14 هزار میلیارد تومان پروژه: دستاورد سفر رئیس جمهوری به کرمان ...

 

قرارداد پنج طرح توسعه ای در سفر رئیس جمهوری به کرمان امضا شد

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کرمان: قرارداد احداث آزاد راه کرمان - بندرعباس با اعتبار 40 هزار میلیارد ریال بین سازمان عمران کرمان و وزارت راه و شهرسازی به امضاء رسید/ هواپیمایی ماهان و سازمان میراث فرهنگی با 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری منطقه نمونه گردشگری در پارک ملی خبر احداث می کنند  

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کرمان گفت: قرارداد پنج طرح بزرگ توسعه ای در سفر هفته گذشته رئیس جمهوری به استان کرمان امضا شد.

محمدرضا سنجری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قرارداد احداث آزاد راه کرمان - بندرعباس در این سفر منعقد شد که اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح 40 هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به انعقاد این تفاهم نامه بین سازمان عمران کرمان و وزارت راه و شهرسازی گفت: این آزاد راه طی پنج سال آینده احداث می شود.

وی به امضای قرارداد احداث راه آهن کرمان - بردسیر - سیرجان اشاره و بیان کرد: این قرارداد با سه هزار و 150 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش دولتی و 58 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی بین مجتمع گل گهر سیرجان و وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کرمان گفت: این خط ریلی در بازه زمانی چهار سال اجرایی می شود.

وی اظهار کرد: قرارداد ایجاد منطقه نمونه گردشگری پارک ملی خبر نیز با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریال بین شرکت هواپیمایی ماهان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور امضا و در بازه زمانی سه سال اجرایی خواهد شد.

سنجری افزود: ایجاد منطقه خاص گردشگری هنزا نیز با 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بین مرکز مادر تخصصی استراتوس و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منعقد شد.

وی تصریح کرد: زمان اجرای این پروژه پنج سال تعیین شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کرمان گفت: قرارداد اجرای پروژه تفریحی و گردشگری بام کرمان نیز با 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار بین موسسه مالی و اعتباری عسکریه و شهرداری کرمان به امضا رسید.

سنجری افزود: این پروژه قرار است طی سه سال به بهره برداری برسد.

رئیس جمهوری روز سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به کرمان آمد و تا روز چهارشنبه میهمان مردم این استان بود.

بیش از 14 هزار میلیارد تومان پروژه در سفر استانی رئیس جمهوری به کرمان افتتاح، کلنگ زنی یا عقد قرارداد شد.

445 طرح همزمان با سفر رئیس جمهوری به کرمان از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر این استان افتتاح و عملیات اجرایی 392 طرح دیگر آغاز شد.

مصوبات این سفر با اعتبار 9 هزار و 680 میلیارد ریال نیز قرار است در سال های 95 و 96 اجرایی و عملیاتی شود.

همچنین کرمان در این سفر به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران