حرکت تولید کنندگان ایرانی به سمت برندسازی جهانی

وزیر صمت تاکید کرد:  

 

 

 

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حرکت جهانی به سمت اقتصاد بزرگ مقیاس، بر لزوم استفاده از ظرفیت های واحدهای کوچک و متوسط تولیدی با حمایت بنگاه های بزرگ تولیدی در کشور تاکید کرد.

 

 

«علیرضا رزم حسینی» افزود: اولویت های صنعتی که در وزارت صنعت احصاء شده بود، تدوین شد و در دست اقدام برای تصویب در صحن دولت است.

 

وی با تاکید بر اینکه همه اسناد و برنامه ها باید مبتنی بر سند راهبردی صنعتی کشور باشد، بیان داشت: این سند نیز باید به عنوان یک سند پایدار و چند ساله، ضمیمه سند راهبردی صنعتی کشور شود.

 

رزم حسینی در ادامه، مشخص بودن مدیریت اجرایی این سند را یکی از شرایط توفیق اجرای آن دانست و گفت: در کنار مشخص کردن مدیریت اجرای این سند، تشکیل کارگروه نظارت بر حسن اجرای سند متشکل از بخش خصوصی و بخش دولتی و چگونگی اجرای آن نیز در موفقیت عملیاتی شدن این سند از اهمیت باالیی برخوردار است.

 

وی، زمان بندی برای اجرای پروژه را از دیگر عوامل مهم در اجرای سند توسعه صنعت پوشاک و کفش عنوان کرد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خرده فروشی و جزیره ای کار کردن واحدهای تولیدی در کشور به معنای افزایش آسیب پذیری این واحدها در مقابل تغییرات سیاست های تجارت بین المللی است.

 

رزم حسینی، توسعه واحدهای مختلف صنفی و صنعتی و حرکت به سمت برندسازی را موجب پایداری فعالیت اقتصادی این واحدها دانست و با یادآوری ابالغ «تولید بدون کارخانه»، اظهار داشت: یکی از موضوعات مرتبط با اجرای این سند، ایجاد شرکت های بزرگ ایرانی و صاحب برند بین المللی است که این امر نیازمند ایجاد ارتباط و همکاری بین واحدهای بزرگ با واحدهای خرد و متوسط است که در این سند به آن توجه شده است.

 

منبع خبر: روزنامه ثروت - 26 خرداد 1400

دیدگاه کاربران