رونمایی عمان از 50 پروژه بزرگ سرمایه گذاری در این کشور

عمان در نظر دارد از بیش از 50 پروژه سرمایه گذاری به ارزش 200 میلیون ریال عمان، برای تقویت بخش صنعتی کشورش و همچنین ایجاد فرصت های شغلی جدید رونمایی کند.  

 

 

 

رایزن بازرگانی ایران در عمان گفت: عمان در نظر دارد از بیش از 50 پروژه سرمایه گذاری به ارزش 200 میلیون ریال عمان، برای تقویت بخش صنعتی کشورش و همچنین ایجاد فرصت های شغلی جدید رونمایی کند.
 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، با اعلام این خبر اظهار داشت: انتظار می‌رود فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، سرمایه بالقوه بیش از 200 میلیون ریال عمان در بخش صنعتی در سراسر کشور را جلب کند و این  به نوبه خود، به افزایش سهم بخش تولید در تولید ناخالص داخلی کشور عمان کمک خواهد کرد.
 
وی افزود: این پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه‌های استخراج معدن‌، اکتشاف معادن، مواد غذایی، محصولات کاغذی، محصولات شیمیایی، محصولات لاستیکی و پلاستیکی، صنایع غیرفلزی، فلزات اساسی، تجهیزات الکتریکی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، ساخت تجهیزات حمل و نقل، جمع‌‎آوری فاضلاب، تصفیه، دفع و بازیابی مواد خواهد بود.
 
رایزن بازرگانی ایران در عمان با بیان اینکه توسعه صنعتی بخش اصلی چشم‌انداز 2040 عمان است، ادامه داد: معرفی این پروژه‌ها در سه فاز خواهد بود که شامل تعیین اولویت‌های مورد نیاز در استراتژی تولید، تهیه مطالعات امکان‌سنجی اولیه برای فرصت‌های جدید و ارائه آنها به سرمایه‌گذاران بالقوه و همکاری با سرمایه‌گذاران برای انجام مطالعات امکان‌سنجی نهایی برای هر پروژه خواهد بود. 
 
 
گفتنی است، مراسم معرفی این پروژه ها با حضور وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان برگزار شد.
منبع خبر: وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران - 25 خرداد 1400

دیدگاه کاربران