کاهش 15 درصدی مالیات تولید کنندگان

وزیر صمت خبر داد:  

 

 

 

سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت با بیان اینکه برنامه های طرح شده در حوزه صنعت و تولید با فرض ادامه دار بودن تحریم هاست، تاکید کرد: هرچند به دنبال رفع تحریم هستیم اما ما منتظر آن نمی مانیم و برنامه ریزی خود را داریم.

 

 

 

فاطمی امین درباره راهکار وزارت صمت برای جلوگیری از تکرار خاطرات تلخ قیمت گذاری مرغ درگذشته را پیش بینی دقیق نیاز بازار و میزان مصرف جامعه دانست و ادامه داد: با داشتن اطلاعات دقیق از نیاز تولید کننده و مصرف بازار می توان اقدام های پیشگیرانه انجام داد.

 

وزیر صمت درباره نقش دلال ها در افزایش قیمت ها نیز گفت: در نظام توزیع دو عامل باعث افزایش قیمت می شود.

  • نخست اینکه هزینه در نظام توزیع بالاست که اصلاح ساختار آن دو سال زمان می برد.

 

  • نکته بعدی بحث دلال ها است که در این بخش ضوابط داریم اما ابزار اعمال نداریم و در این خصوص سامانه جامع تجارت، ابزار تنظیم قیمت ها را به ما خواهد داد.

 

وزیر صمت در ادامه طرح صندوق مکانیزه فروش را شکست خورده اعلام کرد و افزود: اطمینان می دهم با اشراف بر کالای مصرفی خانوار، قیمت ها را کنترل و مدیریت کنیم.

 

وی در ادامه به موضوع مالیات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: به دنبال کاهش مالیات بر تولید هستیم و با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مذاکره ای برای اصلاح ساز و کار تامین اجتماعی داشتیم که اخبار آن پس از قطعی شدن، منتشر خواهد شد.

 

فاطمی امین افزود: از وعده های دولت سیزدهم حمایت از واحدهای تولید و کاهش مالیات از 25 درصد به 10 درصد طی 4 سال آینده است.

 

وزیر صمت در ادامه درباره مبارزه با فساد در دولت سیزدهم، از راه اندازی سامانه قواعد و مجوزها تا پایان سال خبر داد و گفت: ایجاد نظام قاعده گذاری ثبات در اجرای مقررات بوجود می آورد، راه اندازی سامانه قواعد و مجوزها برای مقابله با امضاهای طلایی، حیات خلوت ها و سلطان ها خواهد بود و در این خصوص طرح هایی برای شفاف سازی فعالیت های تولید و توزیع کالا و پیشگیری از قاچاق، احتکار و تقلب ارائه کرده ایم.

 

فاطمی امین در ادامه به صنعت خودروی کشور اشاره کرد و افزود: برآورد کردیم امسال حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شود.

 

برنامه سال آینده ما یک میلیون و 600هزار دستگاه است و تا سال 1404 تولید ما به 3 میلیون دستگاه خواهد رسید.

 

وزیر صمت در پایان همچنین در خصوص واگذاری ایمیدرو نیز گفت: دولت تصدی گر خوبی نیست و باید به سمت حکمرانی دولت حرکت کرده و به سمتی می رویم که طبق اصل ۴۴ قانون اساسی تا حد امکان مالکیت و مدیریت ایمیدرو را واگذار کنیم.

منبع خبر: روزنامه صبح ثروت - 8 شهریور 1400

دیدگاه کاربران