استاندار کرمان: موضوعات اقتصادی از دغدغه های اصلی نظام به شمار می رود

امام جمعه کرمان: اقتصاد مقاومتی یک شبه حاصل نمی شود و باید براساس برنامه ریزی مناسب در این راستا اقدام شود/ مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله: رویکرد و برنامه گروه های جهادی در سال جدید به سمت اقتصاد مقاومتی است  

استاندار کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در هشت سال اخیر با نامگذاری سال ها با عناوین اقتصادی نشان داده اند که موضوعات اقتصادی از دغدغه های اصلی نظام به شمار می رود.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی امروز یکشنبه در نخستین نشست شورای اداری استان کرمان در سال 1395 با اشاره به تعیین راهبرد تحقق اقتصاد مقاومتی از ابتدای مسئولیت خود در استان افزود: نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نشان دهنده آن است که راهبرد درستی در کرمان انتخاب شده و این راهبرد با جدیت تداوم می یابد.

استاندار کرمان، مثلث توسعه اقتصادی را که توسط وی مطرح و اجرا شد، تعامل سازنده ارکان حکومت در مسیر توسعه توصیف کرد و گفت: اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گتج اقدامی کم نظیر و نادر بوده و آنچه تاکنون در این شهرستان انجام شده، بسیار کوچک است.

وی اظهار کرد: با اجرای شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج، کار توسعه و پیشرفت به دستگاهی غیر دولتی واگذار شده است که در صورت موفقیت آن، سبک جدیدی از اداره کشور مطرح می شود.

رزم حسینی بروکراسی دولتی را یکی از مشکلات اصلی در کشور دانست و گفت: در شهرستان قلعه گنج این بروکراسی در حد امکان کنار گذاشته شده است.

وی بیان کرد: 85 هزار نفر در این شهرستان به صورت واقعی پا برهنه هستند و امروز وحدت واقعی بین سنی و شیعه با توسعه اقتصادی حاصل شده است.

استاندار کرمان گفت: مردم شهرستان قلعه گنج سه تا چهار میلیارد ریال از پول یارانه خود را برای توسعه داده اند که تحول مهم در این شهرستان، اعتماد مردم به حکومت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آمارهای نگران کننده ای در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی در جامعه وجود دارد که در قالب طرح مثلث توسعه فرهنگی و اجتماعی برای رفع این مشکلات اقدام خواهد شد.

رزم حسینی گفت: طرح مثلث توسعه فرهنگی و اجتماعی اردیبهشت امسال آزمایشی در بخشی از مناطق حاشیه ای کرمان اجرایی می شود.

وی ادامه داد: مدیریت جناحی در کشور جواب نداده و نخواهد داد و مدیران باید خود را با مدیریت جهادی و فداکارانه وفق دهند.

استاندار کرمان گفت: هر مدیری که نمی تواند، باید اعلام کند تا زمینه برای حضور افراد جدید و تازه نفس فراهم شود و حرکت های توسعه ای استان با قوت ادامه یابد.

وی افزود: تاریخ کهن استان کرمان بسیار ارزشمند است و میراث تاریخی بسیار خوبی در این استان وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با بازسازی آثار تاریخی و اجرای طرح هایی از جمله شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، مقصد های گردشگری جدید به دنیا معرفی می شود.

رزم حسینی گفت: توجه به آثار تاریخی در استان کرمان با جدیت ادامه می یابد.

وی بر گسترش حوزه عمران شهری در کرمان تاکید کرد و افزود: ایجاد مترو در جذب سرمایه گذاری، کلانشهر شدن کرمان و سایر حوزه ها تاثیر به سزایی دارد.

وی همچنین به برگزاری انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و گفت: انتخابات در استان کرمان با بی طرفی کامل و بسیار سالم برگزار شد و این در حالی است که در مواردی طی سال های قبل در برخی شهرستان ها تنش هایی داشتیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید به مردمی که در همه صحنه ها از نظام پشتیبانی می کنند، خدمت کنیم.

وی افزود: امسال سال همت و کار مضاعف نیز هست و باید وقت بگذاریم زیرا فرصت ها به سرعت می گذرد و باید کاری کنیم تا نامی نیک از خود بر جای بگذاریم.

نشست شورای اداری استان با حضور آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.

امام جمعه کرمان: اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی مناسب محقق می شود

آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز امروز یکشنبه در نخستین نشست شورای اداری استان کرمان در سال 1395 گفت: اقتصاد مقاومتی یک شبه حاصل نمی شود و باید براساس برنامه ریزی مناسب در این راستا اقدام شود.

وی به نامگذاری امسال با نام 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: همه اقتصاد مقاومتی را قبول داریم و می دانیم که تا اقتصاد کشور، مقاومتی نشود در برابر آمریکا و کشورهای استکباری مشکل پیدا می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی اقتصاد مقاومتی شود، سربلند خواهیم بود و مستکبران نمی توانند اقدامی در مسیر ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: اقتصاد مقاومتی زمان بر است و باید در سال های آینده همواره مد نظر باشد.

وی افزود: تاکنون نیز اقدامات خوبی از سوی مسئولان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

آیت الله جعفری گفت: با اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج، امروز این شهر به مکانی دیدنی مبدل شده است.

وی اظهار کرد: اگر درست کار کنیم و احساس مسئولیت داشته باشیم، همه کشور آبادتر از پیش خواهد شد.

امام جمعه کرمان در ادامه سخنانش از سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان فردی ممتاز در سطح دنیا یاد کرد و گفت: بسیاری از کشورها آرزو دارند که افسران و نیروهایی چون سردار سلیمانی را داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از افرادی که خود را برای ریاست جمهوری آمریکا نامزد کرده اند حرف هایی می زنند که نشان دهنده حماقت آنهاست.

آیت الله جعفری گفت: یکی از این افراد گفته است می ترسم زمانی که به ریاست جمهوری رسیدم نیاز باشد از سلاح هسته ای در خاورمیانه استفاده کنم که نشان دهنده حماقت این فرد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود تقوا در جامعه بسیاری از مشکلات برطرف می شود و یکی از تاثیرات این موضوع در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای خواهد بود.

وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزود: بنا بر آمار موجود در سال جاری تاکنون 400 نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با طرح این سئوال که چرا قانون گرا نیستیم گفت: وقتی به قانون شکنی عادت کنیم، سلسله ضایعاتی در جامعه ایجاد می شود که گاهی جبران ناپذیر هستند.

وی بر توجه به آثار تاریخی و فرهنگی نیز تاکید و بیان کرد: بسیار خوب است که مردم وقتی از اماکن تاریخی و فرهنگی بازدید می کنند به نظم و مسلمان بودن ما پی ببرند.

آیت الله جعفری گفت: بازسازی و افتتاح باغ فتح آباد در کرمان با همت استاندار و همراهی اوقاف اقدامی شایسته تقدیر است.

وی افزود: جدا از اینکه شاه نعمت الله ولی که بوده و چه کرده است، اما امروز ساختمان مهمی به نام ایشان در ماهان وجود دارد.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: اگر در همه زمینه ها به طور کامل احساس مسئولیت می کردیم، وضع امروزمان بهتر از این بود.

وی از زحمات مسئولان و مدیران کل استان به ویژه استاندار کرمان در سال گذشته تقدیر کرد.

در این نشست از حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به عنوان تاثیرگذارترین فرد در بازسازی باغ تاریخی فتح آباد تقدیر شد.

این مجموعه در شهرستان کرمان پس از مرمت و بازسازی تابستان سال گذشته افتتاح شد و امسال میزبان شمار زیادی از میهمانان نوروزی بود.

رویکرد و برنامه گروه های جهادی در سال جدید به سمت اقتصاد مقاومتی است

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: رویکرد، برنامه و فعالیت های گروه های جهادی استان در سال جاری به منظور افزایش تولید و بهره وری به سمت اقتصاد مقاومتی جهت پیدا کرده است.

سرهنگ حجت الله پاداش امروز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' افزود: گروه های جهادی با هدف کمک به عمران و آبادانی کشور، تقویت روحیه جهادی و گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری در بین افراد عضو این گروه ها تشکیل شده است.

وی بیان کرد: رویکرد و فعالیت های گروه های جهادی در سال های گذشته اغلب در بخش عمرانی و خدمات رسانی متمرکز شده بود.

وی تصریح کرد: فعالیت گروه های جهادی از سال گذشته و به ویژه با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، به سمت عملیاتی تر شدن بحث های اقتصاد مقاومتی رفته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: مردمی کردن اقتصاد، تبیین و ترسیم شاخص های اقتصاد مقاومتی و ساماندهی ظرفیت های موجود از جمله مهمترین محور برنامه های گروه های جهادی در سال جاریست که پیگیری می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در روستاها گفت: این ظرفیت ها در برخی مکانها از سوی مردم رها شده و گروه های جهادی باید با ساماندهی فعالیت ها، مسئولان و مردم را پای کار بیاورند.

سرهنگ پاداش تصریح کرد: عمده ترین درخواست ما از گروه های جهادی، مطالبه گری از مسئولان است. 500 گروه جهادی در استان کرمان فعالیت می کنند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران