مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان: پنج پروژه سرمایه گذاری خارجی در کرمان اجرایی شده است

یک شرکت چینی 960 میلیون دلار در شرکت مدیران خودرو سرمایه گذاری کرذه است/ پایانه مسافربری کرمان با سرمایه گذاری هشت میلیون دلاری یک ایرانی مقیم کانادا انجام شده است  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: تاکنون پنج پروژه اقتصادی با سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان اجرایی شده است.

حمید شیخ اسدی در گفت و گو با ایرنا افزود: سرمایه گذاری 960 میلیون دلاری یک شرکت از کشور چین در شرکت خودروسازی مدیران خودرو از جمله این طرح هاست که این پروژه به صورت کامل اجرایی شده است.

وی به سرمایه گذاری سرمایه گذار بخش خصوصی از کشور افغانستان در مجموعه پسته و مغز پسته برلیان سبز اشاره و بیان کرد: در این طرح نیز یک میلیون و 600 هزار دلار سرمایه گذاری انجام و این طرح به طور کامل اجرایی شده است.

پروژه پسته و مغز پسته برلیان سبز با هدف فرآوری، بسته بندی و صادرات انواع پسته، مغز پسته و خرما اجرا شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: پایانه مسافربری کرمان نیز با سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده که در این طرح یک ایرانی مقیم کانادا، هشت میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

پایانه مسافربری آدینه کریمان دارای 15 دفتر شرکت های مسافربری، اورژانس، نمازخانه، بانک، 60 باب واحد تجاری، فست فود، پارکینگ برای خودروهای درون شهری و برون شهری، خوابگاه ویژه ی رانندگان، پارکینگ مخصوص پرسنل و دو هزار متر مربع فضای سبز است.

وی اظهار کرد: پروژه تولید تونر چاپگر لیزری نیز با سرمایه گذاری 3.5 میلیون یورو اجرایی شده و در این پروژه یک ایرانی مقیم آمریکا اقدام به سرمایه گذاری کرده است.

وی به پروژه صاروج پارس در شهر کرمان اشاره و بیان کرد: این پروژه با 15 درصد پیشرفت فیزیکی و 160 میلیون دلار سرمایه گذاری شرکت الطاهر عمان در دست انجام است.

پروژه صاروج پارس نیز در زمینی به مساحت 194 هزار مترمربع احداث می شود و کار اجرای آن از سال 91 با افت و خیزهایی آغاز شد که در سالهای اخیر شتاب گرفته است. طرح امکان سنجی این سایت در شهر کرمان موسوم به گودال خشت مال هاست.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران