استاندار کرمان: سیستم بروکراسی مانع توسعه است + 5 خبر

عملیات اجرایی پروژه های 9 گانه شهر کرمان آغاز شد/ بیش از 160 پل بزرگ توسط قرارگاه خاتم الانبیا ساخته شد/ پیام مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان به مناسبت هفته منابع طبیعی / معاون دادگستری کرمان: نقاط جرم خیز باید مجهز به دوربین مداربسته شوند/ توضیح روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان درباره یک حادثه  

استاندار کرمان گفت: نباید در این استان فقر و مهاجرت داشته باشیم اما چه کنیم که سیستم بروکراسی دولتی مانع می شود.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه های 9 گانه شهر کرمان افزود: باید این بروکراسی را حذف کنیم و قبول داریم کار سختی است.

وی بیان کرد: رییس جمهوری با صراحت اعلام کرد که به دنبال تمرکز گرایی نیستیم بلکه به دنبال تمرکز زدایی هستیم که یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی هم همین است.

وی گفت: با وجود تحریم ها تا امروز 46 میلیارد دلار صادرات و 54 میلیارد دلار واردات در کشور داشته ایم ولی در استان فضا هنوز راضی کننده نیست.

استاندار کرمان افزود: قوانین مزاحم و تمرکز اختیارات در حکومت مرکزی موانع ما هستند.

وی گفت: برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کرده ایم و این تفکر باید جا بیفتد که تفکری اسلامی و خدایی است.

رزم حسینی اظهار کرد: برخی فکر می کردند دولت تدبیر و امید نگاه متفاوتی با سپاه دارد ولی وقتی رییس جمهوری در جمع سپاهیان گفت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) باید کارهای بزرگی در کشور انجام دهد همه چیز مشخص شد.

وی تصریح کرد: امروز در کشورهایی مانند ایران که هنوز جایگاه بخش خصوصی استقرار پیدا نکرده است ما به مدیریت های جهادی مانند قرارگاه خاتم الانبیا نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه همه چیز را باید گفت افزود: نظام ما با گفتن ها تضعیف نخواهد شد بلکه با نگفتن هاست که بیکاری، رتبه 152 کسب کار و 130 محیط زیست در دنیا شکل می گیرد.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید همه جا بگوییم و فضای آبادانی، دیانت و فرهنگی را در کشور به وجود بیاوریم.

وی با بیان اینکه نیاز به وحدت و همدلی برای کارها داریم گفت: اگر گروه های سیاسی ثمره شان برای مردم باشد می توانیم بگوییم خوب هستند.

رزم حسینی تاکید کرد: فضا باید به گونه ای باشد که همه در جاده خدمت کار کنند.

وی گفت: مردم از سیاست خسته شده اند و می خواهند بدانند چه زمانی پسرشان سر کار می رود و کی می توانند جهیزیه دخترشان را آماده کنند.

استاندار کرمان ادامه داد: شهر بزرگانی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی و باهنر نیازمند کارهای بزرگ است.

وی از شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان و دستگاه قضایی تشکر کرد و گفت: قوه قضاییه در مبارزه با حاشیه نشینی پشتیبانی قانونی بسیار خوبی انجام داد.

 

عملیات اجرایی پروژه های 9 گانه شهر کرمان آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه های 9 گانه شهر کرمان روز چهارشنبه با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و استاندار کرمان آغاز شد.

شهردار کرمان در این آیین در تالار پالیز کرمان گفت: امروز اجرای 9 پروژه به صورت همزمان با نام مبارک حضرت فاطمه (س) آغاز شد.

ابوالقاسم سیف الهی افزود: این پروژه ها به صورت غیر هم سطح یعنی پل و زیر گذر و با هزینه پنج هزار میلیارد ریال اجرا می شوند.

وی بیان کرد: تقاطع بلوار راه آهن و خلیج فارس، تقاطع ابوذر شمالی و جنوبی، پکیج میدان آزادی، چهارراه فیروزه، چهارراه امام جمعه و چهارراه سمیه و مسیر پل کوثر تا فرودگاه از پروژه های 9 گانه شهر کرمان است.

وی گفت: بخش دیگری از پروژه های شهر کرمان مطالعات ریلی شهر کرمان است که مطالعات آن آغاز شده است.

شهردار کرمان تصریح کرد: در راستای مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان اعضای شورای شهر کرمان از ابتدای کار خود مسیری را تدوین کردند که بتوانند در توسعه استان سهیم شوند.

وی حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در کرمان را یک نقطه عطف دانست و گفت: نمایندگان مجلس نیز امروز به دلیل جلسه مجلس نتوانستند در این آیین حضور داشته باشند ولی برای همکاری با این قرارگاه در کرمان اعلام آمادگی کردند.

 

بیش از 160 پل بزرگ توسط قرارگاه خاتم الانبیا ساخته شد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: تاکنون بیش از 160 دستگاه پل بزرگ در کشور توسط این قرارگاه ساخته شده است.

سردار سرتیپ عبادالله عبداللهی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه های 9 گانه شهر کرمان افزود: 18 کیلومتر پل در مدت شش ماه توسط این قرارگاه ساخته شد.

وی با بیان اینکه دانش ساخت پل های پیشرفته در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاست گفت: با این دانش می توانیم ماهانه دو و نیم کیلومتر پل بسازیم.

وی بیان کرد: در مترو مشهد پیشرفت خوبی داشتیم و تا پایان سال 94 بخش شمال این مترو به پایان می رسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: طرح های بزرگی را به دولت ارایه کرده ایم که مهار آب های مرزی و تکمیل فازهای پارس جنوبی از جمله این طرح هاست.

وی ادامه داد: ما بیشتر در داخل کشور تحریم هستیم تا اینکه خارج از کشور تحریم باشیم.

عبداللهی گفت: خارج از کشور 36 سال است که تحریم هستیم در حالی که این همه نعمت در کشور داریم ولی درگیر بروکراسی اداری هستیم.

وی بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امروز سرمایه بی بدیلی در کشور و متعلق به مردم است.

وی افزود: از مجموعه 135 هزار نفری که در این قرارگاه مشغول به کار هستند تعداد کمی پاسدار می باشند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: وظیفه رسانه هاست که کارها و توانمندی ها را به مردم بگویند تا آنان مطلع شوند.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که سال گذشته برای گرفتن 20 میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان مشکل داشتیم اما در فازهای پارس جنوبی تا پایان امسال 53 میلیون متر مکعب گاز به شبکه گاز کشور تزریق می کنیم.

عبداللهی اقتصاد مقاومتی را خودکفایی و استفاده از قابلیت های کشور تعریف کرد و گفت: ما در خیلی از پروژه ها 7 تا 15 درصد منفی هستیم ولی هیچگاه کار را تعطیل نکردیم.

وی افزود: کارخانه مس سونگون با ظرفیت 150 هزار تن کنسانتره مس افتتاح شد که تمامی طراحی ها توسط مهندسین قرارگاه بوده است.

وی گفت: ساخت قطار سریع السیر تکنولوژی جدیدی است که توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است و 80 درصد از قطعه اول این پروژه انجام شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد: ما در خدمات فنی و مهندسی نیاز به خارج از کشور نداریم و حتی می توانیم بهترین خدمات فنی و مهندسی را به خارج از کشور ارایه دهیم.

وی همچنین گفت: در کرمان آمادگی داریم با همکاری مسوولان پروژه ها را اجرا کنیم و همچنین مطالعات را روی گزینه های دیگر مانند قطار شهری انجام می دهیم.

وی بیان کرد: در استان کرمان دغدغه آب باید بیشتر از موارد دیگر باشد و تامین آب آشامیدنی استان از اولویت های ماست.

عبداللهی گفت: یکی از افتخارات کرمان این است که بزرگانی مانند حاج قاسم سلیمانی دارد که افتخار جهان اسلام است.

وی اضافه کرد: پیرو قولی که به استاندار کرمان دادیم آمادگی داریم در پروژه های استان مشارکت کنیم.

وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اکنون پروژه های بزرگی از جمله کارخانه فولاد بافت، سد بافت و سد صفارود را در دست اقدام دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا همدلی را بسیار ارزشمند خواند و افزود: باید نظام را از جانمان بیشتر دوست داشته باشیم و هر دولتی که بر سرکار می آید دولت ولی فقیه است و باید وظیفه خودمان را انجام دهیم.

وی گفت: تفکر استاندار کرمان را می پسندیم و باید اینگونه تفکرها حمایت شود.

عبداللهی تصریح کرد: هر کسی از هر گروهی که باشد اگر به مردم خدمت کند باید جزء تشکیلات باشد.

پروژه های 9 گانه عمران شهری با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال در شهر کرمان اجرا می شود.

 

پیام مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان به مناسبت هفته منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: درخت همواره در آموزه های دینی و حتی تمدن و فرهنگ دیرینه و کهن ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده لذا مردم این مرز و بوم حداقل یک درخت را به زمین هدیه و از آن مراقبت کنند تا به کمال برسد.

مهدی رجبی زاده روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت هفته منابع طبیعی افزود: در جهت تحقق منویات مقام عظمای ولایت مبنی بر تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی و با تاسی از شعار و رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر مشارکت مردم در تمامی فعالیت های احیایی و بهره برداری آرزو داریم مردم ایران یک درخت را به زمین هدیه و از آن مراقبت نمایند تا به کمال برسد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز براساس یک سنت پسندیده و دیرپا در آستانه فصل بهار، فصل رویش و زایش دوباره طبیعت، هفته منابع طبیعی را گرامی می داریم به امید آنکه شکر نعمت آفریدگاری را به جا آوریم که مدبر الیل و النهار است و مقلب القلوب و الابصار را از او مدد می جوییم.

وی در این پیام اظهار کرد: علی رغم اینکه عنوان هایی که برای روزهای هفته منابع طبیعی برگزیده شده است در نگاه اول نشان از نگاه بخشی به آن است اما چنانچه مجموعه هایی خاص از گروه های اجتماعی نظیر بسیج دانش آموزان، نوسوادان نهضت سواد آموزی، دانشجویان، روحانیون و سازمان های مردم نهاد و موارد دیگر در کنار هم در تعامل با یکدیگر قرار گیرند، می توانند بستر مناسب و قابل اعتمادی را برای ارایه یک مدیریت جامع و یکپارچه در عرصه منابع طبیعی به وجود آورند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان افزود: امروزه باید ریشه بسیاری از معضلات و مشکلات متعدد موجود همچون پدیده ریزگردها، بیابان زایی، بحران آب و خشکسالی، زمین خواری و تجاوز به عرصه های ملی، چرای مفرط دام در مراتع و در نتیجه فقر و محرومیت را در عدم توجه و شناخت از اهمیت حفظ و بهره برداری اصولی و منطقی از منابع طبیعی جستجو کرد.

وی بیان کرد: این جستجو توجه ویژه و بیش از پیش مردم و مسوولان به مقوله منابع طبیعی را رهنمون می سازد تا جایی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود.

15 اسفند روز درختکاری نام دارد و برنامه های هفته منابع طبیعی از روز جمعه این هفته آغاز می شود.

 

معاون دادگستری کرمان: نقاط جرم خیز باید مجهز به دوربین مداربسته شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: نقاط جرم خیز شهر باید مجهز به دوربین مداربسته شوند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان حمید خالقی در نشستی به منظور اجرایی کردن مصوبات کارگروه سرقت استان و اقدامات پیشگیرانه در زمینه شناسایی نقاط جرم خیز شهر کرمان افزود: نهادها و دستگاه های همکار باید در بوجود آوردن فضایی نا امن برای مجرمین تعامل و همکاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: نصب دوربین در مکان های جرم خیز شهر از راهکارهایی است که می توان زمینه وقوع جرایم و سرقت در مناطق مذکور را کاهش داد.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی از جمله نصب دوربین در محل های جرم خیز شهر کرمان گرفته شد.

این نشست با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان، جانشین فرماندهی انتظامی کرمان، رییس بیمارستان شهید باهنر کرمان، مدیر بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان، کارشناسان اداره آگاهی و مدیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی در معاونت اجتماعی دادگستری برگزار شد.

 

توضیح روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان درباره یک حادثه

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص تهدید به خودسوزی یک ارباب رجوع غیر فرهنگی در این اداره کل بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش روز سه شنبه این اداره صبح امروز یک ارباب رجوع غیر فرهنگی با حضور در اتاق انتظار دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تهدید به خودسوزی کرد.

این گزارش می افزاید: در حالی که مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ماموریت تهران به سر می برد یک ارباب رجوع غیر فرهنگی به اتاق انتظار دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مراجعه و بلافاصله تهدید به خودسوزی کرد.

این مرد جوان در حالی بر تهدید خود پافشاری می کرد که علائمی از تعادل روحی و روانی در وی مشاهده نمی شد.

بنابر این گزارش پس از این اتفاق با آتش نشانی، نیروی انتظامی و اورژانس تماس برقرار شد و بعد از مدت کوتاهی ماموران این ارگان ها در محل حاضر شدند.

این فرد عصبانی در حالی که به تهدیدهای خود ادامه می داد و از ورود افراد به داخل اتاق انتظار مدیرکل جلوگیری می کرد بعد از مدت کوتاهی با همکاری نیروهای انتظامی به بیرون از ساختمان آموزش و پرورش هدایت و برای بررسی بیشتر تحویل مراجع ذی صلاح شد.

بر مبنای نظر کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، درخواست این فرد مبنی بر دریافت زمین با کاربری آموزشی برای مصارف غیرآموزشی، غیرقانونی تشخیص داده شده است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران