گله صنعتگران رفسنجان از عدم حمایت دولت و ظلم سیستم مالیاتی

در کارگروه رفع موانع تولید در رفسنجان مطرح شد: شرکت تولید آلومینیوم پارس‌هنزا ( وابسته به سازمان عمران کرمان) که قرار است در احمدآباد احداث شود مجوزهای لازم را اخذ کرده اما برای برق مشکل دارد  

در کارگروه رفع موانع تولید در رفسنجان، صنعتگران از عدم حمایت دولت و ظلم‌هایی که به واسطه سیستم مالیاتی صورت می‌گیرد، گله‌مند شده و خواستار رفع این مشکلات شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، ظهر دیروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید با حضور تعدادی از تولیدکنندگان، مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی در محل فرمانداری رفسنجان، بررسی و برای رفع موانع تولید آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

حشمت‌الله غضنفرپور نماینده شرکت تاپ‌اکو خاورمیانه مشکل آب را برای این واحد صنعتی مطرح کرد.

شرکت تولید آلومینیوم پارس‌هنزا ( وابسته به سازمان عمران کرمان) نیز که قرار است در احمدآباد احداث شود مجوزهای لازم را اخذ کرده و برای برق مشکل دارد.

حمید زمانی نماینده این شرکت اظهار داشت: این شرکت در دو فاز احداث می‌شود و 3 هزار نفر اشتغالزایی دارد، این صنعت از صنایع مادر به ‌شمار می‌رود.

رضا حمیدپور از شرکت دشت‌خاک نیز مشکل آب آشامیدنی را مطرح کرد و افزود: این شرکت کار تولید ادوات کشاورزی دارد و در حال حاضر برای تولید و ادامه کار با تانکر آبرسانی می‌شود.

علی باقری تولیدکننده فلزات نادر و بزرگترین تولیدکننده سلنیوم خاورمیانه است و پنج درصد سلنیوم جهان را تولید می‌کند، اظهار داشت: برای فروش تولیدات خود مشکل مالیات ارزش افزوده داریم و تولید را متوقف کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: از سال 92 سالانه 40 تن سلنیوم وارد کشور شده و با این توقف تولید ما 70 نیرو بیکار شده‌اند.

باقری به عدم حمایت دولت اشاره کرد و افزود: در دوران تحریم مشتری پیدا کردیم و بازار خوبی داشتیم و حدود 6 ماه قبل در اتاق وزارت صنعت و معدن رفت‌وآمد کردیم تا مجوز صادرات گرفتیم، طی دو سال 4.5 میلیون‌دلار کاتد تولیدی به روش الکترولیز صادر کردیم.

وی ادامه داد: مرداد ماه سال 94 بخشنامه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شد و جلوی صادرات را گرفتند و با پیگیری‌های فرماندار، نماینده و رئیس صنعت، معدن و تجارت رفسنجان مشکل حل شد.

باقری با اشاره به اینکه شرکت ما دانش‌بنیان است و 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم و بدون هیچ وابستگی کار تولید انجام دادیم، تصریح کرد: اما با وجود مشکل مالیات ارزش افزوده دیگر انگیزه نداریم و با این شرایط نمی‌توانیم تولید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همیشه مالیات را منظم پرداخت کرده‌ایم، اذعان کرد: سیستم مالیاتی دولت به ما ظلم می‌کند.

در این زمینه هر یک از حاضران جلسه از ضعف اجرا و دیگری از ضعف قانون در رابطه با قانون ارزش افزوده سخن به ‌میان آورد و فرماندار رفسنجان بر دستگیری از تولیدکنندگان و حمایت و پیگیری کارهایشان تأکید کرد.

سیدمصطفی ترابی نماینده شرکت کاشی و سرامیک الماس کویر رفسنجان سودهای بانکی را معضل بزرگی دانست و خواستار تخصیص یارانه صنعت شد.

وی تصریح کرد: با وجود 3.5 میلیون ‌متر موجودی کارخانه، سال جدید هنوز تولید را آغاز نکردیم و از 700 نفر نیرویی که مستقیم مشغول به کار هستند حتی یک نفر هم تعدیل نشده است.

ترابی عنوان کرد: برای تولید مشکل داریم و بخشنامه‌ها باید بررسی و بازنگری شده تا شاید کمکی به تولیدکننده شود.

وی 20 میلیارد تومان طلب این شرکت از محل هدفمندی را عنوان کرد و گفت: اگر این پول به ما برگردد کمک خوبی خواهد بود.

زهرا غلامحسینی از کارآفرینان نام‌آشنا که با سختی‌های فراوان توانسته 30 نفر را در شرکت بسته‌بندی سبزی و صیفی‌جات مشغول به ‌کار کند، مشکل آب را مطرح کرد و اظهار کرد: محصولات بسته‌بندی این شرکت در شهرستان‌های سیرجان، کرمان، رفسنجان و شهر سرچشمه توزیع می‌شود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران