باحضور معاون اول: پروژه افزایش ظرفیت زیرساخت ارتباطی کشور افتتاح شد

با بهره برداری از پروژه «افزایش ظرفیت لایه انتقال شبکه زیرساخت ارتباطی کشور، ارتباطات دیتا در لایه ترانزیت، اینترنت و اینترانت به حدود 3 برابر ظرفیت فعلی افزایش می یابد  

پروژه «افزایش ظرفیت لایه انتقال شبکه زیرساخت ارتباطی کشور» با هدف افزایش ظرفیت و توسعه لایه انتقال شبکه ارتباطات زیرساخت، عصر سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، لایه انتقال یکی از لایه های کاربردی شبکه زیرساخت ارتباطی کشور است که با انتقال پهنای باند، بستر ارتباطی برای دسترسی به اینترنت و اینترانت را فراهم کرده و افزایش ظرفیت شبکه انتقال زیرساخت و انتقال دیتا برای شبکه های ارتباطی با ظرفیت بالا را به همراه خواهد داشت.

با بهره برداری از پروژه «افزایش ظرفیت لایه انتقال شبکه زیرساخت ارتباطی کشور، ارتباطات دیتا در لایه ترانزیت، اینترنت و اینترانت به حدود 3 برابر ظرفیت فعلی افزایش می یابد'.

در این پروژه عملیات راه اندازی از طریق تجهیز 128 ایستگاه در سراسر کشور و بر بستر 30 هزار کیلومتر فیبر نوری و در گستره ای به وسعت 31 استان صورت گرفته است.

همچنین با افتتاح پروژه تلاش ظرفیت طرح های باند (I.P)در حوزه انتقال از 624 به دو هزار و 400 کیگابیت در ثانیه ارتقاء یافت و زیرساخت لازم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در داخل به شکل واقعی و موثر فراهم شده است.

کل پهنای باند شبکه I.P بین الملل نیز در این پروژه از 72 به 204 کیگابیت بر ثانیه رسیده که زمینه افزایش امنیت تبادل اطلاعات در داخل، ارزان تر شدن خدمات مبتنی بر وب و تامین نیاز اپراتورهای داخلی برای سرویس دهی بهتر به مخاطبان را فراهم می سازد.

به طور خلاصه می توان گفت که با اجرای این پروژه دولت یازدهم توفیق یافت تا در دو سال پایان برنامه پنجم ظرفیت ارتباطی کشور را به اندازه ظرفیت ایجاد شده در تمام سال های گذشته انتقال دهد.

دستاوردهای مهم پروژه توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت (پروژه تلاش) به طور کلی شامل ارتقاء ظرفیت ارتباطی کشور به میزان 3.6 برابر، تامین نیاز پهنای باند اپراتورها، فراهم شدن زیرساخت لازم جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور به صورت موثر و واقعی و همچنین ارزآوری اقتصادی از طریق تبدیل شدن ایران به هاب ارتباطی منطقه می باشد.

پیش از این محمود خسروی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت داخل کشور که هم اکنون حدود 4 ترابیت بر ثانیه است، به 10 ترابیت بر ثانیه تا پایان سال جاری خبر داده بود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران