حمل قطار دوم در مسیر کریدور ITI با همکاری ایران، پاکستان و ترکیه

شرکت راه‌آهن خبر داد:  

 

 

 

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: پس از انجام عملیات موفق حمل قطار نخست در مسیر کریدور ITI (استانبول- تهران-اسلام‌آباد)، حرکت قطار دوم از تاریخ هشتم دی‌ماه از مبدا کشور پاکستان با هماهنگی گمرکات، راه‌آهن و فورواردرهای مسوول در کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه انجام شد.

 

 

پس از انجام عملیات موفق حمل قطار نخست در مسیر کریدور ITI، حرکت قطار دوم توسط ۲۴ واگن مسقف پاکستانی از مورخ هشتم دی‌ماه از مبدا پاکستان با هماهنگی گمرکات، راه آهن و فورواردرهای مسوول در کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه انجام شده است.

در این پروژه، ۵۲۵ تن محموله پودر سنگ تالک در بسته‌بندی ۵۰ کیلوگرمی از بندر خشک «آزاخل» در پاکستان به مقصد استانبول در کشور ترکیه به مسافت ۶ هزار و ۴۴۰ کیلومتر از طریق مسیر ریلی ایران حمل می‌شود.

این محموله توسط ۲۴ دستگاه واگن پاکستانی از مبدا آزاخل پاکستان وارد مرز میرجاوه کشور ایران شده و پس از رسیدن به ایستگاه زاهدان و انجام تشریفات گمرکی تحت رویه ترانزیت و با انجام عملیات ترنسشیپمنت، به واگن های مسقف اروپایی منتقل و تحت بارنامه CIM با عبور از مرز رازی وارد کشور ترکیه می‌شود و تا مقصد نهایی در استانبول حمل خواهد شد.

شرکت راه آهن در اطلاعیه خود آورده است: در راستای افزایش تبادلات بین‌المللی در دوران مدیریت جدید راه‌آهن، اولویت‌دهی به تکمیل کریدورهای بین‌المللی و برقراری اتصال ریلی با کشورهای همسایه و سایر کشورها در راستای منافع مشترک اقتصادی و تقویت حمل و نقل ریلی مسافری و باری در دستور کار قرار گرفته است.

منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) - 12 دی 1400

دیدگاه کاربران