پس از قلعه گنج؛ تفاهم نامه واگذاری توسعه و آبادانی رودبارجنوب منعقد شد

استاندار: استان کرمان در طرح اقتصاد مقاومتی به هشت منطقه تقسیم و در راستای کاهش تصدی گری دولت، به بخش غیردولتی واگذار شده است / فرماندار جیرفت: جنوب کرمان آماده سرمایه گذاری است  

تفاهم نامه واگذاری توسعه و آبادانی شهرستان رودبارجنوب در اجرای اقتصاد مقاومتی، بین استانداری کرمان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در نشست جمع بندی بازدید از روستای چاه حسن شهرستان رودبارجنوب که با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد افزود: استان کرمان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور قرار گرفته و در این طرح قرار است، ظرفیت های استان شناسایی شود و در راستای توسعه استان با جذب سرمایه گذاری و تسهیل امور، ثروت تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در طرح اقتصاد مقاومتی به هشت منطقه تقسیم و در راستای کاهش تصدی گری دولت، به بخش غیردولتی واگذار شده است گفت: توسعه توسط دولت ها امکان پذیر نمی شود زیرا منابع دولت بسیار محدود است در این راستا طرح قلعه گنج در کل استان کرمان تکثیر می شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه قلعه گنج شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در کشور است و از این نگاه طرح های اقتصاد مقاومتی زودتر به نتیجه می رسد خاطرنشان کرد: البته عمق بخشی به این منطقه در حال انجام است و این امر به سراسر استان توسعه پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه از یک ماه گذشته در شهرستان رودبارجنوب، مطالعات طرح در حوزه کشاورزی صورت گرفته است گفت: ظرفیت های استان کرمان را در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی با همکاری بخش غیردولتی احیا خواهیم کرد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران تا دیروز فقط در حوزه امنیت دخیل بود اما در حال حاضر در حوزه سازندگی نیز فعالیت می کند افزود: روستای تکل حسن شهرستان رودبارجنوب به منظور توانمندسازی مردم و خلق ثروت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) واگذار شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیز رسالت سپاه را استفاده از ظرفیت های موجود در راستای توانمندسازی مردم دانست و گفت: پروژه های بسیاری در استان کرمان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال اجراست.

سردار عبادالله عبدالهی به انعقاد تفاهم نامه واگذاری توسعه و آبادانی شهرستان رودبارجنوب اشاره کرد و افزود: طرح احرار شهرستان رودبار جنوب اقدامی ویژه و ارزشمند است که به عنوان اولین برنامه اجرایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان رودبار جنوب با وجود نیروی انسانی جوان، پتانسیل و ظرفیت های فراوان نباید فقیر و محروم باشد خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در این شهرستان سبک جدید مدیریتی را تمرین خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) کشت محصولات کشاورزی را در چهار فصل سال یکی از ظرفیت های شهرستان رودبار جنوب دانست و گفت: احیای کشاورزی در این شهرستان یکی از مصداق های بارز اقتصاد مقاومتی است.

سردار عبدالهی با اشاره به اینکه قرارگاه در این شهرستان هیچگاه به دنبال سودآوری نبوده و نیست گفت: بالاترین سود و سرمایه قرارگاه اشتغالزایی برای جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی و امنیت پایدار در منطقه است که این امر با همراهی مردم محقق خواهد شد.

وی به طرح های ابتکاری استاندار کرمان همچون طرح مثلث توسعه اقتصادی و طرح همیاران آب اشاره کرد و افزود: این ایده ها و طرح ها می تواند برای سایر استان ها الگو باشد و استان ها از تجارب استان کرمان به خوبی استفاده کنند.

در سفر یک روزه استاندار کرمان و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به روستای کتل حسن شهرستان رودبارجنوب، تفاهم نامه ای در قالب طرح احرار شامل واگذاری 10 حلقه چاه و 600 هکتار زمین بین استانداری کرمان و این قرارگاه امضا شد.

همچنین طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی براساس تفاهم نامه استانداری کرمان و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان قلعه گنج در مجاورت رودبارجنوب از دو سال گذشته در دست اجراست.

مرکز شهرستان رودبارجنوب در 350 کیلومتری کرمان است.

کرمان در سفر اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری به این استان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شد.

فرماندار جیرفت: جنوب کرمان آماده سرمایه گذاری است

فرماندار جیرفت گفت: جنوب کرمان با دارا بودن 60 درصد تولیدات بخش کشاورزی استان و رتبه سوم ذخایر معدنی کشور، ظرفیت مناسبی برای حضور بخش خصوصی و قرارگاه خاتم الانبیا در راستای سرمایه گذاری است.

بنا به همین گزارش، احمد امینی روش نیز در آیین استقبال از فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و استاندار کرمان در فرودگاه جیرفت گفت: قرارگاه خاتم الانبیا با توانمندی های متعدد در چندین بخش با مشارکت دولت در راستای پیشرفت کشور تلاش می کند.

وی بیان کرد: امیدواریم این سفر که برای ارزیابی و برنامه ریزی سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی است موجب سرمایه گذاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در این منطقه شود.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیا در منطقه جنوب کرمان امیدواریم زمینه اشتغال و توسعه بیش ار پیش این منطقه فراهم شود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران