منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، مرکز دپوی روغن خام و غله کشور می شود

به زودی سیلوی گندم شهید محمدعلی الله دادی سیرجان به خط ریلی راه آهن کشور وصل می ‏شود ‏  

مدیر کل دفتر فنی و مهندسی، مدیر کل هماهنگی خدمات بازرگانی و مدیر کل دفتر حقوقی و امور قراردادهای شرکت بازرگانی دولتی ایران در دیداری از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، در باره امکان ویژه این منطقه برای دپوی روغن خوراکی و غلات با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه، «احمدعلی عبدلی» مدیر کل دفتر فنی و مهندسی، «محمد حجارزاده» مدیر کل هماهنگی خدمات بازرگانی و «جلال‌عسگر شمس» مدیر کل دفتر حقوقی و امور قراردادهای شرکت بازرگانی دولتی ایران به همراه «مجید نژاد بیگلری» مدیر کل غله استان کرمان و مسئولان شهرستان با استقبال «مهندس سلطانی زاده» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سیرجان از منطقه بازدید کردند. این هیئت بلندپایه از سیلوهای گندم منطقه که اخیرا کار خود را آغاز کرده اند و همچنین شرکت فراورده های روغنی فریکو دیدن و در نشستی با مدیرعامل منطقه ویژه بر همکاری های مشترک تاکید کردند.

احمد علی عبدلی مدیر کل فنی مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: طرح جامع ذخیره سازی روغن کشور به دلیل وجود زیرساخت های لازم و امکانات در دسترس و نزدیکی به بنادر جنوب در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اجرا می شود. هدف این است که با توجه به تجربه موفق منطقه ویژه سیرجان، مخازن روغن خام را در این منطقه مستقر و طرح جامع ذخیره سازی روغن را اجرایی کنیم که بخش خصوصی هم می تواند در این طرح مهم ملی مشارکت کند.

وی در خصوص سیلوی 50 هزارتنی گندم منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفت : مشکل سیلوها رفع شده و ذخیره سازی و بارگیری گندم هم عملیاتی شده و به طور مستمر در حال اجرا است و به زودی سیلوی گندم شهید محمدعلی  الله دادی سیرجان به خط ریلی راه آهن کشور وصل می شود.

مجید نژاد بیگلری مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان نیز از ظرفیت مازاد بر نیاز گندم استان خبر داد و گفت: 4 سیلوی دولتی با ظرفیت 252 هزارتن و 7 کارخانه آرد با ظرفیت 150 هزارتن در استان، جمعا بیش از 400 تن ذخیره گندم دارند که ظرفیت مصرف سال ما دراستان 360 هزار تن است و 2 ماه مازاد بر مصرف یک ساله داریم.

وی افزود: استان کرمان در ذخیره سازی گندم جزو 3 استان برتر کشور است و در مصرف سالیانه هم مردم این استان سرانه مصرف پایین تری دارند و اسراف نمی کنند و به عنوان الگوی کیفی نان در کشورمعرفی شده ایم.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران