مدیرعامل قطارهای مسافری و باری جوپار: شرکتهای حملونقل باری-مسافری نباید تفکیک شوند
عباس فروتن مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار در گفتگو با خبرگزاری تین نیوز و در خصوص طرح تفکیک شرکت های حمل و نقل ریلی باری و مسافری گفت: اگر بنا بود که تک بعدی کار کنیم نمی توانستیم به موفقیت کنونی دست یابیم؛ چرا که فعالیت هم زمان شرکت های حمل و نقلی در دو حوزه مسافر و بار بقای شرکت ها را تاحدود زیادی تضمین می کند.
به گزارش تین نیوز؛ در شرایطی که شرکتهای حملونقل مسافری دوران سختی را پشت سر میگذارند، وضعیت برای شرکتهای باری مساعدتر است. ازاین رو کارشناسان و فعالان این حوزه معتقدند که فعالیتهای شرکتهای حملونقلی در دو حوزه باری و مسافری باید بهگونهای باشد که شرکتها بتوانند ضررهای احتمالی حمل مسافر را در جابهجایی بار که سود بیشتری دارد، جبران کنند.
به اعتقاد مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حملونقلی و خدمات وابسته، از دیدگاه کارشناسی این پیشنهاد کاملا صحیح و هماهنگ با شرایط کنونی شرکتهای حملونقلی است.
مهندس فروتن با بیان اینکه مصداق بارز این مساله شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار است، افزود: در ابتدا قرار بود که این شرکت فقط در حوزه مسافری فعالیت کند؛ اما در ادامه سرمایهگذاری در زمینه حمل بار هم انجام شد.
مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار با بیان اینکه درآمد حمل مسافری نقد و درآمد بخش باری نسیه است، میگوید: اما چون سود حمل بار بیشتر است و حمل مسافر هم در شرایط کنونی شرکتها را متضرر میکند، این درآمدها میتوانند همپوشانی ایجاد کنند و باعث بقای شرکت شوند.
مهندس فروتن با اشاره به اینکه تا به حال از مدیریت جدید شرکت راهآهن چند نامه مبنیبر تفکیک بخش مسافری و باری دریافت کردهایم، میگوید: با توجه به مقاومت شرکت در برابر جداشدن بخش باری و مسافری، این اقدام صورت نگرفت؛ اما این مساله باعث نشد راهآهن به طور کلی از تصمیم خود منصرف شود.
او میافزاید: بر این اساس راهآهن تصمیم دارد مجوزهای آتی خود را صرفا برای فعالیت در یکی از بخشهای حوزه صادر کند و اجازه فعالیت همزمان حمل بار و مسافر را به یک شرکت ندهد.