مناطق آزاد و ویژه پیشگام کسب و‌ کار / چرخ اقتصاد در 2 هزار و 280 واحد تولیدی مناطق آزاد می‌چرخد

هفت منطقه آزاد به همراه مناطق ویژه اقتصادی پیشگام کسب و کار در کشور محسوب می‌شوند.  

 

 

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمیدرضا مؤمنی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به صراحت می‌تومان اعلام کرد که چرخ اقتصاد در دو هزار و 280 واحد صنعتی و تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حال چرخش و حرکت است که سهم مهمی در اشتغال دارد.

 

 

مومنی ادامه داد: فعالیت این تعداد واحد تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رشد متوسط 12درصد در هر سال، نشانگر عملکرد  بیش از دو برابری این واحدها در مقایسه با سال 1392 دارد.

 

به گفته مشاور رئیس‌جمهور، پیش از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، هیچ‌گونه زیرساختی در حمایت و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در این مناطق مستقر نبود.

 

مؤمنی افزود: در چنین شرایطی با تمرکز بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در راستای بند 11 سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، انتقال فناوری‌های پیشرفته به‌عنوان یکی از رویکردهای جدید این مناطق لحاظ گردید.

 

وی در پایان عنوان داشت: در حال حاضر هشت مرکز نوآوری در مناطق آزاد کشور در حال فعالیت هستند و با اعمال سیاست‌های حمایتی و تشویقی، طی این مدت بیش از 680 واحد تولیدی فناور و نوپای نوآور در این مناطق مستقر شده‌اند.

 

منبع خبر: شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران(فرینا) - 30شهریور 1400

دیدگاه کاربران