مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران‌

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری صبح امروز(سه‌شنبه) در حسینیه‌ امام خمینی(ره) برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تنفیذ رأی ملت، جناب حجّت‌‌الاسلام آقای سیّدابراهیم رئیسی را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.  

 

 

 

 

رهبر انقلاب فرمودند: مراسم تنفیذ، نشانه عقلانیت و آرامش و طمأنینه حاکم بر کشور و مردم است.

 

دولت باید مظهر وفاق باشد. بعضی از این تغایرهای موهومی که در بین مردم وجود دارد، اینها را بایستی با نگاه وفاق آمیز و نگاه ملاطفت به عموم مردم باید این توهمات را تضعیف کرد. بایستی از تأثیرگذاری آنها در حرکت جامعه جلوگیری کرد.

 

گفتگوی صادقانه با مردم هم یکی از همین کارهایی است که به مردمی بودن دولت کمک می کند. حرف زدن با مردم از روی صداقت، با قطع نظر از پیرایه های سیاسی و اینها صادقانه با مردم حرف بزنند مشکلات را به مردم بگویند راه حلها را به مردم بگویند توقعات را از مردم ابراز کنند و کمکهای لازم را به مردم تقدیم کنند.

 

یک توصیه لازم اینجا وجود دارد و آن این است که در تشکیل دولت ان‌شاءالله سرعت عمل بایست به خرج داد. شرایط کشور اقتضا نمیکند که تشکیل دولت تأخیر بیفتد. هم رئیس‌جمهور محترم در معرفی وزرای پیشنهادی‌شان به مجلس و هم مجلس محترم در تصویب و اظهارنظر سریع در باب وزرا شتاب به خرج بدهند و کار را سریع پیش ببرند که ان‌شاءالله زودتر دولت تشکیل بشود و مشغول کار بشود.

 

 

رییس دولت سیزدهم در مراسم تنفیذ خود تاکید کرد:امیدواریم که در این برنامه تحولی همه دغدغه‌مندان بدون نگاه به خط و جناح سیاسی و بدون توجه به قومیت و اینکه در کدام دانشگاه هستند، همه متخصصان در کنار هم نقش آفرینی کنند. تا با همکاری همه نخبگان وضع به نفع همه مردم تغییر یابد.

منبع خبر: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - 12 مرداد 1400

دیدگاه کاربران