لغو ممنوعیت ورود از ایران و 20 کشور دیگر به عمان

از اول سپتامبر 2021  

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک ایران و عمان، سازمان هواپیمایی کشوری(CAA) اعلام کرد ممنوعیت سفر از ایران و ۲۰ کشوری  که در فهرست قرمز قرار گرفته بودند لغو شده است.

این تصمیم از ساعت 12 شب اول سپتامبر 2021 لازم الاجرا خواهد بود. 

 

 


در ادامه، سازمان هواپیمایی کشوری عمان اعلام کرده است که همه مسافران ورودی به سلطنت عمان ملزم به ارائه گواهی واکسن COVID-19  حاوی کد QR هستند که نشان می دهد دو دوز واکسن تأیید شده در عمان یا در مواردی پس از اخذ تاییدیه مسوولین بهداشتی عمان، یک دوز واکسن تایید شده را دریافت کرده اند.

 

آخرین دوز واکسن می بایست حداقل 14 روز قبل از زمان ورود به عمان دریافت شده  باشد. 


همه مسافران ورودی می بایست تست منفی PCR  پیش از پرواز را ارائه دهند تا از قرنطینه معاف گردند.

 

آزمایش PCR  باید دارای کد QR قابل تایید باشد. 


برای پروازهایی که بیش از ۸ ساعت طول پرواز می باشد تست PCR باید حداکثر ۹۶ ساعت قبل پرواز و برای پروازهای کوتاه یا ترانزیت باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل پرواز انجام شود. 

 
مسافرانی که بدون داشتن آزمایش منفی PCR COVID-19 مطابق مقررات به سلطنت عمان می رسند، در هنگام ورود مشمول آزمایش PCR COVID-19 و قرنطینه اجباری همراه با دستبند الکترونیکی تا زمان مشخص شدن نتیجه تست PCR  می باشند.

 

در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش PCR، مسافر باید از تاریخ آزمایش به مدت 10 روز ایزوله شود.

 

در مواردی که مسافرانی که از COVID-19 بهبود یافته اند اما در بدو ورود آزمایش مثبت شده اند،  به شرطی که بتوانند قبل از سفر به سلطنت مدرکی را ارائه دهند که نشان می دهد دوره قرنطینه تجویز شده را در کشوری که آلوده بوده اند به پایان رسانده اند، از قرنطینه معاف هستند.

 

منبع خبر: وب سایت اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان - اول شهریور 1400

دیدگاه کاربران