استاندار کرمان: مدیران برای رفع موانع تولید راهکار پیدا کنند

رزم حسینی: درست است که برخی از قوانین دست مدیران را بسته است اما این دلیل نمی شود که ما برای رفع موانع تولید به دنبال راهکار نباشیم/ مدیرانی که اختیار تصمیم گیری ندارند در جلسات کمیته رفع موانع تولید شرکت نکنند  

استاندار کرمان گفت: مدیران برای رفع موانع تولید و برداشتن مشکلات از سر راه تولیدکنندگان راهکار پیدا کنند.

علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در نشست کمیته رفع موانع تولید صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری از مدیرانی که با دلسوزی مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران را برطرف می کنند قدردانی و عنوان کرد: درست است که برخی از قوانین دست مدیران را بسته است اما این دلیل نمی شود که ما برای رفع موانع تولید به دنبال راهکار نباشیم.

وی بیان کرد: مدیرانی که در جلسات تعهد می دهند مشکلی را حل کنند و بعد از چند ماه مشخص می شود کاری انجام نداده اند، تخلف کرده اند.

استاندار کرمان گفت: مدیرانی که اختیار تصمیم گیری ندارند در جلسات کمیته رفع موانع تولید شرکت نکنند.

وی با بیان اینکه ما در استان کرمان بیشترین جلسات رفع موانع تولید را تشکیل داده ایم افزود: استان کرمان رتبه اول برگزاری جلسات کمیته رفع موانع تولید را در کشور به خود اختصاص داده است.

رزم حسینی تصریح کرد: این حجم از جلسات نشان از دغدغه مدیران این استان دارد.

وی گفت: با تلاش هایی که در استان صورت می گیرد مطمئن باشید در آینده اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی برای آگاهی مردم از روند جلسات کمیته رفع موانع تولید خواستار اعلام نتایج این جلسات به رسانه ها شد.

89 جلسه برای رفع موانع تولید در جنوب استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز در این نشست گفت: تاکنون 89 جلسه رفع موانع تولید در جنوب استان تشکیل شده که با 417 مصوبه همراه بوده و از این تعداد مصوبه 30 درصد اجرایی شده است.

محمود اسکندری نسب افزود: امیدواریم به زودی تمامی مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران رفع شود.

وی همچنین با اشاره به مشکل تولید کنندگان فرش جنوب تصریح کرد: بانک صادرات اعلام می کند تولید کنندگان فرش جنوب بد حساب هستند در صورتی که مستندی در این حصوص ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه نباید بد حسابی عده ای معدود را به عموم تعمیم داد عنوان کرد: از مسئولان بانک صادرات درخواست می کنیم این مانع را رفع کنند تا مردم منطقه جنوب بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

اسکندری نسب گفت: بارها از ما سئوال شده چرا فرش جنوب آنگونه که باید فعال نیست و دلیل این فعال نبودن همین موضوع است که تولیدکنندگان فرش جنوب نمی توانند از تسهیلات فرش به خوبی استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان افزود: با سیاستی که مجموعه استانداری در پیش گرفته خوشبختانه 2 معدن مس در منطقه جنوب در حال استخراج است و در همین راستا تصمیم گرفتیم یک کارخانه فرآوری مس را راه اندازی کنیم.

سرمایه گذاران و تولیدکنندگان جنوب کرمان نیز در این نشست مواردی از جمله نیاز 60 مگاواتی برق پروژه تیتانیوم کهنوج، درخواست مجوز حفر چاه آب برای کشتارگاه دام و طیور جیرفت و همچنین مشکلات معوقات بانکی را مطرح کردند که به این موارد رسیدگی شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران