خبرهای برف و سرما در استان کرمان

ادامه کاهش دما تا پایان هفته در کرمان/ بارش برف پس از 52 سال در منوجان/ مدارس برخی شهرستان های کرمان تعطیل شد/ 20 روستای بخش ساردوئیه جیرفت در محاصره برف قرار دارند  

ادامه کاهش دما تا پایان هفته در کرمان

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: سامانه بارشی امروز (سه شنبه) از استان خارج می شود اما کاهش محسوس دما تا پایان هفته ادامه دارد.

حمیده حبیبی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه در کرمان افزود: این سامانه امروز این استان را ترک خواهد کرد.

وی با تاکید به افت دما تا هفت درجه زیر صفر، اظهار کرد: لغزندگی محورها از جمله پدیده های شایع امروز است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان ادامه داد: امروز بتدریج از سمت غرب استان کرمان از میزان ناپایداری های جوی و پوشش ابرها کاسته می شود.

وی گفت: بعد از خروج سامانه بارشی از استان احتمال بارش باران در مناطق جنوبی کرمان وجود دارد.

مدارس برخی شهرستان های استان کرمان امروز به دلیل بارش برف و یخ زدگی معابر تعطیل است.

 

بارش برف پس از 52 سال در منوجان

بارش برف پس از 52 سال ارتفاعات شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان را سفید پوش کرد.

فرماندار منوجان روز سه شنبه به ایرنا گفت: کاهش دمای هوا از روز گذشته آغاز و بامداد امروز موجب بارش برف در ارتفاعات بخش آسمینون شد که خوشحالی مردم را به همراه داشته است.

ایوب فلاحی با بیان این که بارش برف در محدوده تونل رودان و ایست بازرسی است تصریح کرد: بارش برف پس از 52 سال باعث شده شمار زیادی از مردم برای تماشا و برف بازی خود را به این محل برسانند.

شهرستان منوجان با 70 هزار نفر جمعیت در فاصله 430 کیلومتری جنوب کرمان و 110 کیلومتری شمال هرمزگان واقع شده است و از شهرستان های گرم استان کرمان محسوب می شود.

سامانه بارشی از روز یکشنبه وارد استان کرمان و بارش برف موجب تعطیلی مدارس برخی شهرستان های استان در روزهای دوشنبه و سه شنبه شد.

 

مدارس برخی شهرستان های کرمان تعطیل شد

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدارس هر سه مقطع تحصیلی شهرستان های کرمان، سیرجان، بردسیر، انار، کوهبنان، زرند و شهربابک روز سه شنبه تعطیل است.

احمدرضا سلطانی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین مدارس هر سه مقطع تحصیلی ( ابتدایی و متوسطه اول و دوم ) در بخش چترود و ماهان به دلیل بارش برف و یخ زدگی معابر تعطیل است.

وی از تعطیلی مدارس ابتدایی و متوسطه اول در شهرستان بافت خبر داد و گفت: مدارس مقطع ابتدایی بخش راین شهرستان کرمان نیز فردا تعطیل است.

وی بیان کرد: مدارس هر سه مقطع تحصیلی در بخش دهبکری بم و بخش های ساردوئیه و جبالبارز جیرفت نیز تعطیل خواهد بود.

سلطانی گفت: اطلاعات تکمیلی درباره تعطیلی مدارس استان اعلام می شود.

بارش نخستین برف زمستانی از یکشنبه شب در استان کرمان آغاز شد و در برخی مناطق همچنان ادامه دارد.

مدارس ابتدایی و متوسطه در چند شهرستان استان کرمان امروز (دوشنبه) نیز تعطیل بود.

براساس اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان بارش ها تا فردا در این استان ادامه دارد و دمای هوا در کرمان صبح سه شنبه به 10 تا 11 درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد.

راه های استان کرمان باز اما به دلیل یخ زدگی تردد خودروها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

 

 20 روستای بخش ساردوئیه جیرفت در محاصره برف قرار دارند

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه 20 روستای بخش ساردوئیه جیرفت در محاصره برف قرار دارند، گفت: تلاش برای بازگشایی راه های مسدود در این شهرستان ادامه دارد.

محمد ساردویی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه طول محورهای روستایی مسدود در بخش ساردوئیه 200 کیلومتر است، افزود: این محورها تا پایان وقت امروز بازگشایی می شوند.

وی اولویت بازگشایی محورها را با راه های اصلی عنوان و تصریح کرد: با توجه به توقف ریزش برف، کار بازگشایی محورهای روستایی در محورهای برف گیر این شهرستان نیز آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان، گفت: 300 خانوار در روستاهای محاصره شده در برف ساکن هستند و تلاش راهداران برای بازگشایی این محورها ادامه دارد.

وی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته، 75 خانوار روستاهای محاصره شده در برف بخش ساردوئیه به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

ساردویی ادامه داد: 45 دستگاه خودرو نیز در محورهای روستایی ساردوئیه دچار برف گرفتگی شده بودند که توسط ماموران امداد و نجات دستگاه های مرتبط نجات پیدا کردند.

شهرستان جیرفت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده و دو بخش ساردوئیه و جبالبارز از مناطق برف گیر این شهرستان هستند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران