خبر اختصاصی: بازدید کارگروه پیگیری کالای رسوبی از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

.  

 

 

 

 

کارگروه پیگیری و تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و مهلت منقضی در انبارها از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بازدید به عمل آورده و جهت ساماندهی آنها تصمیمات مقتضی صورت پذیرفت.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی منطقه، کارگروه مزبور متشکل از معاون دادستان استان، دادستان شهرستان سیرجان، معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان اموال تملیکی استان، رئیس تعزیرات شهرستان و معاون سازمان بازرسی استان روز سه شنبه (28 دی 1400) پس از ورود به منطقه، در جلسه‌ای با حضور مدیر گمرک و مدیر منطقه در محل سالن کنفرانس منطقه، در جریان فعالیت ها در منطقه قرار گرفتند.

 

آقای میرزاده مدیر منطقه، گزارشی از عملکرد و سابقه فعالیت‌های تجاری، روند امور، ضوابط و مقررات مربوطه را ارائه نمود.

 

وی با اشاره با قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی که محدودیتی را برای توقف کالا در مناطق ویژه اقتصادی قائل نشده و این موضوع را به تصمیم سازمان‌های متولی مناطق بر حسب شرائط، ماهیت کالا، هماهنگی صاحبان کالا و غیره واگذار نموده، بخشنامه‌های اخیر، محدودیت دو ماهه برای توقف کالا در مناطق را یک موضوع بغرنج و مشکل برای فعالیت های تجاری در سطح مناطق ارزیابی کرده و خواستار تجدید نظر و اصلاح این بخشنامه‌ها شد.

 

هیئت مزبور پس از جلسه، ضمن بازدید میدانی از بخش های مختلف منطقه، از تعدادی از انبارهای نگهداری کالا در منطقه بازدید نموده و با نوع و نحوه نگهداری کالاها، مدت ماندگاری کالا ها و غیره از نزدیک آشنا شدند.

 

طی این بازدید مقرر گردید با اعلام لیست کالاهای با ماندگاری بالا که مراجعه ای از سوی صاحبان کالا صورت نگرفته به گمرک منطقه نسبت به اعمال ضوابط و قوانین مربوطه جهت تعیین تکلیف و متروکه نمودن آنها از طریق سازمان اموال تملیکی اقدام لازم صورت پذیرد.

 

کارگروه مزبور در پایان سفر خود از واحد تولیدی صنایع گلدیران بازدید به عمل آورده و از نزدیک با روند تولید محصولات آشنا شدند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران