فاز نخست کمربند سبز کرمان 15 خرداد به بهره برداری می رسد+ 2 خبر

سایر خبرهای استان: طرح دغدغه های استانداران منطقه پنج کشور در کرمان/ تاکسی های هوشمند در کرمان فعال می شوند  

استاندار کرمان گفت: فاز نخست کمربند سبز کرمان 15 خرداد سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از تعدادی پروژه های قرارگاه خاتم النبیاء افزود: فاز نخست طرح کمربند سبز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: در این فاز پنج کیلومتر کمربند سبز با آبیاری قطره ای ایجاد شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه پروژه هایی که در دولت تدبیر و امید کلید خورده اند به طور مداوم مورد بازید قرار می گیرند افزود: هدف از این بازیدها بررسی موانع و مشکلات این طرح ها با حضور دستگاه های اجرایی مربوطه است.

وی با ابراز خرسندی از حضور قرار گاه خاتم در کرمان گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء سریع تر از تصور ما در کرمان حضور پیدا کرد و در حال تجهیز کارگاه و ساخت کارخانه است.

استاندار کرمان افزود: سه پروژه در حال اجرا و بقیه در مرحله مطالعه قرار دارند.

وی ادامه داد: تصور نمی کردم قرارگاه خاتم با این سرعت در کرمان حضور پیدا کند زیرا این قرارگاه معمولا در پروژه های بزرگ کشور حضور دارد و از پروژه های کوچک شهری استقبال نمی کند.

مدیر اجرایی قرارگاه خاتم در کرمان نیز گفت: عملیات ژئوتکنیک و نقشه برداری هشت پروژه تقاطع غیر هم سطح در کرمان آغاز شده است و تقاطع های راه آهن - صدوقی، هوانیروز - الغدیر و ابوذر در الویت قرار دارند.

موسی نجفی افزود: تجهیز کارگاه و تخلیه پنج هزار تن آرماتور انجام و شمع بافی آغاز شده است.

مشکل زمین کارخانه قرارگاه خاتم نیز در جریان این بازدید بررسی و برای رفع آن تصمیم گیری شد.

استاندار کرمان امروز با حضور شهردار کرمان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی از تعدادی از پروژه های قرارگاه خاتم النبیاء، طرح کمربند سبز و روند اجرای پارک بانوان واقع در فرهنگسرای جان جهان بازدید کرد.

 

طرح دغدغه های استانداران منطقه پنج کشور در کرمان

استانداران استان های کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و یزد در نشست استانداران منطقه پنج کشور در کرمان که با حضور معاون حقوقی رییس جمهوری برگزار شد، از دغدغه های خود درباره اختیارات استانداران گفتند.

به گزارش ایرنا استانداران منطقه پنج کشور عصر سه شنبه گرد هم آمدند و از مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه سخن گفتند.

ارایه راهکار در بخش های مختلف توسعه ای استان ها از جمله سخنان مشترک استانداران منطقه پنج کشور بود.

همچنین استانداران منطقه پنج کشور افزایش اختیارات استانداران را یکی از عوامل مهم در توسعه استان ها ذکر کردند.

استاندار کرمان در این نشست گفت: باید به استانداران به عنوان سرداران اقتصادی دولت تدبیر و امید اعتماد کنیم.

علیرضا رزم حسینی افزود: تا کی می خواهیم توسعه را از تهران و پایتخت انجام دهیم.

وی اظهار کرد: نظام اداری ما مربوط به 50 سال قبل است و کشورها با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند.

رزم حسینی ادامه داد: چگونه با ساختارهای اداری 50 سال قبل می توان کشور را به پیش برد؟

وی افزود: بودجه عمرانی استانداری ها در هر سال به طور متوسط سه هزار میلیارد ریال است و استانداران 90 میلیارد ریال آن را اختیار دارند.

وی تصریح کرد: در اینجا باید گفت آیا ما استانداران 90 میلیارد ریالی هستیم در حالی که در حوزه های مختلف از جمله حوادث، فرهنگ و غیره باید ایفای نقش کنیم.

وی تاکید کرد: ما استاندار 90 میلیارد ریالی نیستیم و اعتقاد داریم که در دولت تدبیر و امید باید انقلابی در این حوزه انجام شود.

وی گفت: هیچ رقابتی در حال حاضر بین استانداری ها وجود ندارد.

استاندار کرمان تصریح کرد: طرح همیاران آب در استانداری کرمان بر اساس راستی آزمایی انجام و منجر به پس انداز 150 میلیون متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی شد که باید دید دولت چه مشوق هایی را به ما اختصاص داده است؟

وی تاکید کرد: مشوق ها به استاندار داده نشود اما این مشوق ها باید به استان ها اعطا شود.

وی با اشاره به اینکه باید نظام بهره وری استانداران درست شود، گفت: نباید در این نظام به هزینه کرد استانداران توجه شود بلکه باید به موضوع خلق ثروت و وحدت آفرینی استانداران نمره داده شود.

رزم حسینی اظهار کرد: جریان عقب افتادگی کشور ادامه دارد و برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی راهی جز اعتماد به مردم وجود ندارد.

دبیر شورای استانداران منطقه پنج کشور نیز گفت: استان کرمان با ارایه طرح مثلث توسعه اقتصادی به استقبال سال 'دولت و ملت، همدلی و همزبانی' رفته است.

علیرضا رشیدیان افزود: بحث سیاست های اقتصاد مقاومتی و دولت یازدهم در رابطه با عبور از رکود و رسیدن به توسعه متوازن جزو مسایل بسیار مهمی بوده که همیشه بر آن ها تاکید شده است.

وی ادامه داد: تشکیل شوراهای مناطق استانی برای بهره گیری از ظرفیت استان هایی که به نوعی اثرگذاری بر هم دارند، از برنامه های وزارت کشور بوده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: شورای استانداران منطقه پنج کشور در شمار شوراهای بسیار فعال است.

وی یادآور شد: این کمیته با بررسی اولیه درباره مسایل و زمینه هایی که می تواند به عنوان موضوع در دستور کار باشد، موارد را احصا کرد و تقسیم کار انجام شد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: بر اساس این تقسیم کار، مسایلی از جمله حمل و نقل و ضرورت توسعه این بخش توسط استانداری خراسان شمالی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: خراسان رضوی در زمینه مهاجرت از روستاها و مسایل حاشیه نشینی، مسوول پیگیری تعیین شده است.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی نیز به موضوع اشتغال و توسعه اقتصادی می پردازد.

وی افزود: استان های یزد در حوزه معادن و استان کرمان نیز در حوزه بررسی قوانین مزاحم توسعه مسایل را پیگیری می کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات توسعه برای تمام استان ها نبود تناسب بین اختیارات و مسوولیت ها است.

استاندار خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه مشکل ما در استان ها تفویض اختیار نیست، گفت: به دلیل نگاه بودجه ای، وزارتخانه ها در تلاش بودند اعتبارات را در دستگاه خود متمرکز داشته باشند و بر اساس اصرار مدیران به استان ها واگذار کنند.

سید علی اکبر پرویزی افزود: بخش عمده ای از اعتبارات استانی در طول سال های قبل کاهش یافته و به تهران رفت و بعد برای هر میزان اعتبار و بودجه، الزامات و ردیف های خاص گذاشتند.

وی اظهار کرد: بودجه استان ها در حال حاضر تنها نام بودجه استانی دارد و در مجموع از سوی وزارتخانه ها تعیین تکلیف می شود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات درباره بسیاری از اختیارات ریز نیز در تهران تصمیم گیری می شود به گونه ای که در برخی موراد انتخاب روسای شهرستان ها نیز در استان ها انجام نمی شود.

استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: مدیران استانی عزم خود را برای خدمت به مردم حاضر در صحنه و شایسته خدمت، جزم کرده اند و برای خدمت به مردم نیاز به ابزار، ادوات و اختیارات دارند.

وجه اله خدمتگزار افزود: تمام مدیران علاقه دارند که از حداکثر اختیار و توان خود بهره مند شوند تا خدمات شایسته ای را به مردم ارایه دهند اما این امکان در اختیار مدیران استانی یا نیست و یا آنقدر محدود است که نمی شود روی آن حساب کرد.

وی تاکید کرد: مدیران استانی برای توسعه، عمران و آبادانی در اقصی نقاط کشور، نیاز به اختیارات کافی با توجه به ویژگی های استان ها دارند.

وی اظهار کرد: چابک سازی، تسهیل امور و روانسازی باید وجود داشته باشد و نظارت عالیه از سوی دولت انجام شود.

وی یادآور شد: استان های منطقه پنج کشور، ظرفیت دانشگاهی و علمی بسیار بزرگی دارند که در برنامه ششم توسعه فرهنگی و اجتماعی می توانند بسیار موثر باشند و دولت باید در تنظیم برنامه ششم نظر استان ها را بیشتر مد نظر قرار دهد.

استاندار یزد گفت: توسعه متوازن منطقه ای از رویکردهای شورای استانداران مناطق مختلف کشور است.

سید محمد میرمحمدی افزود: سیاست ها و رویکردهای دولت تدبیر و امید منجر به تشکیل جلسات شورای استانداران شده است.

وی معیشت، اشتغال و رفاه بیشتر مردم را از وعده های رییس جمهوری عنوان کرد و ادامه داد: این موارد زمانی که با اقتصاد مقاومتی که سیاست های آن از سوی رهبری ابلاغ شده، مد نظر قرار گیرد، باید دید الزامات کارساز هستند و آیا با بیان این مطالب عملیاتی می شود یا باید راه های عملیاتی کردن آن را بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: این نشست ها برای احصای اینگونه الزمات و تعیین راهکارها برگزرا می شود تا به حوزه عمل برسیم.

وی تاکید کرد: تلاش می شود که با تفویض اختیار به استانداران بتوانیم سرعت کار را افزایش دهیم تا تصمیم گیری ها تسهیل شده و نیز روند پیچ در پیچ صدور مجوزها و تصمیم گیری ها در حد امکان کوتاه شود.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: کارها باید برای جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

وی ادامه داد: اگر چنین نشود و در گیر و دار کارهای اداری معطلی ایجاد و صدور مجوزها به تهران واگذار شود، سرمایه گذاران خسته و از سرمایه گذاری منصرف می شوند.

وی اظهار کرد: برای ایجاد سرمایه باید کار و درآمد تولید شود و برای ایجاد کار نیاز به جلب سرمایه گذار است.

استاندار سیستان و بلوچستان به دلیل سفر خارج از کشور در این نشست حضور نداشت.

نشست استانداران منطقه پنج کشور شامل استان های کرمان، خراسان رضوی، یزد، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در کرمان برگزار شد./ گزارش از: سمیه حسن شاهی

 

تاکسی های هوشمند در کرمان فعال می شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان گفت: تاکسی های هوشمند در شهر کرمان فعال می شوند.

مجید عسکری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به استقبال رانندگان تاکسی از این طرح افزود: اجرای این طرح در سه ماه اول سال 94 بر روی تاکسی های شهر کرمان با اولویت تاکسی های ویژه پایانه ها آغاز خواهد شد.

وی گفت: مجموعه ای شامل تاکسیمتر مجهز به GPS و دستگاه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی از طریق یک شرکت خصوصی پیشنهاد شد که شرکت مذکور طی تفاهم نامه ای با بانک رسالت کرمان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مجری طرح در حال رایزنی برای اختصاص حداکثر تسهیلات و در صورت امکان شرایط رایگان شدن این دستگاه برای رانندگان تاکسی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان گفت: این سازمان در سالی که گذشت سعی کرد با استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در مسیر تسهیل ارایه خدمات به شهروندان و رانندگان تاکسی گام بردارد.

وی اضافه کرد: واگذاری خطوط تاکسیرانی، شبکه تاکسی بی سیم 133 و پایانه های فرودگاه و راه آهن و همچنین پایانه مسافربری به شرکت های بخش خصوصی در دستور کار این سازمان قرار دارد و دستورالعمل اجرای آن در حال آماده سازی است.

عسکری گفت: نرخ کرایه تاکسی درون شهری و آژانس های تاکسی تلفنی سال 94 پس از تصویب شورای شهر و فرمانداری کرمان اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه تعیین نرخ کرایه تاکسی و آژانس های تاکسی تلفنی بعد از کارشناسی هزینه ها تشکیل و در نهایت فهرست نرخ کرایه تاکسی مسیرهای مختلف مشخص شده است.

وی گفت: قبل از تصویب و ابلاغ نرخ نامه کرایه تاکسی در سال جدید توسط شورای شهر کرمان، اخذ هر گونه کرایه اضافه تحت هر عنوان تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان شمار تاکسی های فعال شهر کرمان را چهار هزار و 600 دستگاه ذکر کرد و افزود: از این تعداد 184 دستگاه در شبکه تاکسی بی سیم 133، تعداد 126 دستگاه ویژه راه آهن و باغین و 148 دستگاه ویژه پایانه جدید مسافربری مشغول به خدمت هستند.

وی تصریح کرد: بیش از دو هزار و 600 پروانه رانندگان تاکسی و 880 پروانه رانندگان آژانس در سال گذشته تمدید اعتبار شده و ساماندهی سرویس مدارس در قالب شرکت های خصوصی ویژه حمل ونقل دانش آموزی و صدور 800 کارت ویژه سرویس مدارس صورت گرفته است.

عسکری از دیگر اقدامات سازمان تاکسیرانی شهر کرمان در سال 93 به تشکیل کارگروه های تخصصی برای بررسی و برنامه ریزی امور تاکسیرانی اشاره کرد.

وی درباره برگزاری مجمع سالانه اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور که اسفندماه 93 برگزار شد گفت: مجمع سالانه اتحادیه تاکسیرانی های کشور برای طرح و بررسی برنامه ها و اهداف و تبیین چشم انداز اتحادیه باحضور مدیران عامل سازمان های تاکسیرانی سراسر کشور برگزار می شود.

عسکری بیان کرد: اجلاس سال 93 همزمان با انتخابات هیات مدیره اتحادیه بود که بعد از برگزاری انتخابات و شمارش آراء نامزدها، مدیرعامل تاکسیرانی کرمان و همچنین مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران به عنوان اعضای جدید هیات مدیره انتخاب و معرفی شدند.

وی ابراز امیدواری کرد با نگاه تازه تر به خانواده بزرگ ناوگان تاکسیرانی انگیزه های پویا و پایدار را در قشر زحمتکش تاکسیران بوجود آورد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران