اخبار تحولات امیدآفرین در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

 

خبر اختصاصی: اخبار تحولات امیدآفرین در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

خبرهایی از: تولید بیش از ده هزار تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان/ افزایش صادرات از گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان/ ورود نیازهای تولیدی واحدهای صنعتی به منطقه / تکمیل ظرفیت کارخانه فلزات تزیینی آروین/ بازدید مسئولان قضایی سیرجان از منطقه ویژه  

 

 

 

 

 

 

 

 

افزایش صادرات از گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان از افزایش صادرات و کاهش واردات از گمرک منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

مهدی محتشم اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸، میزان صادرات منطقه ویژه و شهرستان سیرجان از گمرک منطقه ویژه اقتصادی با وزن 27 هزار تن و ارزش 180 میلیون ریال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از  نظر وزنی ۱۱۶ درصد و از نظر ارزشی 133 در صد رشد داشته است.

 

تولید بیش از ده هزار تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

در سه ماهه ابتدائی سال جاری بیش از ده هزار تن انواع محصولات، توسط کارخانجات مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان تولید و برای مصرف، وارد سرزمین اصلی و یا به خارج از کشور صادر شده است.

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه، از این میزان کالای تولیدی، بیش از 6500 تن کالای غیر معدنی شامل: موادغذائی و داروئی از جمله روغن خوراکی، شکر سفید، دارو و مکمل غذائی طیور بوده و محصولات عرضه شده در زمینه برق و الکترونیک نیز شامل انواع تلویزیون، یخچال، ترازو، بلندگو، کابل شبکه، دوربین مداربسته و مواد شیمیائی شامل: انواع مستربچ، فوم و بلوک های سقفی، گرانول پی وی سی، نایلون و نایلکس، انواع رنگ و غیره بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی معادل 14 درصد داشته است. همچنین در زمینه صنایع معدنی محصولاتی مانند مس کاتدی، آهن اسفنجی و کنستانتره کرومیت با تولید بیش از 4000  تن نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از 32 درصد رشد داشته است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه افزود: این میزان تولید و افزایش قابل توجه آن در حالیست که فعالین اقتصادی در سنوات اخیر به دلائل مختلف از جمله وجود تحریم های اقتصادی، دچار مشکلات عدیده ای بوده اند که بشدت فعالیت و ظرفیت تولید آنها را تحت الشعاع خود قرار داده بود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت ادارات و نهادهای ذیربط، به ویژه بانکها برای تأمین نقدینگی و سرمایه مورد نیاز واحدهای تولیدی، اعم از سرمایه ثابت و در گردش، تأمین و انتقال ارز مورد نیاز خرید ماِشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید و غیره، شاهد افزایش ظرفیت تولید واحدهای فعال موجود و همچنین توسعه و رونق سرمایه گذاری های جدید در منطقه باشیم.

 

افزایش ورود نیازهای تولیدی واحدهای صنعتی به منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

حجم کالاهای وارده به منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

میرزاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه با اعلام این خبر یادآور شد: در نیمه دوم ماه جاری، روزانه بالغ بر 200 کامیون حامل مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی منطقه، مانند شکر خام، روغن خام، قطعات یخچال و همچنین کالاهایی مانند مواد پتروشیمی، گندم و ... پس از انجام تشریفات گمرکی وارد منطقه شده  و در انبار کارخانه ها یا انبارهای عمومی نگهداری کالا تخلیه شده اند.

وی ادامه داد: علیرغم شرایط نامناسب اقتصادی، تامین این حجم از نیاز واحدهای صنعتی، بسیار امیدوارکننده بوده و نویدبخش رونق دوباره منطقه ویژه اقتصادی سیرجان خواهد بود.

 

تکمیل ظرفیت کارخانه فلزات تزیینی آروین

مدیر کارخانه فلزات تزیینی آروین منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اعلام کرد: با بهره برداری از چهار خط جدید تولید در این کارخانه، ظرفیت کارخانه در انواع تولیدات تکمیل شده است.

مهندس امید مرادی افزود: چهار خط تولید لوله و ورق های رنگ، ورق خش دار و برشی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال به مرحله تولید رسیده است تا ظرفیت انواع محصولات تولیدی شرکت بنا به نیاز بازار داخل کشور کامل شود. استیل مورد نیاز ماشین آلات صنایع غذایی و لبنی و تزیینات ساختمانی مانند نرده و تزیینات و نمای ساختمان، از جمله تولیدات این کارخانه محسوب می شوند.

به گفته مهندس مرادی، کارخانه فلزات تزیینی آروین سیرجان، تنها کارخانه ظرفیت کامل انواع تولیدات آلیاژ استیل در کشور است.

با راه اندازی خطوط جدید کارخانه، نیروهای شاغل در کارخانه از ۴۰ نفر به ۵۳ نفر افزایش یافته و در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات استیلی مثل ورق های آیینه ای، طرح دار، رنگی و خش دار و همچنین قوطی و لوله های رنگی با قابلیت و سایزهای مختلف تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: رکود و تورم لجام گسیخته موجود در بازار فعلی، مالیات ۲۵ درصدی بر درآمدها، وام بانکی با بهره بالا از مشکلات عمده واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان است.

به گفته این مدیر کارخانه، لازم است مسئولان اقتصادی شکور، واحدهای فعال را شناسایی و برای این واحدها وام های کم بهره و تسهیلات در نظر بگیرند تا بتوانند ضمن تکمیل ظرفیت تولید، میزان و تنوع تولیدات خود را افزایش دهند و از رکود و در نهایت تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی جلوگیری شود.

مرادی تصریح کرد: کارگران این کارخانه تولیدی ضمن ابراز خرسندی از شغل مناسب خود، خدمت به کشور را سرلوحه کار قرار داده و مصمم به تلاش برای خودکفایی کشور در همه ی زمینه ها هستند.

 

بازدید مسئولان قضایی سیرجان از منطقه ویژه

یدالله سپهری رئیس دادگستری به همراه محسن نیک ورز دادستان شهرستان سیرجان و برخی از قضات شهرستان، از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و پیشرفت های آن دیدن کردند. در دیدار از کارخانجات تصفیه روغن خوراکی (فریکو) ، دوران الکتریک و تصفیه شکر، مشکلات حقوقی این واحدهای فعال تولیدی-اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه در جریان این دیدار، مهندس سلطانی زاده مدیرعامل منطقه ویژه سیرجان توضیحاتی را در مورد فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این منطقه ارایه کرد.

یدالله سپهری در این دیدار ضمن تاکید بر همکاری قوه قضائیه با بخش صنعت شهرستان افزود: سیستم قضایی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و در جهت رونق تولید، از فعالان بخش اقتصادی و تولیدکنندگان حمایت حقوقی و قضایی خواهد کرد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران