خبر اختصاصی: بازدید مهندس هاشمی طبا از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

.  

 

 

 

 

مهندس مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی و مشاور کنونی سازمان عمران کرمان در امور ورزشی از پروژه در حال ساخت سالن ورزشی منطقه ویژه بازدید کرد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه، صبح روز یکشنبه 18 مهر مهندس هاشمی‌طبا با استقبال مهندس افخمی مدیرعامل سازمان عمران کرمان و مهندس وفائی مدیرعامل منطقه ویژه وارد منطقه شد.

 

وی به محض ورود، به محل ساخت سالن ورزشی در حال ساخت منطقه رفت و پس از بررسی وضعیت ساخت این سالن ورزشی چند منظوره پیشنهادات خود را مبنی بر نحوه جانمایی زمین های داخل سالن و همچنین ساخت بهتر ارایه کرد.

 

بر پایه این گزارش رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی پس از آن از استخر منطقه و همچنین زمین چمن بازدید کرد و در جلسه ای با مدیران سازمان عمران، منطقه و مشاور ساخت سالن به بررسی وضعیت اماکن ورزشی منطقه، توسعه زیرساختهای ورزشی و ارایه پیشنهادها و راهکارها پرداخت.

 

گفتنی است عملیات عمرانی احداث سالن ورزشی چند منظوره به مساحت 3000 متر مربع سرپوشیده و با برآورد هزینه تقریبی 120 میلیارد ریال در منطقه آغاز شده است.

 

پس از آن وی از دو کارخانه «تهویه» و «کاشی و سرامیک یاس سنگ پاریز» بازدید کرد.

 

در این بازدید مهندس افخمی مدیرعامل سازمان عمران کرمان توضیحاتی پیرامون وضعیت منطقه ارایه کرد.

 

وی گفت: هم اکنون 40 کارخانه در مجموعه 1400 هکتاری منطقه فعال هستند و این مجموعه خصوصی اکنون برای 3000 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 

گفتنی است کارخانه تولید کننده سیستم های تهویه مطبوع مینی بوس و اتوبوس و همچنین انواع تابلوهای برق صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان آغاز کرده است. 

 

این واحد تولیدی در فضایی به مساحت 12000 مترمربع با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 170میلیون یورو ارزی و بیش از 35 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی با اشتغالی قریب 70 نفر(در زمان بهره برداری کامل) فعالیت خود را با تولید انواع تابلو برق با ظرفیت اسمی 300 دستگاه و سیستم های تهویه مطبوع اتوبوس و مینی بوس با ظرفیت اسمی 500 دستگاه  آغاز کرده است.

 

شرکت تهویه در ادامه فعالیت خود تولید انواع چیلر، کولر گازی، سیستم تهویه مطبوع کانالی و سیستم تهویه مطبوع خودرو سواری در دست برنامه ریزی و اقدام دارد.

 

همچنین تولید آزمایشی کارخانه یاس سنگ پاریز شروع شده و بزودی تولید انبوه ان نیز آغاز می شود.

 

در فاز اول این کارخانه روزانه 1200 متر مربع کاشی لبه استخری تولید می شود و ظرف مدت شش ماه تولید کارخانه به سه هزار متر مربع در روز خواهد رسید.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران