یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی مرداد فردا شب واریز می‌شود+ 11 خبر

سایر خبرها: مجوز واردات خودروهای لوکس توسط ایثارگران لغو شد/ لاریجانی: استقامت، علاج مشکلات اقتصادی کشور است/ تاجران آمریکایی بهمن ماه به ایران می‌آیند/ مرغ و تخم‌مرغ‌های صادراتی ایران برگشت خوردند/ نامور مطلق: خسارت‌های دوره بقایی اعلام شود/ افت ۱ تا ۱.۵ میلیون تومانی قیمت خودرو و فروش ویژه به کارمندان دولت/ کارشناس حمل‌ونقل هوایی: ۲۰۰۰خلبان جوان مسافرکِش شدند/ اعلام آمادگی اماراتی ها برای سرمایه گذاری در کیش/ مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی: بانک ها در مقابله با تحریم ها و فضای جدید در شرایط پساتحریم نیازمند کارکرد اطلاع رسانی هستند/ ایجاد رونق در بازار مسکن بعد از نمایان شدن سیاست های جدید بانک مرکزی/ معاون وزیر کار: 85 درصد سرمایه کشورهای توسعه یافته، سرمایه اجتماعی است  

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد یارانه نقدی مردادماه(هر نفر ۴۵۵ هزار ریال) فردا شب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش فارس، سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه نقدی مرداد ماه سالی جاری دوشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

براین اساس پنجاه و چهارمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مرداد ماه سال جاری، همانند ماه های گذشته به ازای هر نفر 455000 ریال ساعت 24:00 دوشنبه مورخ 26 مردادماه سال جاری به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

 

مجوز واردات خودروهای لوکس توسط ایثارگران لغو شد

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت با بیان اینکه واردات خودروهای لوکس از سوی ایثارگران ممنوع است، گفت: جانبازان می‌توانند خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی را با رعایت ضوابط وارد کنند.

سیدعباس حسینی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه شرایط و ضوابط واردات خودروهای لوکس تغییری نسبت به گذشته نداشته است، گفت: اجازه واردات خودروهای لوکس از سوی ایثارگران و جانبازان لغو شده است و این افراد می‌توانند با رعایت شرایط و ضوابط واردات خودرو از سوی ایثارگران، اقدام به واردات خودرو کنند.

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس مصوبه دولت ورود خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور مجاز است و بر همین اساس، ایثارگران و جانبازان هم می‌توانند در چارچوب ضوابط و مقررات، خودروهای کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی را وارد کشور کنند و اجازه واردات خودروهای لوکس به آنها داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: هنوز دولت تغییری در فهرست کالاهای لوکس ایجاد نکرده و فهرست قبلی کالاهای لوکس همچنان پابرجا است، این در حالی است که دولت اجازه واردات برخی  از این کالاها را با پرداخت دو برابر تعرفه و با ارز متقاضی، آزاد اعلام کرده است و بنابراین شرایط و ضوابط باید از سوی واردکنندگان رعایت شود اما برخی از این کالاهای لوکس، وارداتشان به کشور کاملا ممنوع است و بر این اساس، واردات خودروهای لوکس هم همچنان ممنوع است.

به گزارش مهر، در ۴ ماهه ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۱۸۶ دستگاه خودروی سواری به ارزش بیش از ۳۳۷ میلیون و ۹۷۴ هزار دلار وارد کشور شده، این در حالی است که تعداد خودروهای وارداتی در مدت مشابه سال گذشته ۳۱ هزار و ۴۷۱ دستگاه به ارزش بیش از ۶۴۲ میلیون و ۸۱۷ هزار دلار بوده است.

 

لاریجانی: استقامت، علاج مشکلات اقتصادی کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در داخل کشور باید بر محوریت ولایت و آرمان‌های جمهوری اسلامی وحدت وجود داشته باشد تا شرایط اقتصادی اصلاح شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره ملی تجلیل از آزادگان که در تالار وحدت تهران برگزار شده بود، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(ع)، اظهار کرد: این جلسه خارق العاده از نظر ابتکارات بود و به همه همکاران در بنیاد شهید تبریک می‌گوییم که مانوری از خلاقیت در این جلسه اجرا شد.

وی با بیان اینکه این مسئله نشان می‌دهد که آزادگان جریانی بالنده هستند و فرزندانی پر از خلاقیت به جامعه تحویل می‌دهند، افزود: در ادبیات اسلامی هم انسان را خسران به دلیل زندگی مادی معرفی می‌کند و تنها افرادی در قرآن اهل خسران نیستند که برگزیدگان و اهل ایمان هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اهل ایمان به دلیل اتصال به یک مبدأ متعالی در صیانت هستند، تصریح کرد: کسانی که اهل عمل صالح باشند نیز اهل خسران نیستند و کسی در اسلام ناجح است که هم طریق را بشناسد و هم طی طریق کند.

وی با بیان اینکه برگزیدگان باید در حق پایدار باشند، ادامه داد: باید حق را شناخت و به حق استوار بود و از سوی دیگر اهل صبر باشند تا در هنگام مصیبت‌ها و مشکلات تاب بیاورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید استقامت در راه داشته باشیم و به آن پایبند باشیم، گفت: در داخل کشور باید بر محوریت ولایت و آرمان های جمهوری اسلامی وحدت وجود داشته باشد تا شرایط اقتصادی کشور اصلاح شود و استقامت امروز ما در این زمینه بسیار مهم است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی آن را کلید راه ما دانستند، تصریح کرد: امروز باید این راه را نشان داده و آزادگان در این زمینه جلودار باشند.

 

تاجران آمریکایی بهمن ماه به ایران می‌آیند

رئیس مرکز ملی فرش ایران از سفر تاجران آمریکایی به ایران در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: هیات تجار آمریکایی که ترکیبی از بازرگانان و پژوهشگران فرش دستباف هستند، به کشورمان می‌آیند.

به گزارش مهر، حمید کارگر در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده، هیاتی از تجار و بازرگانان آمریکایی قرار است در نیمه دوم امسال و به احتمال زیاد، بهمن ماه به ایران بیایند که در این هیات، ترکیبی از بازرگانان و پژوهشگران فرش دستباف حضور دارند. بر این اساس، هدف ما این است که پیوند مجدد فرش دستباف ایران با بازار سنتی آمریکا، دوباره حفظ شود و صادرات ایران به این کشور رونق گیرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر افزود: بر این اساس در بازدیدی که تجار آمریکایی از ایران خواهند داشت، تور آشنایی با بافت فرش دستباف برگزار خواهد شد و بازدیدی هم از مناطق فرش دستباف خواهند داشت، ضمن اینکه برنامه‌های متنوعی از جمله بازدید از بازار بزرگ فرش تهران و موزه فرش برای آنها تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: ظرف دو سه سال اخیر، فرش دستباف ایران با دشواری‌های مختلفی مواجه شده و صادرات در فاصله سال های ۹۱ و ۹۲ به شدت افت داشته است اما از سال ۹۳ به مرور روند افزایش صادرات فرش دستباف ایرانی آغاز شده و در پایان سال ۹۳ صادرات فرش دستباف به ۳۳۰ میلیون دلار و به وزن ۵ هزار و ۱۰۰ تن رسیده است که در مقایسه با پایان سال ۹۲ که صادرات به ۳۱۲ میلیون دلار رسیده بود، رشد را تجربه کرد.

به گفته کارگر، این کاهش متاثر از عوامل مختلفی از جمله تورم داخلی، بالا رفتن بهای مواد اولیه داخل، پرداخت نقدینگی به قالیبافان و خروج بخشی از تولیدکنندگان قالیباف از دایره تولید نیز از جمله این کاهش صادرات بوده است، ضمن اینکه تحریم فرش دستباف ایران از سوی آمریکا نیز مسبب دیگر پایین آمدن میزان صادرات فرش دستباف بوده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به زمینه‌های مثبت سیاسی که در کشور ایجاد شده است، صادرات فرش دستباف ایران هم رونق گرفته و این امر، نویدبخش روزهای خوب برای صادرات فرش دستباف ایرانی است تا جایی که پیش بینی می شود صادرات فرش دستباف ایران به ۵۰۰ میلیون دلار برسد. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: اگرچه در دو سه ماه اخیر و به نوعی از ابتدای سال ۹۴، صادرات فرش دستباف به شدت با کاهش مواجه شده که دلیل آن نیز کاهش کل صادرات غیرنفتی بوده، این در حالی است که به نظر می رسد این دورخیزی برای جهش صادراتی فرش دستباف باشد.

به گفته کارگر، هم اینک فرش دستباف ایرانی به ۸۰ کشور دنیا صادر می شود اما آنچه که از تجار و بازرگانان فرش دستباف برمی آید،  اشتیاق نسبت به صادرات فرش به بازار آمریکا به شدت افزایش یافته است و انتظار می رود جهش صادراتی به آمریکا آغاز شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف از یکم تا هفتم شهریورماه خبرداد و گفت: این رویداد به طور قطع بزرگترین رویداد بین المللی و جهانی فرش دستباف است، چراکه در هیچ زمانی در هیچ کجای دنیا، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان، تجار و صادرکنندگان فرش دستباف گردهم نمی آیند؛ بنابراین فرصت مناسبی است تا بتوان مجدد بازار صادراتی فرش دستباف ایرانی را احیا کرد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که بیش از ۳۰ هزار مترمربع فضا دارد، ۷۰۰ تولیدکننده و صادرکننده فرش دستباف حضور خواهند داشت و بر این اساس، دعوت از بازرگانان و تجار خارجی فرش دستباف با هماهنگی سفارتخانه های ایران در خارج از کشور نیز صورت گرفته است. بر این اساس، ۷۱ بازرگان شامل ۵۴ بازرگان غیر ایرانی و ۱۷ ایرانی مقیم خارج شهریورماه به ایران خواهند آمد و از نمایشگاه بازدید می کنند.

به گفته کارگر، بازرگانانی از کشورهای چین، ژاپن، آذربایجان، ازبکستان، پاکستان، امارات، هند، کویت، دانمارک، سوئد، کرواسی، چک، یونان، آلمان، روسیه، رومانی، آفریقای جنوبی، امریکا، اروگوئه در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی افزود: پیرو انعقاد تفاهم نامه ای با صندوق ضمانت صادرات ایران و مرکز ملی فرش، تسهیل و بسترسازی بهتر صادرات فرش دستباف ایرانی صورت خواهد گرفت که در این راستا نشستی با صادرکنندگان فرش دستباف برگزار خواهد شد، ضمن اینکه پنجمین جشنواره انتخاب فرش برتر نیز برگزار می شود. در کنار این، از ویکی فرش دستباف هم رونمایی می شود.

 

مرغ و تخم‌مرغ‌های صادراتی ایران برگشت خوردند

یک مقام مسئول از برگشت خوردن مرغ و تخم‌مرغ‌های صادراتی ایران به عراق و افغانستان خبر داد.

ناصر نبی‌پور در گفتگو با مهر از برگشت مرغ و تخم‌مرغ‌های صادراتی از مرز عراق خبر داد و اظهارداشت: مسئولان عراقی اجازه ورود مرغ و تخم‌مرغ‌های ایرانی به داخل به این کشور را صادر نکردند.

وی با بیان اینکه احتمالا دامپزشکی عراق هنوز به گمرک این کشور اعلام نکرده که واردات مرغ و تخم‌مرغ از ایران مجاز است، گفت: مسائل پیش آمده به دلیل ذوق زدگی زودهنگام مرغ‌داران داخلی رخ داده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران ادامه داد: تخم‌مرغ و مرغ‌های صادر شده به افغانستان نیز دچار وضعیتی مشابه شده و برگشت خورده‌اند.

نبی‌پور با انتقاد از تولید زیاد مرغ و تخم‌مرغ در کشور تصریح کرد: چرا باید تولید این محصولات در کشور آنقدر زیاد باشد که تولیدکنندگان به چنین مشکلاتی دچار شوند؟ چرا نباید تولید مرغ و تخم‌مرغ به اندازه نیاز داخل تنظیم شود؟

وی با بیان اینکه بازار مرغ و تخم‌مرغ به بحث عرضه و تقاضا بستگی دارد، افزود: در چنین شرایطی صادرات هم دردی از ما دوا نمی‌کند ضمن اینکه دولت ترکیه به صادرات  از این کشور یارانه می‌دهد و ما توان رقابت با آنها را نداریم.

‌این مقام مسئول با اشاره به اینکه چندی قبل دولت اعلام کرد مرغ‌داران اقدام به حذف مرغ‌های چربی‌دار کنند و ما در ازای این کار ۲ میلیارد تومان یارانه به بخش می‌دهیم، اضافه کرد: با وجودی که این موضوع به تصویب ستاد تنظیم بازار هم رسید، پولی به بخش پرداخت نشد چون دولت پولی ندارد که بخواهد به مرغ‌داران بدهد.

 

 نامور مطلق: خسارت‌های دوره بقایی اعلام شود

معاون صنایع دستی درباره پیگیری خسارت‌های وارده که در دوره ریاست حمید بقایی به صنایع دستی وارده شده، بیان کرد: در این رابطه به ما مراجعه شده و ما هم به دوستان گفتیم اگر خسارت‌هایی به آنها وارده شده اعلام شود.

به گزارش ایسنا‌، بهمن نامور مطلق در نشست خبری که امروز یکشنبه - 25 مرداد ماه - در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد‌، گفت: خطاهایی که در دوره دولت قبل در حوزه صنایع دستی ایجاد شد، درون قانون است. آنها از شکاف قانون برای فعالیت‌ها استفاده کردند و با فرستادن صنایع‌دستی به اصفهان، حکم مرگ صنایع‌دستی را امضا کردند.

او ادامه داد: این اتفاق با تشخیص مدیر مربوطه صورت گرفته است و بسیاری از خسارت‌هایی که به صنایع دستی وارد شد، به عنوان خسارت غیرقانونی تلقی نمی‌شوند که بخواهیم در این رابطه اعاده خسارت کنیم. البته بخشی از این خسارت‌های غیرقانونی در حال پیگیری است، اما در کل بیشتر مربوط به سوءمدیریت بوده است.

معاون صنایع دستی اضافه کرد: در دولت قبل معتقد بودند خوب است که نهادها به استان‌های دیگر بروند و چون ضعیف‌تر از صنایع دستی پیدا نکردند، به این حوزه خسارت‌های بزرگی زدند و بسیاری از سرمایه‌های سازمانی‌، انسانی‌، مالی‌ و اعتباری از جمله ساختمان سازمان صنایع دستی را از دست دادیم.

معاون صنایع‌دستی درباره فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه در جمع خبرنگاران بیان کرد: روزی که ما فعالیت‌مان را شروع کردیم، یک فروشگاه مجازی در این حوزه نداشتیم، اما در نمایشگاه 20 خرداد امسال غرفه‌ای مربوط به فروشگاه مجازی داشتیم که در آن صنایع دستی زنان روستایی عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در حوزه صنایع دستی هستیم بیان کرد: یکی از سفالگران می‌گفت، پاسخگوی سفارشاتش نیست و این خبر خوبی است.

نامور مطلق اظهار کرد: صنایع دستی یکی از بخش‌های فعال در برنامه ششم توسعه بوده است و در این زمینه چندین نشست در استان‌های مختلف داشته‌ایم و روز چهارشنبه نیز نشست جمعی همه حوزه‌ها در سازمان است.

معاون صنایع دستی درباره ضعف‌های دولت گذشته در این حوزه گفت: یارانه‌ها به صنایع‌دستی بیشترین ضربه را زد. هزینه‌های تولید بالا رفت و ما را از رقابت‌پذیری خارج کرد و چندین سال است که از مشوق‌های صادراتی در این زمینه استفاده نمی‌کنیم. ضعیف‌ترین ساختار سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی است، این ساختار امکان انجام ماموریت‌ها را به ما نمی‌دهد.

او اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که هنرمندان می‌خواهند در برنامه ششم توسعه صورت بگیرد، روابط بین سازمانی است. ما هستیم که باید اعلام کنیم چه چیزهایی در حوزه صنایع دستی باید وارد شود، اما متاسفانه این تعامل با گمرک‌، ساختارمند است. برای مثال بسیاری از فعالیت‌های صنعت و معدن با ما مشترک است. ما معتقدیم رایزنی‌هایمان در خارج از کشور باید فعال شوند.

نامورمطلق افزود: یکی از مهم‌ترین مثال‌هایی که می‌توانم در این حوزه بزنم، این است که متولی بیمه هنرمندان وزارت کار است؛ اما ما در این زمینه باید پاسخگو باشیم. این موارد باید در ساختار بدنه اجرایی در برنامه ششم توسعه باز تعریف شوند. زیرا تشکل‌های ما ناهمگون هستند و وزارتخانه‌ها دائما با هم تفاهمنامه امضا می‌کنند و این نشان‌دهنده مشکلات ساختاری ماست.

او درباره رونق صنایع‌دستی اظهار کرد: مدت‌ها بود که کسی به ایران نمی‌آمد یا گردشگران کمتر ایران را انتخاب می‌کردند، به همین دلیل عقده گردشگری در کشور ما به وجود آمده بود. گام بعدی ما این است که چطور باید از این گردشگری استفاده کنیم تا تاثیری روی اقتصاد کشور و مردم ما بگذارد. ما آمادگی صد درصد برای حضور گردشگرخارجی داریم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بازارهایی که در این حوزه داشتیم نیمه‌تعطیل شده بودند، اما در حال حاضر رونق پیدا کردند. بازارچه‌های صنایع دستی در میدان نقش جهان اصفهان در حال تبدیل به بستنی فروشی بودند که ما در حال احیای آن هستیم و بازارهای جدیدی راه‌اندازی می‌کنیم تا بازارهای سنتی‌مان را پس بگیریم. درصدد هستیم تا بازارهای شیراز و اصفهان را از صنایع‌دستی خارجی پاکسازی کنیم. ما منتظر اتفاق بزرگتری هستیم و آن بازگشایی بازارهای جهانی به روی ما است. نگاه ما برای ورود به گردشگر منفعلانه نیست.

معاون صنایع دستی بیان کرد: طی توافق سه‌جانبه با معاونت گردشگری و توسعه روستایی ریاست جمهوری، 150 روستا که هدف گردشگری بودند و در حوزه صنایع دستی به صورت فعال و نیمه فعال عمل می‌کردند صحبت کرده‌ایم. این روستاها در مرحله اول شناسایی شدند و اعتباراتی برای آنها در نظر گرفته شده تا گردشگران زمانی که از این مکان‌ها دیدن می‌کنند با کارگاه‌های زنده و فروش صنایع‌دستی مواجه شوند.

نامورمطلق با بیان اینکه گام دوم در این حوزه این است که تعداد روستاها به 500 برسد‌، گفت: معاونت توسعه روستایی در این زمینه اعتباراتی با سود 4 درصد در مناطق مرزی در اختیار روستاییان قرار داده تا به دامداری، گردشگری و صنایع دستی بپردازد. اما در حال حاضر تعداد 150 روستا قطعی شده است.

معاون صنایع دستی اعلام کرد: ما با موج مهاجرت جدیدی از روستاییان به کلان‌شهرها مواجه هستیم که این موضوع خطرناک است و موجب می‌شود ما روستاها و ظرفیت‌های بومی‌مان را از دست بدهیم. از طرفی کشور ما از نظر امنیتی دچار مشکل می‌شود. ما پیشنهاد دادیم هزینه‌ای که می‌خواهند برای ساماندهی حاشیه شهرها مصرف کنند را در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. زیرا ما بیش از شش هزار روستایی داریم که آب‌های مناطق آنها را با تانکر می‌برند و اگر کارکردهای تازه‌ای برایشان تعریف نشود، همه آنها به شهرها سرازیر می‌شوند.

نامور مطلق درباره جدایی بعضی از رشته‌ها از جمله فرش و سنگ قیمتی از صنایع دستی بیان کرد: در این رابطه بحث کمپین حمایت ساختاری را نیز مطرح کرده‌ایم. جدایی فرش،‌ سنگ‌های قیمتی و دیگر اقلام که نزد ما مدیریت می‌شوند بزرگترین آسیب را به ما زده است. زیرا در همه جای دنیا سنگ و فرش مربوط به صنایع دستی است، اما در کشور ما به دلیل تشدد ساختاری این مشکل به وجود آمده است.

او اعلام کرد: کشور ما باید یک روز این جرات را پیدا کند که همه این ساختارها را یک‌جا جمع کند. ما از چین‌، تایلند و هند،‌ به دلایل مختلف به خصوص تشدد ساختاری عقب افتاده‌ایم.

معاون صنایع دستی با بیان اینکه کشور در یکی از شرایط حساس به سر می‌برد‌، گفت: شاید کمتر زمانی مانند امروز در مقطع سرنوشت سازی قرار گرفته‌ بوده‌ایم. زیرا در آستانه برنامه ششم توسعه هستیم و این می‌تواند سرنوشت هر حوزه‌ای را در ایران تکان دهد.

نامورمطلق با بیان اینکه شاید این یکی از آخرین فرصت‌های تعیین کننده برای صنایع دستی باشد‌، گفت: صنایع دستی در برنامه‌های پیشین یکی از غایبان بزرگ بوده و شاید این فرصتی باشد تا این بخش هنر فاخر ما از وضعیت فعلی نجات پیدا کند. زیرا برای اولین‌بار است که در بند 51 ششم توسعه به حوزه صنایع دستی اشاره شده، به همین دلیل هنرمندان خوشحالند و کمپین 51 را راه‌انداخته‌اند.

او با بیان اینکه هنرمندان نگران هستند که برنامه‌ر‌یزان از واژه حمایتی که مقام معظم رهبری دربرنامه ششم توسعه به کار برده‌اند به شکل اشتباه استفاده کنند، گفت: هنرمندان مایلند تا از واژه حمایت تفسیر قوی و جدی شود. به همین جهت روی این واژه کار می‌کنند و حتی کمپین حمایتی (حمایت) را نیز راه اندازی کرده‌اند.

 

افت ۱ تا ۱.۵ میلیون تومانی قیمت خودرو و فروش ویژه به کارمندان دولت

کسادی بازار خودرو باعث شده تا شرکت‌های خودروساز برای فروش محصولات خود در قالب قراردادهایی خودروهای خود را با شرایط ویژه به کارمندان دستگاه‌های دولتی بفروشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخلاف تمام پیش بینی‌ها درباره رونق بازار خرید و فروش خودرو بعد از توافق هسته‌ای، هنوز رکود در این بازار حاکم است و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد. بسیاری از خریداران خودرو با روند نزولی قیمت ها دست از خرید برداشته و منتظر کاهش بیشتر قیمت انواع خودرو هستند . از آن طرف شرکت های خودروساز محصولات خود را با شرایط ویژه و حتی قسطی راهی بازار می‌کنند اما با بی رغبتی خریداران روبه رو شده‌اند.

کسادی بازار خودرو باعث شده تا شرکت‌های خودروساز برای فروش محصولات خود در قالب قراردادهایی خودروها را با شرایط بسیار ویژه به کارمندان دستگاه‌های دولتی بفروشند که این موضوعات نشان از تلاش این شرکت‌ها برای فروش محصولات خود آن هم به طرق مختلف دارد.

یکی فعالان بازار خودرو در مورد وضعیت این روزهای بازار قیمت خودرو به تسنیم می گوید: تا زمانی که قیمت ها روند نزولی داشته باشد کسادی بازار بیشتر می شود. مردم همچنان در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها بوده و دست از خرید برداشته اند.

نوری با بیان اینکه در این شرایط افزایش قیمت خودرو اوضاع بازار را خراب تر می کند، افزود: بسیاری از شرکت های خودروساز خواستار افزایش قیمت محصولات خود هستند اما در شرایطی که بازار مشتری ندارد اجرایی شدن این موضوع منطقی نیست.

این روزها رکود بازار خرید و فروش خودرو کاهش 1 تا 1.5 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی را به وجود آورده است به نحوی پژو پارس سال با کاهش یک میلیون تومانی با قیمت 34 میلیون و 500 معامله می شود این در حالی است که قیمت این خودرو در نمایندگی ها 35 میلیون و 500 هزار تومان است.

پژو 405 هم با کاهش یک میلیون تومانی از 28 میلیون و 800 هزار تومان در نمایندگی ها با قیمت 27 میلیون و 500 هزار تومان در سطح بازار به فروش می‌رسد. از میان محصولات شرکت سایپا هم  پراید 131  SE با کاهش 500 هزار تومانی با قیمت 19 میلیون و 400 هزار تومان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد.

تیبا SX یورو 4 هم با کاهش یک میلیون و 300 هزار تومان حدود 23 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد این در حالی است که قیمت این خودرو در نمایندگی های فروش 24 میلیون و 200 هزار تومان قمیت گذاری شده است.

در کنار روند نزولی قیمت خودروهای داخلی در محصولات خارجی نیز کاهش قیمت دیده می شود به عنوان نمونه خودروهای چینی همچنان با تخفیف های مختلف در بازار معامله می‌شوند حتی در محصولات هیوندایی نیز قیمت توسان 10 ایربگ با کاهش 20 میلیون تومانی از 163 میلیون تومان به 141 میلیون تومان رسیده است. سراتو 2.0 هم  با کاهش 25 میلیون تومانی با قیمت 113 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

 

کارشناس حمل‌ونقل هوایی: ۲۰۰۰خلبان جوان مسافرکِش شدند

یک کارشناس حمل‌ونقل هوایی با انتقاد از این‌که بخش هواپیمایی کشوری متولی ندارد، گفت: هم‌اکنون ۲۰۰۰ خلبان جوان کشور به‌عنوان سرمایه‌های آینده این مملکت یا خانه‌نشین شده‌اند یا در آژانس‌ها کار می‌کنند.

هوشنگ شهبازی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: هم‌اکنون 2000 جوان خلبان با سن 20 تا 25 سال در کشور داریم که یا خانه‌نشین شده‌اند یا راننده آژانس.

وی تصریح کرد: هر کدام از این خلبانان 100 میلیون تومان هزینه کرده‌اند تا در مدت 5 سال توانسته‌اند گواهینامه خلبانی بگیرند.

وی با تاکید بر این‌که این خلبانان سرمایه‌های ملی هستند، بیان کرد: خلبانان هواپیمای مسافری پس از 5 سال آموزش باید 15 سال کمک خلبان باشند و بعد از 20 سال خلبان می‌شوند.

این کارشناس حمل‌ونقل هوایی با بیان این‌که آموزش خلبانی هواپیماهای سیویل با نظامی متفاوت است، اظهار کرد: اختلاف آموزش خلبان هواپیماهای مسافربری تا هواپیماهای نظامی زمین تا آسمان است.

شهبازی در ادامه با بیان این‌که بخش هواپیمایی کشوری متولی ندارد، گفت:‌ در حال حاضر خلبانان جوان کشور که سرمایه‌های آینده این مملکت هستند به دلیل نبود متولی یا خانه‌نشین شده‌اند یا در آژانس‌ها کار می‌کنند.

 

اعلام آمادگی اماراتی ها برای سرمایه گذاری در کیش

تعدادی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران امارات متحده عربی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری و فعالیت در جزیره کیش اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، این تعدادی از فعالان اقتصادی و بازرگانان اماراتی روز یکشنبه در نشستی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش فرصت های سرمایه گذاری در این جزیره را بررسی کردند.

این دیدار به دنبال سفر اخیر علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به امارات متحده عربی و دعوت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و همچنین تجار و بازرگانان ایرانی مقیم این کشور برای فعالیت و سرمایه گذاری در جزیره کیش برگزار شد.

این گروه ،از سرمایه گذاران یک شرکت فعال در زمینه برقراری پرواز و ارائه خدمات جت های خصوصی هستند که در نشست با مدیرعامل و معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش ، شرایط آغاز همکاری و تعامل گسترده با این سازمان و استفاده از امکانات پیشرفته فرودگاه بین المللی کیش را مورد بررسی قرار دادند.

استفاده از فضا و تجهیزات فرودگاهی، بهره مندی از خدمات فنی مهندسی، عملیات پشتیبانی، ساخت آشیانه های ویژه و برقراری پرواز جت های خصوصی به سرزمین اصلی و ارائه خدمات به شرکت های خصوصی و افراد علاقمند در این حوزه از جمله موارد مطرح شده در این دیدارها بود.

فعالان اقتصادی امارات متحده عربی در سفر به کیش و بازدید از بخش های مختلف جزیره، پیشرفت و توسعه جزیره کیش و تنوع امکانات و توانمندی های منطقه را قابل توجه دانسته و اذعان داشتند تا پیش از سفر به کیش از فرصت های سرمایه گذاری و توانمندی های این منطقه بی اطلاع بودند.

بندرگاه های تجاری و مسافری، چندین طرح عمرانی و گردشگری، پایانه جدید و سایر بخش های فرودگاه بین المللی و پارک ها و معابر جزیره کیش از بخش هایی بود که این فعالان اقتصادی از آنها بازدید کردند.ک/3

 

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی: بانک ها در مقابله با تحریم ها و فضای جدید در شرایط پساتحریم نیازمند کارکرد اطلاع رسانی هستند

دیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: اطلاع رسانی از کارکرد و نقش بانک ها در مقابله با تحریم و در شرایط پساتحریم با رویکرد اقتصاد مقاومتی وظیفه جدی نظام بانکی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خددادی روز یکشنبه در نخستین همایش نقش روابط عمومی در بانکداری در هتل المپیک، پیشنهاد کرد به عنوان یک نیاز به صورت جدی کارگاه های آموزشی برای افزایش تولید مهارت اطلاعات در ساختار روابط عمومی بانک ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تمام مدیران بانکی و ذینفعان باید دغدغه تولید اطلاعات داشته باشند، گفت: بانک ها برای ایجاد ارتباط با مشتریان و سایر بخش ها باید اقدام به تولید اطلاعات کرده تا مجموعه خود را به حرکت در آورند.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، تصریح کرد: خوش نامی، اعتماد، برند و... با اطلاع رسانی هدفمند در فضای پساتحریم که شرایط رقابتی جدی تر خواهد شد، نیازمند آسیب شناسی و برنامه ریزی در بانک ها می باشد.

خدادی با طرح این سوال که چرا برخی بانک ها خوشنام هستند و برخی دیگر خوش نام نیستند، گفت: دلایل این چرایی باید در بانک ها آسیب شناسی شود.

وی با طرح این سوال که آنچه در صحنه عمل وجود دارد با انتظاری که بانک ها بعنوان هدف در منظر افکار عمومی ترسیم کرده هماهنگ است یا خیر، افزود: دغدغه جدی متولیان بانکداری باید تولید اطلاعات برای جلب مشارکت جدی مردم و دستگاهها باشد.

وی با اشاره به فضای پساتحریم گفت: اقتدار جمهوری اسلامی در مدل دیپلماسی میدانی، کارکرد رسانه ای، دیپلماسی عمومی، بحث حقوقی، همچنین کنش و واکنش سریع در سرفصل های رسانه ای و ایجاد موج همراه با ظرفیت مذاکره بودند.

خدادی گفت: در زمان تحریم بانک ها با رویکرد مقاومت و بهره گیری از ظرفیت و توانمندی داخلی به خوبی با تحریم مقابله کردند و همین امر سبب شد تا ایران بتواند در مقابل تحریم مقاومت کند اما باید در نظر گرفت که بانک ها چه میزان توانستند در این خصوص اطلاع رسانی کنند.

مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: در دوران پساتحریم و رفع تحریم های بانکی نیز توسعه بدون نظام بانکی و کارکرد اطلاع رسانی منطقی در مسیر اقتصاد مقاومتی معنا نخواهد داشت.

وی با اشاره به نقش نظام بانکی در ارکان مختلف زندگی مردم، گفت: بسیاری از تبلیغات بانک ها به گونه ای است که نتجیه آن منجر به از دست رفتن مخاطبان می شود و این در حالی است که بانک ها باید شناخت لازم، میدانی و منطبق با واقعیت نسبت به جامعه هدف خود داشته باشند.

خدادی با اشاره به لزوم افکار سنجی و نظام سنجی در نظام بانکی کشور گفت: امروزه مدیران ارشد نظام بانکی باید بخشی از وظایف روابط عمومی ها را برعهده بگیرند به نحوی که مدل کارکرد روابط عمومی ها باید با دهه شصت متفاوت شود.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقا مهارت تولید اطلاعات و همچنین بومی شدن آن، تصریح کرد: اختلالی که ناشی از حضور دهها بانک بدون ارایه اطلاعات در مورد ماموریت، ضرورت آت بوجود آمده منجر به این شده که حتی نمی توان اسم آنها را در ذهن لیست کرد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه فضای بانک ها در فضای پساتحریم متفاوت خواهد بود، گفت: بانک در این فضا با دنیای متفاوتی مواجه می شود که باید رویکرد اقتصاد مقاومتی را وجه غالب خود قرار داد.

خدادی ادامه داد: بانک هایی که مخاطب شناسی در دستور کار خود قرار ندهند در فضای جدید نمی توانند فعالیت کنند و اگر به مخاطب نیز متناسب با نیاز اطلاعات داده نشود، مشکلات جدیدی برای آنها ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت رصد نتیجه اقدامات انجام شده، تصریح کرد: اگر به میزان 30 درصد کار می کنیم باید 70 درصد را به شناخت اثر اختصاص دهیم تا در صورت نبود اثر مثبت اقدامات را اصلاح کنیم.

به گفته وی اطلاعات باید متمایز، متفاوت و متنوع تولید شود و بانک ها جامعه هدف خود را مدنظر قرار دهند.

خدادی با اشاره به هزینه بانک ها در تبلیغات، گفت: بسیاری از هزینه ها اثر معکوس دارد لذا باید در نحوه اطلاع رسانی به سلیقه مخاطبان نیز توجه شود.

وی در پایان از آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در زمینه تولید اطلاعات و انتشار فعالیت های موثر نظام بانکی خبر داد.

گفتنی است، نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری روز جاری با سخنرانی اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در هتل المپیک آغاز به کار کرد.

نقش شبکه بانکی در دوره پساتحریم، اعتمادسازی و مدیریت وجهه نظام بانکی، صنعت بانکداری در فضای مجازی، نقش روابط عمومی در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و مسئولیت اجتماعی به عنوان یک استراتژی تجاری و برنامه ارتباطی از موضوعات مورد بررسی در همایش نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری بود.

برگزاری کارگاه های آموزشی 'خبرنویسی بانکی' و 'مسئولیت اجتماعی'، انتشار ویژه نامه و مولتی مدیا از دیگر برنامه های همایش بود.

 

ایجاد رونق در بازار مسکن بعد از نمایان شدن سیاست های جدید بانک مرکزی

قائم مقام بانک مرکزی گفت: هرچند 50 سال از عمر تاسیس بورس تهران می گذرد ولی هنوز این بازار سهم چندانی در تامین مالی پروژه های مختلف اقتصادی ندارد به طوری که 90 درصد منابع مالی مورد نیاز این بخش همچنان توسط نظام بانکی تامین می شود.

به گزارش ایرنا، اکبر کمیجانی روز یکشنبه در همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری، بازار مالی ایران را بانک محور توصیف کرد و افزود: سهم بانک ها در تامین مالی در سال 91 معادل 91.3 درصد بوده که این رقم در سال 93 به 89.2 درصد رسیده است، سهم بازار سرمایه از کل تامین مالی پروژه ها در کشور را در سال 91 معادل 6.2 درصد در سال 92 حدود 9.5 درصد و در سال 93 برابر با 7.6 درصد بوده است. همچنین سهم سرمایه گذاری خارجی طی 3 سال مذکور به ترتیب 2.5، 2.6، 3.2 درصد بوده است.

وی با اشاره به ضعف تامین مالی خارجی و ضعف اقتصاد و شرایط کسب و کار و همچنین محیط اقتصاد کلان، اظهار داشت: این در حالی است که تمرکز بودجه دولت و تسهیلات تکلیفی اثرات منفی بر بانک ها داشته است. طی بودجه های سنواتی مجلس تکالیفی را برای نظام بانکی تعیین کرده است. به هر حال بروز مشکلات و تنگناهای نظام مالی باعث وضعیت فعلی اقتصادی شده است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره به اینکه رویکرد غلط سال های گذشته باعث بروز چنین وضعیتی شده و راه برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه فراهم نشده است، تصریح کرد: در این سال ها همواره به سیاست سرکوب مالی و نرخ های دستوری سود بانکی چه در بخش سپرده و چه در بخش تسهیلات مواجه بوده ایم تا حدی که مجلس در قالب طرحی وارد عمل شد و طرح منطقی کردن نرخ سود بانکی را مطرح کرد که این طرح منجر به سرکوب مالی به حد اعلای خود شد.

کمیجانی با اشاره به منابع کم ریسک بانک ها، لوث شدن وثیقه ها، تضمین های اعتباری و بخشنامه های سرکوب مالی و دخالت در فرآیند وثیقه گیری، گفت: تشدید تحریم های خارجی و به اوج رسیدن آنها در سال های 89 و 90 باعث شد که بازار سرمایه آنطور که باید نتوانند نقشی در تامین مالی طرح ها ایفا کنند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره به تشکیل موسسات اعتباری غیرمجاز در دهه 80 علی رغم احساس خطر بانک مرکزی، گفت: در همان زمان تصویب و تدوین آیین نامه های مربوط به بازار غیرمتشکل پولی با تعلل مواجه و این باعث رشد بی پروای موسسات اعتباری شد اما عزم جدی در میان دولتمردان برای ساماندهی این موسسات وجود دارد و حرکات بی امانی آغاز شده و امیدواریم تمام دستگاه ها بانک مرکزی را برای رسیدن به هدف نهایی در این زمینه حمایت و پشتیبانی کنند.

قائم مقام بانک مرکزی خطاب به موسسات مالی غیرمجاز گفت: موسساتی که قادر به انطباق شرایط خود با قوانین بانک مرکزی نیستند، باید عرصه را به رقبای خود واگذار کنند.

کمیجانی با اشاره به بهانه گیری های برخی بانک ها برای عدم رعایت نرخ سود بانکی مصوب شورای پول و اعتبار، اظهار داشت: برخی از بانک ها برای عدم رعایت این نرخ ها استدلال می کنند که اگر نرخ های سودهای ابلاغی را اجرا کنیم بازار را از دست می دهیم اما این استدلال منطق ندارد. دست بانک ها برای ارائه خدمات نوین باز است و آنها می توانند بدون توسل به نرخ سود با موسسات غیرمجاز رقابت اقتصادی و مالی کنند، بنابراین اینگونه استدلال که با حرکت به سمت نرخ های سودهای ابلاغی بازار را از دست می دهیم، منطقی نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران تحت تاثیر فشارهای مستقیم و غیرمستقیم تحریم ها بوده و هست، گفت: آثار این مطلب را در متغیرها می بینیم به طوری که در سال های 91 و 92 رشد اقتصادی منفی را تجربه کردیم و تورم شدیدی هم در اقتصاد کشور حاکم بود.

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به خروج اقتصاد ایران از رشد منفی و حرکت به سمت رشد مثبت و اینکه این نرخ در سال 93 به سه درصد رسیده است، تصریح کرد: از عوامل مهم در ایجاد تورم برآیند عرضه و تقاضای کل کالا و خدمات است و با توجه به تحریم ها و موانع امکان افزایش عرضه کالا به راحتی امکان پذیر نبوده و عرضه کالا و خدمات با محدودیت های ناشی از تحریم و سیاست های نسنجیده گذشته همراه بوده است. درآمدهای نفتی و سیاست های عوام فریبانه برای تامین مالی و استقراض از بانک مرکزی برای اجرای پروژه هایی همچون مسکن مهر نیز مزید بر علت بوده است.

وی با بیان اینکه 95 درصد از منابع مسکن مهر از منابع بانک مرکزی بوده است، افزود: 45 هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی برای این بخش رفته که این امر و نقدینگی ناشی از آن منجر به افزایش نرخ تورم شده بود.

کمیجانی گفت: تحرک جدی در بخش مسکن علیرغم اقدامات وسیع بانک مرکزی و مصوبات متعدد شورای پول و اعتبار برای تحرک بخشی به این بخش صورت نگرفته به طوری که بانک مرکزی از ساماندهی مسکن مهر گرفته تا گواهی سپرده عام و سپرده سرمایه گذاری مسکن یکم را اجرایی کرد. براین اساس، امید است تحرک بخش مسکن آرام آرام نمایان شود. آمارها هم حکایت از این موضوع دارد به طوری که از وضعیت رکود تورمی سال های 90 تا 92 خارج شده و در مسیر مطمئن قرار گرفته و از ماه های آتی و به ویژه در فصل چهارم امسال شاهد شرایط بهبود یافته اقتصادی خواهیم بود.

قائم مقام بانک مرکزی با پیش بینی رشد مثبت اقتصادی برای امسال، گفت: با بهبود شرایط در نیمه دوم امسال و به ویژه در فصل چهارم رشد اقتصادی بیش از پیش بینی ها خواهد بود.

 

معاون وزیر کار: 85 درصد سرمایه کشورهای توسعه یافته، سرمایه اجتماعی است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون 85 درصد سرمایه ارزشمند کشورهای توسعه یافته سرمایه های اجتماعی است، این میزان در کشور ژاپن 98درصد است.

به گزارش ایرنا، حسن هفده تن روز یکشنبه در همایش تبین حقوق فرهنگی - اجتماعی زنان کارگر که به مناسبت تولد حضرت معصومه(س) در محل کارخانه کروز برگزار شده بود، در خصوص تفاوت منابع و سرمایه انسانی، اظهار داشت: منابع انسانی دست نخورده مانده اما سرمایه انسانی از انسان های فرهیخته برای پیشرفت و توسعه یاری گرفته می شود.

وی تاکید کرد: سرمایه اجتماعی می تواند تولید ارزش افزوده کند و به همان اندازه که دولت ها ثروتمندتر می شوند، منابع انسانی می توانند به سرمایه انسانی تبدیل شوند.

وی با اشاره به موضوع بهره وری، اظهار داشت: قرار بود یک سوم تولید ناخالص داخلی از طریق بهره وری تامین شود، در صورتی که حجم اقتصاد ایران را 600 میلیارد دلار در نظر بگیریم قرار بود 200 میلیارد دلار از طریق بهره وری حاصل شود اما متاسفانه این مهم تحقق نیافت.

وی ادامه داد: این موضوع علل گوناگونی داشت که شاید یکی از آنها را بتوان در حوزه زنان جستجو کرد، متاسفانه نتوانستیم از نیمه توانمند جامعه به نحو مطلوب استفاده کنیم.

هفده تن افزود: هم اکنون نرخ مشارکت اقتصادی زنان حدود 15درصد و نرخ بیکاری زنان نزدیک به سه برابر مردان است.

معاون روابط کار با بیان آنکه تبعیض جنسیتی در تمام دنیا مشاهده می شود، تصریح کرد: این در حالی است که مقاوله نامه 100 سازمان بین المللی کار و همچنین ماده 38 قانون کار بر برابری جنسیتی تاکید می کنند.

وی گفت: در تمام کارگاهها برای کارهای هم ارزش باید حقوق مساوی پرداخت شود اما این مهم فقط در چند کشور پیشرفته مشاهده می شود.

وی تفاوت دستمزد زنان و مردان برای کارهای هم ارزش را در جهان بین 16 تا 38 درصد عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در تلاش است که تبعیض جنسیتی در حوزه اشتغال را امحا کند و به همین منظور در روابط کار بخشنامه های متعددی تدوین کرده ایم تا این تفاوت را به حداقل کاهش دهیم.

هفده تن افزود: باید الگویی را طراحی کنیم که حضور زنان در حوزه اشتغال پررنگتر شود، هم اکنون تحولات ارزشمندی با مدیریت زنان در خانواده ایجاد شده که این تحول مرهون توانمندی زنان و به واسطه افزایش سطح تحصیلی زنان است.

معاون روابط کار وزارت تعاون تاکید کرد: باید تعادل میان کار و خانواده انجام شود و این در حالی است که همواره زنان دارای نقش بی بدیلی در خانواده هستند.

وی در خصوص بخش هایی که زنان می توانند حضور موثری در آن داشته باشند، حوزه تحقیق و توسعه عنوان کرد و گفت: نرخ بازگشت این بخش در کشور امریکا یک به 50 میلیون دلار است.

به گفته وی، نرخ بازگشت سرمایه در بخش صنعت یک به 15، در بخش کشاورزی یک به 10 و صنایع دفاعی یک به کمتر از 50 است.

وی یادآور شد: برای تحقق عدالت جنسیتی نیاز به چندین مولفه شامل تغییر رویکر حمایت صرف از زنان به رویکرد توانمندسازی زنان داریم.

وی رویکرد دیگر را ایجاد و توسعه تشکل ها در حوزه زنان عنوان کرد و افزود: هم اکنون 11هزار تشکل(7500 تشکل کارگر و 2500 تشکل کارفرمایی)در کشور فعال است اما زنان حضوری در این تشکل ها ندارند.

وی با اشاره به کارخانه کروز گفت: در این کارخانه 9 هزار کارگر فعال هستند که حدود 6 هزار کارگر آن زن هستند و باید تشکل زنان در این کارخانه ایجاد شود.

وی همچنین در خصوص رویکردهای دیگر گفت: باید زمنیه سازی برای حضور زنان برای مدیریت ارشد کشور فراهم شود به طوری که زنان در مناصب عالی حضور یابند زیرا اقتصاد ایران از این رهگذار پربارتر خواهد شد.

هفده تن در خصوص تزلزل خانواده در کشورهای توسعه یافته، گفت: امروز نگرانی از تزلزل خانواده در کشورهای توسعه یافته اروپایی مشاهده می شود و در صورتی که بخواهیم زنان حضور موثری در جامعه داشته باشند باید تعادل میان اشتغال زنان و خانواده که به عنوان مهمترین دانشگاه محسوب می شود، ایجاد شود.

هفده تن در پایان گفت: ساعات کار زنان باید به گونه ای تنظیم شود که بیشترین بازدهی را در محل کار و خانواده داشته باشند و در نهایت باید ضریب امنیت مالی آنها را نیز تامین کنیم.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران