال 80 کار خود را آغاز کرد.

 

آمادگی استانداری کرمان برای تشکیل کمیته مشترک سرمایه گذاری با نروژ

استاندار کرمان گفت: آمادگی داریم با تشکیل کمیته مشترک بین استانداری، اتاق بازرگانی کرمان و سفارت نروژ در تهران، زمینه همکاری بین کرمان و سرمایه گذاران ایجاد شود.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در دیدار خانم 'اودیسه نورهیم' سفیر نروژ در ایران با وی در دفتر استاندار افزود: مطالعاتی در دو سال اخیر در حوزه های معدن، کشاورزی، انرژی های نو، گردشگری و میراث فرهنگی، انرژی های فسیلی و سلامت انجام و در این رابطه پروژه های اقتصادی برای ارایه به سرمایه گذاران علاقه مند تدوین شده است.

وی گفت: پروژه های مربوط به انتقال آب و شیرین کردن آب نیز در استان کرمان تعریف شده است.

وی بیان کرد: هفته گذشته با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی 35 میلیارد دلار پروژه هایی که مطالعات اولیه آنها صورت گرفته و طرف ایرانی آنها مشخص است و بخش خارجی نیز تعیین شده است، مطرح شد.

استاندار کرمان افزود: بخشی از این فاینانس حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار با ایتالیا قرارداد بسته شده است.

وی با اعلام اینکه در حوزه آب 15 میلیون دلار از منابع داخلی تامین اعتبار شده است گفت: مجموع پروژه ها در بخش آب حدود سه میلیارد دلار است که با اجرای این پروژه ها مشکل آب جنوب شرق ایران برطرف می شود.

رزم حسینی اظهار کرد: در حوزه سنگ آهن نیز با ایتالیا و چین و در حوزه سلامت با کشورهای عربی در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: کرمان یکی از استان های با مزیت بسیار بالای داروهای گیاهی است و در صنعت داروسازی نیز با کشورهایی از جمله فرانسه در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: در رابطه با بزرگترین پالایشگاه پلاسمای خون در کرمان در حال مذاکره با آلمان هستیم و تاکنون سفرایی از کشورهای ژاپن، آلمان، چین و ایتالیا به کرمان سفر کرده اند.

استاندار کرمان تصریح کرد: تضمین های کافی از سوی دولت و شرکت ها به سرمایه گذاران ارایه می شود.

وی گفت: در حوزه خودروسازی نیز برنامه ریزی هایی با برخی از کمپانی های بزرگ اقتصادی انجام شده است.

وی افزود: عبور خط گاز صلح از کرمان ظرفیت پتروشیمی را برای این استان ایجاد کرده و تاکنون دو پروژه پتروشیمی برای این استان تصویب شده و مذاکره با سرمایه گذاران خارجی در دست انجام است.

رزم حسینی گفت: از آنجا که نروژ در بخش نفت و گاز تجربه خوبی دارد این آمادگی را داریم که با شرکت های فنی و شناخته شده نروژی در این زمینه مذاکره کنیم.

وی ادامه داد: در دیدار سال گذشته پیش بینی می شد که ایران در مذاکرات هسته ای به توافق برسد و این اتفاق افتاد و فصل جدیدی در تعاملات بین ایران و کشورهای خارجی در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی آغاز شد.

وی گفت: این امر برای ایران و کشورهای خارجی اتفاق بزرگی بود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر یکی از بهترین انتخابات سیاسی در کشور برگزار شد و نمایندگان مجلس از سوی مردم انتخاب شدند.

وی گفت: ایران اسلامی یکی از کشورهایی است که دموکراسی مردم سالار را به معنای واقعی دارد.

وی خطاب به سفیر نروژ افزود: مطمئن هستیم اگر وقت بیشتری در مسائل اقتصادی بگذارید همکاری های جدیدی بین نروژ و ایران روی می دهد.

رزم حسینی در ادامه سخنانش از اقدامات کشور نروژ در کمک به پناهندگان افغانستان تقدیر کرد و گفت: این کمک ها در مقابل تعداد پناهندگان ناچیز است.

وی تصریح کرد: یک تراژدی غمگین است که ما 38 سال از کسانی پذیرایی می کنیم که برخی از مسائل مادی مربوط به حضور آنها در کشور قابل مشاهده است اما تاثیرات امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت و بهداشتی آن دیده نمی شود و دولت در این زمینه هزینه های زیادی پرداخت می کند.

استاندار کرمان گفت: امسال بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، پنج هزار نفر از کودکان افغان در کرمان که مجوز اقامت نداشته اند نیز به مدرسه رفته اند که این امر هزینه های بسیار سنگینی برای دولت ایران دارد.

وی بیان کرد: حضور این افراد علاوه بر این مشکلات، فرصت های شغلی ایران را گرفته است که این موارد در هزینه های مادی دیده نمی شود.

رزم حسینی گفت: امیدواریم کشورهای منطقه بتوانند مشکل افغانستان را به گونه ای حل کنند که کسی از این کشور پناهنده نشود.

وی افزود: ما بر اساس وظیفه دینی، ملی و همسایگی که با افغانستان داشته ایم، این افراد را پذیرفته ایم.

سفیر نروژ هم از افزایش روابط اقتصادی کشورش با ایران خبر داد و گفت: فضاهای همکاری اقتصادی مورد توجه نروژ در همکاری با ایران در زمینه هایی از جمله نفت و گاز، صنایع دریایی، انرژی جایگزین، شیلات، ماهیگیری و کشاورزی است.

اودیسه نورهیم افزود: ایران با جمعیت حدود 80 میلیون نفری که از سطح سواد بالایی هم برخوردار هستند، بازار بزرگی محسوب می شود.

وی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان افغان نیز قدردانی کرد.

سفیر نروژ در ایران در ادامه سفر یک روزه به استان کرمان از مهمانشهر بردسیر و پروژه ها و امکانات مربوط به اتباع خارجی در این منطقه را بازدید می کند.

 

120 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کرمان نیاز است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در چارچوب برنامه ششم توسعه برای رسیدن به نرخ رشد 8،5 درصد در استان به 120 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم.

به گزارش ایرنا جعفر رودری روز یکشنبه در نشست خبری افزود: اگر این رقم را تقسیم بر پنج کنیم، سالانه به 24 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم ولی تجربه ای که اکنون استان نشان می دهد در بهترین حالت سالی حدود 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در همه زمینه ها در حال انجام است و تا 24 هزار میلیارد تومان فاصله تقریبا زیادی داریم.

وی تاکید کرد: باید در روش ها بازنگری و ساز و کارهای جدیدی را که در اقتصاد مقاومتی تبیین شده است را دنبال کنیم.

وی گفت: با ارزیابی اولیه از وضعیت اقتصادی استان کرمان و جایگاهی که می توانیم در کشور داشته باشیم به نظر می رسید که جایگاه خوبی داشته باشیم اما بر اساس آمار و اطلاعات خیلی این قضیه تصدیق نشد به این شکل که ما با این ظرفیت بالایی که داریم فقط 3 و هشت صدم درصد سهم از تولید کل کشور را داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: باید رشد شتابان تری نسبت به متوسط ملی داشته باشیم و اگر رشد اقتصادی کشور هشت درصد در نظر گرفته شده، ما برای اینکه فاصله بین تولید سرانه را کم بکنیم باید رشد متوسط استان را بالاتر ببریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی پس از یک دوره هشت ساله مجدد احیا شد طی این فاصله 9 ماه رویکردها و برنامه های ما در حال انجام است.

رودری گفت: در سال جاری و بعد از احیای این سازمان بالغ بر یکهزار میلیارد تومان بودجه ابلاغی به استان کرمان را داشتیم که این رقم را به دستگاه های اجرایی و شهرستان ها ابلاغ کردیم.

وی افزود: مجموع ابلاغی اعتبارات تملک دارای سرمایه استان تاکنون 746 میلیارد تومان است که 335 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده و تقریبا حدود 45 درصد است.

وی بیان کرد: بخشی از اعتباراتی که تا این مرحله ابلاغ شده و تخصیص پیدا نکرده اند مربوط به اعتبارات ماده 180 است که در حال پیگیری هستیم بتوانیم این تخصیص را هم برای استان داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در مجموع پولی که از محل اعتبارات عمرانی یا همان تملک دارای سرمایه به خزانه استان واصل و به دستگاه ها برای انجام کارهای عمرانی تزریق شده حدود 204 میلیارد تومان است.

وی افزود: همچنین 315 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای داشتیم که این اعتبارات بین دستگاه های اجرایی استان در قالب پرداخت حقوق و مزایای پرسنلی و انجام امور هزینه ای دستگاه ها توزیع شده است.

رودری اظهار کرد: برنامه ریزی و سیاست گذاری برای نیروی انسانی هم از وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی است و کار ارزیابی دستگاه ها و مدیران دستگاه ها نیز با این سازمان می باشد.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی روی ساماندهی نیروی انسانی حساس است که بتوانیم هم تثبیت شغلی را ایجاد کنیم و هم پرداخت های پرسنلی در حد معقولی دنبال شود و در نهایت بین رسالت ها و شرح وظایف با نیازهای نیروی انسانی انطباق بوجود آید.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهایی را که تاکنون همکاران ما احصاء کردند، بحث ساماندهی نیروهای قراردادی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از چارت سازمانی ما خالی است و حدود 46 درصد پست های ما بدون متصدی هستند لذا یکی از سیاست های اصلی ما این است بتوانیم نیروهای قراردادی را که در دستگاه ها داریم تثبیت شغلی برای آنها ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: آنها نیروهای دارای تجربه و کارکرده ای هستند و از طریق گرفتن مجوزهای نیروی انسانی و جذب این افراد در دستگاه ها بتوانیم یک تثبیت شغلی خوبی داشته باشیم.

وی گفت: هر تعداد نیرو را که از حالت قراردادی به نیروی رسمی و پیمانی تبدیل کنیم در خزانه استان یک کد برای اینها تعریف می شود و شناسنامه دار می شوند و عملا به تقویت ساختار بودجه استانی کمک خواهد شد.

رودری با اشاره به حوزه آموزش و پژوهش افزود: مباحث مربوط به آموزش نیروی انسانی با رویکرد آموزش ضمن خدمت پرسنل دولت است که هدف از این برنامه ارتقاء و به روز بودن نیروها است به گونه ای که بتوانند همراه با پیشرفت تکنولوژی آموزش های لازم را ببینند.

وی گفت: با توجه با اینکه اولین سال کاری سازمان را داشتیم یکسری برنامه ریزی نیازسنجی را برای سال بعد انجام دادیم و رویکرد این است که حلقه های مفقوده و مهمی که در استان وجود دارد را احصا کنیم و در دستور کار قرار دهیم که اطلاعات استان نیز منظم خواهد شد.

وی در این نشست ضمن معرفی معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطرنشان کرد: بعد از اینکه سازمان احیا شد اولین کار ما این بود که ساختار تشکیلاتی مدیران نیروی انسانی و مباحث دیگر را دنبال کنیم که این اتفاق در موعد مقرر روی داد و توانستیم 3 ماه بعد از احیای سازمان با همکاری مجموعه استانداری و نگاه کارشناسانه محور استاندار کرمان امور داخلی سازمان حل و فصل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تصریح کرد: برای توضیح هر کدام از حوزه های این سازمان یک نشست خبری جداگانه لازم است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از بار توسعه استان را خبرنگاران و رسانه ها به دوش می کشند بر ارتباط و تعامل موثر اصحاب رسانه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد.

 

روند افزایشی حاشیه نشینی در کرمان به صفر رسید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: اگرچه پیشروی حاشیه نشینی در کرمان به طور کامل متوقف نشده اما روند افزایشی این حوزه به صفر رسیده است.

به گزارش ایرنا حمید ذکاء اسدی روز دوشنبه در نشست ساماندهی مناطق حاشیه نشینی شهر کرمان افزود: در استان کرمان با تدابیر استاندار کرمان، همدلی و همزبانی اعضای شورای تامین استان و مشارکت همه دستگاه های ذیربط گام های مهمی برای مقابله با حاشیه نشینی برداشته شده است.

وی اقدامات انجام شده در کرمان برای مقابله با حاشیه نشینی را شجاعانه خواند و گفت: اگرچه هنوز در این رابطه در حال پاسخ دادن به برخی از قسمت ها در کشور و استان هستیم اما بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، قاطعانه در مسیر برخورد با حاشیه نشینی اقدام خواهیم کرد.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: معتقدیم در راستای مقابله با حاشیه نشینی فقط با تخریب کار پیش نمی رود و باید در کنار تخریب، ساماندهی نیز صورت گیرد.

وی افزود: از چند ماه قبل بنا به تاکید استاندار کرمان در حوزه ساماندهی حاشیه نشینی نیز اقدام و در این رابطه طرح ساماندهی تدوین شده است.

ذکاء اسدی تصریح کرد: طرح ساماندهی حاشیه نشینی در کرمان از شهرک صنعتی به عنوان پایلوت اجرایی می شود و سپس به سایر مناطق حاشیه ای تعمیم داده خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: طرح ساماندهی مناطق حاشیه ای و نجات بخشی افراد ساکن در این مناطق بنا به تاکید استاندار کرمان تدوین شده است.

زهرا موسی پور افزود: سیاست کاری ما در حوزه حاشیه نشینی و اعتیاد این بوده که در این موضوع ها مداخلات موثری داشته باشیم که جنبه پیشگیری داشته و افراد آسیب دیده و آسیب زا در مناطق حاشیه ای کرمان، درمان شوند.

وی به وجود 31 نقطه حاشیه ای در کرمان اشاره کرد و گفت: استاندار کرمان پس از بازدید از مناطق حاشیه ای کرمان دستور داد که طرح ساماندهی این مناطق تدوین و اجرایی شود.

وی اظهار کرد: بلافاصله پس از تاکید استاندار کرمان کار جمع آوری آمار و اطلاعات شهرک صنعتی آغاز شد و ایشان خواستند طرح ساماندهی و نجات بخشی مناطق حاشیه نشین تدوین و ابتدا در شهرک صنعتی و سپس در سایر محلات اجرایی شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: حاشیه نشینی امری جهانی و کشوری است که زمینه آسیب های اجتماعی دیگر از جمله اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر و فحشا را فراهم می کند.

وی بیان کرد: در طرح مقابله و ساماندهی حاشیه نشینی، جلوگیری از افزایش مناطق حاشیه نشین با سیاست های مداخله ای و در نهایت حذف حاشیه نشینی مد نظر قرار دارد.

موسی پور با تاکید بر اینکه هدف اصلی این طرح، توانمند سازی ساکنان حاشیه شهرک صنعتی است گفت: ارایه خدمات مشاوره ای و استفاده از حضور مردم برای ترغیب اهالی به ترک اعتیاد نیز مد نظر قرار دارد.

وی افزود: اجرای این طرح، افراد دلسوزی را می خواهد که دغدغه آنها مسائل اجتماعی باشد.

 

پس از آغاز حفاری تونل صفارود: مناقصه پروژه انتقال آب از بهشت آباد به کرمان برگزار شد

استاندار کرمان گفت: مناقصه اجرای عملیات خط انتقال آب از بهشت آباد به کرمان با حضور شرکت های توانمند برگزار و عملیات اجرایی آن از ابتدای سال 95 آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی عصر دوشنبه در گفت و گویی افزود: آگهی مناقصه پروژه در سایت شرکت آب منطقه ای کرمان منتشر شد.

وی به صدور مجوز انتقال آب شرب از بهشت آباد به کرمان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: مناقصه این پروژه صبح امروز (دوشنبه) با حضور شرکت های توانمند برگزار و یکی از این شرکت ها به عنوان برنده مناقصه انتخاب شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران