سخنگوی سپاه: حال سردار سلیمانی خوب است+ 10 خبر

سایر خبرها: مدیرعامل آبفار استان کرمان: ۷۳۷ روستای کرمان فاقد آب هستند/ رزم حسینی: طرح های توسعه ای، باید منجر به خلق ثروت شوند/ استاندار کرمان از قدیمی ترین کتابفروشی کرمان بازدید کرد/ انتخابات اسفندماه براساس منشور اخلاقی برگزار می شود/ پسته رفسنجان به 26 کشور صادر شد/ 36 میلیون متر مکعب آب پشت سدهای کرمان ذخیره شد/ 27 هزار دانش آموز اتباع خارجی در کرمان، مشغول به تحصیل هستند/ اعتبارات ابلاغی به استان کرمان 10 هزار و 240 میلیارد ریال است / رئیس اداره استاندارد بم: برای صنایع تبدیلی و بخش بازرگانی خرما چاره‌اندیشی شود/ آفرین های مکرر استاندار کرمان به یک خانم کارآفرین  

سردار شریف شایعه برخی رسانه‌های صهیونیستی در انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی را تکذیب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفت‌وگویی در واکنش به انتشار خبر شهادت سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ازسوی رسانه‌های صهیونیستی گفت: معمولا اسراییلی‌ها آرزوها و آرمان‌های خود را به عنوان خبر تنظیم و از طریق رسانه‌های خود در فضاهای مجازی منتشر می‌کنند که خبر جعلی شهادت سردار سلیمانی نیز از این جنس است.

به گفته‌ مسئول روابط عمومی کل سپاه، سردار سلیمانی بر خلاف تمام فضاسازی‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در سلامت کامل به سر می‌برد و حال این سردار شجاع سپاه اسلام خوب است.

به گزارش سایت دانشنامه آزاد ویکی پدیا:  قاسم سلیمانی که در سال ۱۳۳۶ خورشیدی در شهرستان رابر از توابع کرمان به دنیا آمد و در نوجوانی به کار بنایی مشغول بود، از اولین مبارزانی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و پس از حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

او در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری دریافت کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقدیر از عملکرد قاسم سلیمانی از او به عنوان «شهید زنده» یاد کرده است.

طبق گزارش های منابع غربی، سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب‌راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته است. وی تا پیش از حضور علنی در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه، از حضور در انظار عمومی پرهیز می‌کرد؛ ولی حکومت ایران با معرفی و شناساندن وی از زمان حضورش در عراق و سوریه در نبرد علیه داعش و انتشار تصاویر متعددش با مدافعان عراقی و سوری، جهان را شوکه کرد.

 

مدیرعامل آبفار استان کرمان: ۷۳۷ روستای کرمان فاقد آب هستند

 مدیرعامل آبفار استان کرمان از فاقد آب بودن ۷۳۷ روستای استان کرمان خبر داد.

به گزارش مهر، علی رشیدی عصر امروز در دیدار با استاندار کرمان در خصوص وضعیت آبرسانی به روستاهای استان کرمان اظهارداشت: خشکسالی و کم آبی در کرمان در کنار بخشهای مختلف در زمینه تامین آب شرب روستاها نیز دردسر ساز شده است و ۷۳۷ روستا با تانکر آبرسانی می شود و فاقد آب آشامیدنی بهداشتی است.

وی تصریح کرد: در استان کرمان ۵ هزار و ۱۷۷ روستا وجود دارد که در آنها یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر زندگی می کنند و ایجاد خدمات و امکانات اولیه برای نگه داشتن این افراد در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها ضروری است و یکی از نیازها تامین آب می باشد.

رشیدی ادامه داد: در کنار این جمیعت بالا اما اعتبار مورد نیاز به آبرسانی روستایی در استان اختصاص نیافته است، مثلا در یکی از استانهای کشور ۱۴۶ روستا وجود دارد اما اعتباری که به استان کرمان تعلق می گیرد به هیچ وجه قابل قیاس با این استان نیست.

وی تصریح کرد: طبق آمار موجود ۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان کرمان قرار دارد و در کنار این آمار باید به آمار وجود ۱۷ درصد روستاهای دارای آبرسانی سیار کشور در کرمان نیز اشاره کرد، همچنین ۱۴ درصد روستاهای فاقد آب نیز در استان کرمان قرار دارد.

وی به عقب افتادگی در زمینه آبرسانی روستایی در کرمان اشاره کرد و دلیل اصلی این مسئله را پراکندگی بالای روستاهای استان کرمان و همچنین تداوم خشکسالی در استان دانست.

 

استاندار کرمان: طرح های توسعه ای، باید منجر به خلق ثروت شوند

استاندار کرمان گفت: طرح های توسعه ای باید منجر به خلق ثروت و رفع فقر شوند.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: اقدامات توسعه ای را باید با روش هایی متفاوت از قبل انجام داد تا در رسیدن به اهداف مورد نظر، موفق شویم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در جنوب استان کرمان با وجود همه مزیت های موجود، باید دید؛ چرا مردم فقیر هستند و درآمد آنها متناسب با هزینه های زندگیشان نیست؟

وی توسعه مشارکت های مردمی و استفاده حداکثری از منابع آب موجود را در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی، مورد تاکید قرار داد.

وی عنوان کرد: باید در کشاورزی به جایی رسید که راندمان این بخش با تکیه بر اجرای طرح همیاران آب، افزایش یابد و در کنار آن به مسائل جنبی از جمله حمل و نقل و سایر موضوعات مرتبط نیز توجه شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: طرح ها یا نباید ارائه شوند و یا باید به گونه ای مورد کارشناسی قرار بگیرند که کسی نتواند از آنها ایراد بگیرد.

وی بر توجیه مردم برای رسیدن به اهداف و برنامه های توسعه ای تاکید کرد و گفت: این امر موجب مشارکت هر چه بیشتر مردم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری کرمان نیز گفت: باید بر اساس بررسی های تخصصی در زمینه تغییر الگوی کشت، اقدام شود.

محمدرضا فتوت بر توجه به نقش مردم در برنامه ریزی ها نیز تاکید کرد و افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بخش اقتصاد مقاومتی بر توسعه مشارکت های مردمی است.

وی تصریح کرد: باید به حضور بخش خصوصی و تقویت این بخش در برنامه ها توجه شود.

 

استاندار کرمان از قدیمی ترین کتابفروشی کرمان بازدید کرد

استاندار کرمان به مناسبت هفته کتاب از کتابفروشی کیمیا در شهر کرمان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در این بازدید، از صاحب کتابفروشی کیمیا به عنوان یکی از بزرگان فروش کتاب و نوشت افزار در کرمان یاد کرد و گفت: در زمان تحصیل خود از این مکان، کتاب ها و وسایل مورد نیاز خود را تهیه می کردم.

وی سپس به برگزاری نمایشگاه کتاب از شانزدهم تا بیست و دوم آبان در کرمان اشاره و بیان کرد: حجم مراجعه کنندگان از این نمایشگاه در حد خوبی بوده است.

استاندار کرمان گفت: در بازدید از غرفه های نمایشگاه کتاب کرمان، غرفه داران غیر بومی اعلام می کردند که از حضور در نمایشگاه کتاب کرمان استقبال می کنیم زیرا فروش خوبی در این نمایشگاه انجام می شود.

وی اظهار کرد: استقبال گسترده از نمایشگاه کتاب کرمان را به فال نیک می گیریم.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در کرمان توجیه اقتصادی دارد و امیدواریم سال آینده حرکت خوبی در راستای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه کتاب انجام شود.

رزم حسینی افزود: در کنار خرید کتاب باید به موضوع مطالعه آن نیز توجه کرد زیرا برخی افراد با وجود خرید کتاب اما مطالعه نمی کنند.

وی بر توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: وجود کتاب های الکترونیک و اینترنت موجب کاهش مطالعه کتاب های مکتوب شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: متاسفانه فرهنگ مطالعه در کشور از متوسط جهانی کمتر است که باید بهبود یابد.

کتابفروشی کیمیا در خیابان شریعتی شهر کرمان نزدیک قدمگاه برای خیلی از مردم نامی آشناست.

صاحب کتابفروشی حسین کیمیائی پیرمردی آرام و مهربان با نگاهی نافذ که علاوه بر عرضه کتاب و نوشت افزار در امور دیگر نیز به مراجعه کنندگان مشاوره می دهد.

او پدر شهید علی کیمیائی است و بیش از 50 سال در کرمان کتابفروشی دارد.

 

انتخابات اسفندماه براساس منشور اخلاقی برگزار می شود

فرماندار فاریاب گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی براساس منشور اخلاقی برگزار خواهد شد و آحاد جامعه باید با شرکت در این انتخابات نقش خود را برای سربلندی کشور ایفا کنند. انتخابات اسفندماه براساس منشور اخلاقی برگزار می شود

به گزارش ایرنا بهرام امیری روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فاریاب که با حضور امام جمعه و مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد افزود: مردم ولایت مدار ایران اسلامی همیشه در صحنه حضور داشته اند و در این انتخابات نیز با حضور گسترده خود دشمن را مایوس می کنند.

وی تصریح کرد: ستاد انتخابات با حضور وزیر کشور رسما کار خود را آغاز کرد و امیدواریم با تلاش همه مسئولان و حضور مردم انتخاباتی سالم و با رعایت اخلاق اسلامی برگزار کنیم.

وی خواستار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن انتخابات بر اساس منشور اخلاقی شد.

فرماندار فاریاب گفت: تمامی ادارات شهرستان امکان سنجی لازم برای در اختیار قرار دادن امکانات برگزاری انتخابات را به عمل آورند.

وی ادامه داد: دولت برنامه ریزی های مناسبی برای رونق اقتصادی تدوین کرده که امیدواریم با اجرای آن شاهد رشد اقتصادی بیش از پیش در کشور باشیم.

امیری بیان کرد: در شهرستان فاریاب نیز راهکار و چاره اندیشی برای رفع مشکلات شهری و روستایی در دستور کار است و برای حل آنها باید همدلی و همکاری بین دستگاهی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به پدیده ال نینو در کشور تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مقابله با این پدیده احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به پیش رو بودن زمستان گفت: آموزش و پرورش لیست مدارس شبانه روزی و کارکنان غیر بومی خود را برای تحویل سهمیه سوخت نفت سفید به فرمانداری ارسال کند.

فرماندار فاریاب همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات برای مردم افزود: مسئولان رفع مشکلات مردم را اولویت کاری خود قرار دهند و پاسخگوی آنها باشند.

وی در نشست شورای زمین و مسکن شهرستان فاریاب تصریح کرد: هم اندیشی در جهت رفع مشکلات و کمک برای ایجاد زیرساخت های شهرستان یکی از برنامه های اولویت دار است که باید با تلاش و برنامه ریزی مدون انجام شود.

امیری با اشاره به پرداخت نکردن وام های مسکن بعضی از مردم بیان کرد: برای تعیین تکلیف وام های پرداختی در اسرع وقت با حضور رئیس بانک ملی شعبه فاریاب و بنیاد مسکن شهرستان کهنوج تا پایان هفته نشستی تشکیل و مشکلات حل شود. مرکز شهرستان فاریاب در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.

 

پسته رفسنجان به 26 کشور صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: شش هزار و 589 تن پسته به ارزش 2 هزار میلیارد ریال در مهر و آبان امسال به 26 کشور از جمله هفت کشور اروپایی صادر شد.

به گزارش ایرنا رضا بمانی روز یکشنبه در جلسه ستاد پسته شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری افزود: از ابتدای امسال تاکنون 868 نمونه پسته صادراتی داشتیم که برای آنها گواهینامه صادراتی صادر شد.

وی تصریح کرد: این نمونه ها به میزان 12 هزار و 310 تن پسته بوده که نیمی از آن در ماه های مهر و آبان به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی گفت: مهر و آبان هر سال اوج صادرات پسته از رفسنجان است و کشاورزان به دلیل بدهی ها مجبورند پس از برداشت محصول پسته آن را بفروشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان افزود: 65 درصد کشاورزان رفسنجان در سه ماه اول برداشت سال زراعی، پسته خود را در مهر، آبان و آذر می فروشند، 30 درصد در سه ماه دوم سال زراعی و 5 درصد نیز در سه ماه سوم و چهارم پسته خود را به فروش می رسانند.

وی ارزش پسته برداشتی امسال از رفسنجان را که 34 هزار تن است بیش از 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 21 نفر از صادرکنندگان را برای اخذ تسهیلات به اتاق بازرگانی کرمان معرفی کرده ایم که سه نفر از آنها اعلام کرده اند 20 درصد از آورده تسهیلات را دارا هستند.

رفسنجان دارای 80 هزار هکتار باغ پسته است و در 110 کیلومتری از مرکز استان کرمان قرار دارد.

 

36  میلیون متر مکعب آب پشت سدهای کرمان ذخیره شد

معاون بهره برداری و حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه ای کرمان گفت: 36 میلیون متر مکعب آب در سال آبی امسال که از ابتدای مهرماه آغاز شد، به آب موجود در پشت سدهای استان افزوده شده است.

به گزارش ایرنا علی عرب پور روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری افزود: با این میزان ذخیره سازی، حجم مخزن آب سدهای استان کرمان به 244.68 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای چهار سد جیرفت، نساء بم، تنگوئیه سیرجان و سد بافت است.

وی با تاکید بر نتایج مثبت اجرای طرح همیاران آب در استان کرمان ادامه داد: تاکنون 2 هزار و 490 کنتور هوشمند در شمال استان کرمان نصب و مقرر شده است تا پایان سال جاری تمامی چاه های کشاورزی مجهز به کنتورهای هوشمند شوند.

معاون شرکت آب منطقه ای کرمان به تشکیل شورای حفاظت از منابع آب در شهرستان های استان کرمان اشاره کرد و گفت: تاکنون 74 جلسه این شورا در شهرستان های مختلف برگزار شده و نتایج بسیار خوبی داشته است.

بارندگی های اخیر در استان کرمان چند برابر مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.

خشکسالی های متوالی و برداشت بی رویه از سفره های آب زیر زمینی موجب بروز بحران کم آبی در استان کرمان شده است.

در پی بروز این معضل و تشکیل نشست های متعدد شورای حفاظت منابع از منابع آب استان کرمان در دو سال گذشته با حضور مسئولان کشوری و استانی، طرح همیاران آب تصویب و با مشارکت مردم و بهره برداران اجرا شد.

ایجاد هماهنگی های بین بخشی، نصب کنتورهای هوشمند، خاموشی موتور پمپ های کشاورزی و انسداد چاه های غیرمجاز آب با همکاری مردم و بهره برداران از مصوبات 17 گانه طرح همیاران آب است.

34 هزار حلقه چاه آب در استان کرمان وجود دارد که 10 هزار حلقه از این چاه ها به صورت غیر مجاز حفر شده اند.

حدود 95 درصد آب موجود در استان کرمان در بخش کشاورزی، چهار درصد در بخش آشامیدنی و یک درصد در بخش صنعت مصرف می شود.

براساس آخرین آمار رسمی بیش از 29 درصد از شهرهای کرمان معادل 71 شهر در شرایط کمبود آب و بحران قرار دارند و 70 درصد روستاهای دارای 20 خانوار استان نیز شرایط بحرانی را سپری می کنند.

 

 27 هزار دانش آموز اتباع خارجی در کرمان، مشغول به تحصیل هستند

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: حدود 27 هزار دانش آموز اتباع خارجی در این استان مشغول به تحصیل هستند.

محمد محسن بیگی روز دوشنبه در این آیین افتتاح دبستان 12 کلاسه پسرانه بعثت، ویژه اتباع خارجی در کرمان افزود: بیش از 99 درصد از اتباع بیگانه ساکن در این استان را افاغنه تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: کشور ما سالها، میزبان جمع زیادی از اتباع و مهاجرین افغان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: دانش آموزان اتباع خارجی نیز از توانمندی های بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در پاریس و بیروت افزود: منشاء اقدامات تروریستی، جهالت است.

محسن بیگی ادامه داد: اگر ما بتوانیم افراد را از نظر درک و علم به پیشرفت برسانیم به طور قطع، شاهد اینگونه مسائل نخواهیم بود.

وی گفت: امروز افتخار می کنیم، بخشی از جهالتی که اگر در آینده ادامه پیدا کند، موجب ایجاد خطراتی برای بشر خواهد شد، را مهار کنیم.

وی با اشاره به سیاه نمایی ایران اسلامی توسط دشمنان در خارج از کشور افزود: انتظار می رود، نمایندگان دستگاههای بین المللی، واقعیت های جامعه ایران را به صورت صحیح و شفاف، منعکس و منتقل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان از حمایت مالی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در ساخت مدرسه اتباع بیگانه در این استان تقدیر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: احداث مدارس و مراکز فرهنگی به رشد و توسعه فرهنگ و برقراری صلح و آرامش در جامعه بین المللی کمک کند.

 

اعتبارات ابلاغی به استان کرمان 10 هزار و 240 میلیارد ریال است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان گفت: مجموع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای ابلاغ شده به این استان 10 هزار و 240 میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، جعفر رودری روز دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: از مجموع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای، هفت هزار و 210 میلیارد ریال تملک دارایی سرمایه ای و سه هزار و 30 میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای است.

وی تاکید کرد: مجموع تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان کرمان 30 درصد و اعتبارات هزینه ای 70 درصد است که این میزان نسبت به میانگین ملی، پنج درصد بالاتر است.

وی اظهار کرد: سهم استان کرمان از تولید ناخالص داخلی، 310 هزار میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به کل کشور 3.8 درصد است.

وی ادامه داد: برای نخستین مرتبه، سهم کرمان از سه درصد بالاتر رفته که نشان دهنده ارتقای جایگاه این استان است و این سهم تا پایان سال 92 حاصل شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست گفت: کرمان دارای سه اثر ثبت جهانی است که دو اثر نیز در آستانه ثبت جهانی قرار دارند و به همین دلیل باید بستر و زمینه های گردشگری برای گردشگران خارجی در این استان ایجاد شود.

محسن موحدی نیا افزود: تخمین زده می شود که در استان کرمان بیش از پنج هزار اثر تاریخی وجود دارد که 650 اثر ثبت ملی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: 10 درصد از آثار تاریخی استان کرمان، زمینه و بستر لازم برای بازدید گردشگران را دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان نیز گفت: 10 منطقه نمونه گردشگری دارای سرمایه گذاری در این استان وجود دارد و 31 منطقه نیز آماده جلب سرمایه گذار است.

محمدحسین تجلی افزود: ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان کرمان در سال گذشته 22 درصد بوده که در نیمه نخست امسال به 27 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده استان کرمان در حوزه صنایع دستی، بیان کرد: 13 هزار و 102 نفر تاکنون کارت شناسایی مهارت و جواز تاسیس فعالیت در این زمینه را دریافت کرده اند.

تجلی خاطرنشان کرد: هر گردشگر در سطح ملی،160 دلار هزینه می کند که این میزان در استان کرمان 78 تا 85 دلار است.

وی یادآور شد: هر گردشگر داخلی در بازدید از استان کرمان نیز به صورت میانگین، چهار میلیون ریال هزینه می کند.

وی گفت: آمار گردشگران استان کرمان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

 

رئیس اداره استاندارد بم: برای صنایع تبدیلی و بخش بازرگانی خرما چاره‌اندیشی شود

رئیس اداره استاندارد شهرستان بم گفت: ‌در زمینه صنایع تبدیلی خرما و بخش بازرگانی باید چاره‌اندیشی شود.

 یمان آزمون امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: با توجه به آمار صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 93 که صادرات خرما را به میزان 167 هزار تن اعلام کرده، سهم شهرستان بم حدود 25 درصد خرمای صادراتی کل کشور است.

وی افزود: آمارها نشان دهنده رشد میزان صادرات طی سه سال اخیر است، به طوری که طی 6 ماه گذشته سال‌جاری میزان صادرات شهرستان بم به حدود 19 هزار تن انواع خرما رسیده که قسمت عمده آن را رطب مضافتی شامل می‌شود.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بم ادامه داد: مقایسه میزان صادرات در شش ماهه اول سال‌های 92 تا 94 نشان می‌دهد که در سال 92 بیش از 14 هزار تن، سال 93 بیش از 16 هزار تن و سال 94 حدود 19 هزار تن خرما از شهرستان بم صادر شده است.

آزمون ابراز داشت: بر‌اساس آمار سازمان جهانی غذا و کشاورزی ملل متحد فائو در سال 2013 حدود 7.36 میلیون تن خرما در بیش از 38 کشور جهان تولید شده که عمده تولید کنندگان خرما کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان مصر با تولید 1.5 میلیون تنی در صدر و پس از آن ایران با تولید 1.08 میلیون تن تولید در رده دوم قرار دارد و پس از مصر و ایران کشورهای عربستان، الجزایر، عراق، پاکستان، سودان، عمان، امارات و تونس در رده‌های سوم تا دهم هستند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بم تصریح کرد: شهرستان‌های شرقی استان کرمان با برداشت حدود 200 هزار تن خرما حدود 20 درصد خرمای ایران را تولید می‌کنند و طبق آمار گمرک در سال 93 بیشترین آمار صادرات به امارات، پاکستان، ترکیه، افغانستان بوده است.

آزمون عنوان کرد: مقر دفتر مرکزی شبکه جهانی خرما در دانشگاه العین امارات قرار دارد و سالانه حداقل یک همایش بین‌المللی با هزینه فائو در این کشور برگزار می‌شود که این امر به متمرکز شدن اطلاعات جهانی خرما در این کشور منجر شده و بر توان علمی و فنی این کشور می‌افزاید و اکثر خرماها برای بسته‌بندی مجدد به این کشور صادر می‌شود.

آزمون اضافه کرد: در این زمینه شاید بتوان گفت که خرمای ایران نیز یکی از تامین کننده‌های عمده آن محسوب می‌شود، لذا لازم است با توجه به اینکه ایران دومین تولید کننده خرما در جهان است تمرکز بیشتری در این راستا صورت پذیرد تا هم از بعد مشکلات صنایع تبدیلی و جانبی و هم از بعد مشکلات بخش بازرگانی و اقتصادی چاره‌ای نو اندیشیده شود.

وی گفت: اداره استاندارد بم تلاش‌های زیادی با کمک و همراهی سایر دستگاه‌های حاکمیتی انجام داده است با لطف خداوند تعداد یک هزار گواهینامه صادراتی در سال گذشته از این اداره صادر شده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بم ادامه داد: همچنین در راستای صیانت از حقوق شهروندان و کشاورزان ایرانی اقدام به برگزاری سمینار تخصصی خدمات سردخانه‌ای در روزهای 18 و 19 آبان ماه همزمان با روز کیفیت با حضور مسئولان سیاسی و اداری شهرستان کرده است.

آزمون تشریح کرد: در این سمینار که با همکاری اتحادیه سردخانه‌داران شهرستان بم در سالن اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد جمع کثیری از مدیران و مسئولان فنی واحدهای خدماتی حضور داشتند و در حاشیه این سمینار تفاهمنامه علمی میان اداره کل استاندارد استان کرمان و دانشگاه آزاد اسلامی بم به امضا رسید.

وی با بیان اینکه در منطقه شرق استان کرمان حدود 140 سردخانه نگهداری محصول خرما فعال است، اظهار داشت: نیمی از این تعداد دارای مسئول فنی آموزش دیده نبودند و نیاز به برگزاری این سمینار احساس می‌شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: سردخانه‌ها در هر شهرستان و استان نقش زیر‌ساخت‌های مهم را در تعیین شاخص‌های صنعتی ایفا می‌کنند، لذا لزوم به استاندارد‌سازی در راستای بهره‌وری از محصولات سردخانه‌ای در دستور کار جدی همکاران اداره استاندارد قرار دارد.

 

آفرین های مکرر استاندار کرمان به یک خانم کارآفرین

آفرین های مکرر استاندار کرمان به لاله موذن نعمت الهی به عنوان خانم مهندسی که گوی سبقت را از مردان ربود، حاکی از جایگاه کار و کارآفرینی در جامعه و البته نزد استاندار فهیم کرمان است.

به گزارش ایرنا استاندار کرمان شبانگاه یکشنبه در پی بازدید از مغازه کوچک یک خانم مهندس کارآفرین که به جای در پی کار دولتی از این اداره به آن اداره رفتن، دست به زانوی خود گرفته و یا علی گویان، کمر همت را بسته، با گفتن آفرین های مکرر به وی بر جایگاه کارآفرینی و خوداشتغالی در جامعه تاکید کرد.

استاندار کرمان که همواره بر کار و کارآفرینی و اشتغالزایی در جامعه تاکید دارد، اینبار هم به همراه معاون سیاسی امنیتی و مدیرکل بانوانان و خانواده استانداری به یکی از محلات شهر کرمان رفت و از نزدیک با خانمی جوان که از مدرک دانشگاهی خود در رشته منهدسی برق و الکترونیک بهره برده است، دیدار کرد.

لاله موذن نعمت الهی در حالی کار فنی تعمیر لوازم خانگی را در مغازه ای محقر و کوچک آغاز کرد که به گفته خودش مخالفت های پدر و اطرافیانش چون هجمه ای جلوی اراده وی ایستاده بودند.

اما این خانم مهندس جوان با اراده خود به همه ثابت کرد که خواستن توانستن است.

وی می گوید: بعد از اینکه مغازه ام را باز کردم به گفته کاسبان محل، جوانان بیکاری که سر گذرهای اطراف مغازه می ایستادند از شرم و خجالت دیگر آنجا نمی ایستند.

گزارشی از لاله به عنوان جوانی موفق، 27 فروردین سال جاری روی خروجی خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت.

بعد از آن با پیگیری های ایرنا با توجه به رسالت این رسانه موثر با استانداری کرمان، استاندار کرمان که خود نیز فردی خوش فکر و توسعه گرا است از مغازه کوچک این خانم مهندس جوان بازدید کرد و به وی در راستای گسترش و توسعه حرفه اش قول همکاری و مساعدت داد.

به گزارش نجمه حسنی خبرنگار ایرنا، استاندار کرمان بعد از احوال پرسی با خانم مهندس جوان از وی پرسید، درآمدت چطور است؟ و او گفت: باید بگویم شکر؛ تا اینجا دستم جلوی کسی داراز نشده است.

استاندار کرمان به وی گفت: نباید خسته شوی، کاری که انجام می دهی بسیار مهم است.

لاله می گوید: درآمدم را به منظور گسترش کارم استفاده می کنم، آرزویم این است، خانم های زیادی را آموزش بدهم اما در این مکان این کار ممکن نیست.

وی می گوید: خانم های بسیاری از من خواسته اند این کار را یاد بگیرند و این توانایی در من وجود دارد.

وی حالا به مونتاژ و تولید وسایل برقی فکر می کند و کارهایی را هم در این زمینه آغاز کرده است.

وی که تاکنون تسهیلاتی از بانک ها دریافت نکرده است می گوید: بانک مهر به خانم های بی سرپرست یا بد سرپرست، تسهیلات اشتغالزایی می دهد که من این شرایط را ندارم.

وی گفت: نمی خواستم کسی نا امیدم کند، فقط می خواستم روی پای خودم بایستم لذا از گرفتن وام منصرف شدم.

وی که به گفته خود حدود یک سال و دو ماه است به تعمیر لوازم خانگی می پردازد، کار را عار نمی داند و می گوید: از کار کردن لذت می برم.

استاندار کرمان خطاب به کارآفرینان گفت: کارهای اقتصادی مانند نردبانی هستند که برای انجام آن باید پله اول را محکم کرد و سپس به سمت پله های بعدی رفت.

علیرضا رزم حسینی، خدمات بازرگانی را از بخش های مهم و با ریسک کم در حوزه اقتصادی دانست.

وی ضمن تقدیر از تلاش های این بانوی جوان کارآفرین، ادامه داد: آمادگی لازم برای حمایت از کارآفرینان در استان کرمان وجود دارد.

وی از این خانم مهندس جوان؛ خواست خسته نشود و کارش را با جدیت ادامه دهد.

رزم حسینی تاکید کرد: به منظور توسعه فعالیت های این بانوی کارآفرین می توان، تسهیلات مناسبی را در اختیار وی قرار داد تا ضمن گسترش فعالیت خود، به حوزه آموزش دیگران نیز بپردازد.

استاندار کرمان اظهار کرد: اینکه به موضوع مونتاژ وسایل برقی می اندیشید نشان دهنده برنامه ای برای رسیدن به موفقیت بیشتر است. وی بر معرفی این بانوی کارآفرین جوان به جامعه تاکید کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز که با درایت استاندار کرمان در این بازدید وی را همراهی می کرد گفت: توسعه فعالیت این بانوی کارآفرین در حوزه خدماتی و آموزشی، مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

فاطمه سادات حسینی افزود: تلاش می کنیم که این بانوی کارآفرین جوان با دانشجویان و فارغ التحصیلان مرتبط شده و زمینه آموزش آنها را فراهم کند و در کنار آن به عنوان یک کارآفرین، خلاقیت های خود را مطرح کند.

وی بر ایجاد زمینه پرداخت تسهیلات به این بانوی کارآفرین جوان تاکید کرد و ادامه داد: این کار با جدیت دنبال می شود.

وی بر ارائه طرح تدوین شده توسعه کار این بانوی کارآفرین برای انجام حمایت های بیشتر از وی تاکید کرد و اظهار کرد: لاله موذن نعمت الهی به عنوان یک بانوی کارآفرین باید الگو شود و فعالیت های خود را گسترش دهد.

وی به دعوت از دانشجویان رشته برق و الکترونیک با حضور این خانم مهندس جوان اشاره کرد و گفت: وی باید به عنوان کارآفرین به دانشجویان معرفی شود و ایده خود را از طریق جذب افراد علاقمند در این رشته گسترش دهد.

لاله موذن نعمت الهی به عنوان یک بانوی تعمیرکار وسایل الکتریکی کار خود را آغاز کرده و همواره تلاش کرده روی پا خود بایستد و تاکنون نیز به موفقیت های خوبی دست یافته است.

این بانوی کارآفرین جوان در حال حاضر به کار مونتاژ برخی وسایل الکترونیکی روی آورده است.

وی دارای مدرک مهندسی برق و الکترونیک است.

استاندار کرمان همچنین در تماس تلفنی با پدر لاله، از همت و تلاش این خانم کارآفرین تقدیر کرد.

این عزم و اراده رسوخ ناپذیر برای کارآموزی و کاریابی بود که از بانوی مهندس جوان در شهر کرمان، تعمیرکار ماهر لوازم خانگی و البته یک کارآفرین ساخته است.

لاله موذن نعمت اللهی با تحصیلات کارشناسی در رشته مهندسی برق و الکترونیک بدون ادعا با دست گرفتن آچار و پیچ گوشتی برای خود کارآفرینی ایجاد کرده است.

وی که خود را مجرد و دارای پنج برادر و یک خواهر معرفی می کند می گوید: خانواده ام که از وضع مالی به نسبت خوبی برخوردار هستند در ماهان زندگی می کنند.

او مغازه ای در یکی از محلات شهر کرمان برای خود دایر کرده و نظم و ترتیب خاصی در محیط کارش به چشم می خورد و مصمم و مسلط به تعمیر انواع لوازم خانگی می پردازد.

حالا مشتریان این خانم مهندس جوان به دلیل مهارت، دقت و خوش قولی هر روز، رو به فزونی می روند.

'گزارش خانم مهندسی که گوی سبقت را از مردان برد' را با میان تیترهای پشت میز نشستن مرا راضی نمی کرد، پدرم با کار کردنم در کارگاه مخالف بود، آموخته هایم در دانشگاه کاربردی نبودند، طلوع خورشید زندگی با کار و تلاش، یک سال فرصت برای خود آزمایی، عاشق کارم هستم، توسعه کار بزرگترین هدف پیش رویم است، آرزو دارم روزی پدرم را از کارم راضی کنم، نوشتن برای فرزند خیالی دلم را آرام می کند، خواستن توانستن است، قصد دارم کار تولیدی انجام دهم، درخواست ملاقات با استاندار کرمان و حرکت در مسیر آب را در ایرنا بخوانید.

حمید ذکا اسدی معاون سیاسی استاندار کرمان در برقراری این ارتباط و هماهنگی بازدید از حوزه اشتغال این بانوی کارآفرین نقش موثری داشته است که البته جای تشکر دارد.

سردار شریف شایعه برخی رسانه‌های صهیونیستی در انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی را تکذیب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفت‌وگویی در واکنش به انتشار خبر شهادت سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ازسوی رسانه‌های صهیونیستی گفت: معمولا اسراییلی‌ها آرزوها و آرمان‌های خود را به عنوان خبر تنظیم و از طریق رسانه‌های خود در فضاهای مجازی منتشر می‌کنند که خبر جعلی شهادت سردار سلیمانی نیز از این جنس است.

به گفته‌ مسئول روابط عمومی کل سپاه، سردار سلیمانی بر خلاف تمام فضاسازی‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در سلامت کامل به سر می‌برد و حال این سردار شجاع سپاه اسلام خوب است.

به گزارش سایت دانشنامه آزاد ویکی پدیا:  قاسم سلیمانی که در سال ۱۳۳۶ خورشیدی در شهرستان رابر از توابع کرمان به دنیا آمد و در نوجوانی به کار بنایی مشغول بود، از اولین مبارزانی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و پس از حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

او در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری دریافت کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقدیر از عملکرد قاسم سلیمانی از او به عنوان «شهید زنده» یاد کرده است.

طبق گزارش های منابع غربی، سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب‌راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته است. وی تا پیش از حضور علنی در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه، از حضور در انظار عمومی پرهیز می‌کرد؛ ولی حکومت ایران با معرفی و شناساندن وی از زمان حضورش در عراق و سوریه در نبرد علیه داعش و انتشار تصاویر متعددش با مدافعان عراقی و سوری، جهان را شوکه کرد.

 

مدیرعامل آبفار استان کرمان: ۷۳۷ روستای کرمان فاقد آب هستند

 مدیرعامل آبفار استان کرمان از فاقد آب بودن ۷۳۷ روستای استان کرمان خبر داد.

به گزارش مهر، علی رشیدی عصر امروز در دیدار با استاندار کرمان در خصوص وضعیت آبرسانی به روستاهای استان کرمان اظهارداشت: خشکسالی و کم آبی در کرمان در کنار بخشهای مختلف در زمینه تامین آب شرب روستاها نیز دردسر ساز شده است و ۷۳۷ روستا با تانکر آبرسانی می شود و فاقد آب آشامیدنی بهداشتی است.

وی تصریح کرد: در استان کرمان ۵ هزار و ۱۷۷ روستا وجود دارد که در آنها یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر زندگی می کنند و ایجاد خدمات و امکانات اولیه برای نگه داشتن این افراد در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها ضروری است و یکی از نیازها تامین آب می باشد.

رشیدی ادامه داد: در کنار این جمیعت بالا اما اعتبار مورد نیاز به آبرسانی روستایی در استان اختصاص نیافته است، مثلا در یکی از استانهای کشور ۱۴۶ روستا وجود دارد اما اعتباری که به استان کرمان تعلق می گیرد به هیچ وجه قابل قیاس با این استان نیست.

وی تصریح کرد: طبق آمار موجود ۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان کرمان قرار دارد و در کنار این آمار باید به آمار وجود ۱۷ درصد روستاهای دارای آبرسانی سیار کشور در کرمان نیز اشاره کرد، همچنین ۱۴ درصد روستاهای فاقد آب نیز در استان کرمان قرار دارد.

وی به عقب افتادگی در زمینه آبرسانی روستایی در کرمان اشاره کرد و دلیل اصلی این مسئله را پراکندگی بالای روستاهای استان کرمان و همچنین تداوم خشکسالی در استان دانست.

 

استاندار کرمان: طرح های توسعه ای، باید منجر به خلق ثروت شوند

استاندار کرمان گفت: طرح های توسعه ای باید منجر به خلق ثروت و رفع فقر شوند.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: اقدامات توسعه ای را باید با روش هایی متفاوت از قبل انجام داد تا در رسیدن به اهداف مورد نظر، موفق شویم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در جنوب استان کرمان با وجود همه مزیت های موجود، باید دید؛ چرا مردم فقیر هستند و درآمد آنها متناسب با هزینه های زندگیشان نیست؟

وی توسعه مشارکت های مردمی و استفاده حداکثری از منابع آب موجود را در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی، مورد تاکید قرار داد.

وی عنوان کرد: باید در کشاورزی به جایی رسید که راندمان این بخش با تکیه بر اجرای طرح همیاران آب، افزایش یابد و در کنار آن به مسائل جنبی از جمله حمل و نقل و سایر موضوعات مرتبط نیز توجه شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: طرح ها یا نباید ارائه شوند و یا باید به گونه ای مورد کارشناسی قرار بگیرند که کسی نتواند از آنها ایراد بگیرد.

وی بر توجیه مردم برای رسیدن به اهداف و برنامه های توسعه ای تاکید کرد و گفت: این امر موجب مشارکت هر چه بیشتر مردم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری کرمان نیز گفت: باید بر اساس بررسی های تخصصی در زمینه تغییر الگوی کشت، اقدام شود.

محمدرضا فتوت بر توجه به نقش مردم در برنامه ریزی ها نیز تاکید کرد و افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بخش اقتصاد مقاومتی بر توسعه مشارکت های مردمی است.

وی تصریح کرد: باید به حضور بخش خصوصی و تقویت این بخش در برنامه ها توجه شود.

 

استاندار کرمان از قدیمی ترین کتابفروشی کرمان بازدید کرد

استاندار کرمان به مناسبت هفته کتاب از کتابفروشی کیمیا در شهر کرمان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در این بازدید، از صاحب کتابفروشی کیمیا به عنوان یکی از بزرگان فروش کتاب و نوشت افزار در کرمان یاد کرد و گفت: در زمان تحصیل خود از این مکان، کتاب ها و وسایل مورد نیاز خود را تهیه می کردم.

وی سپس به برگزاری نمایشگاه کتاب از شانزدهم تا بیست و دوم آبان در کرمان اشاره و بیان کرد: حجم مراجعه کنندگان از این نمایشگاه در حد خوبی بوده است.

استاندار کرمان گفت: در بازدید از غرفه های نمایشگاه کتاب کرمان، غرفه داران غیر بومی اعلام می کردند که از حضور در نمایشگاه کتاب کرمان استقبال می کنیم زیرا فروش خوبی در این نمایشگاه انجام می شود.

وی اظهار کرد: استقبال گسترده از نمایشگاه کتاب کرمان را به فال نیک می گیریم.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در کرمان توجیه اقتصادی دارد و امیدواریم سال آینده حرکت خوبی در راستای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه کتاب انجام شود.

رزم حسینی افزود: در کنار خرید کتاب باید به موضوع مطالعه آن نیز توجه کرد زیرا برخی افراد با وجود خرید کتاب اما مطالعه نمی کنند.

وی بر توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: وجود کتاب های الکترونیک و اینترنت موجب کاهش مطالعه کتاب های مکتوب شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: متاسفانه فرهنگ مطالعه در کشور از متوسط جهانی کمتر است که باید بهبود یابد.

کتابفروشی کیمیا در خیابان شریعتی شهر کرمان نزدیک قدمگاه برای خیلی از مردم نامی آشناست.

صاحب کتابفروشی حسین کیمیائی پیرمردی آرام و مهربان با نگاهی نافذ که علاوه بر عرضه کتاب و نوشت افزار در امور دیگر نیز به مراجعه کنندگان مشاوره می دهد.

او پدر شهید علی کیمیائی است و بیش از 50 سال در کرمان کتابفروشی دارد.

 

انتخابات اسفندماه براساس منشور اخلاقی برگزار می شود

فرماندار فاریاب گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی براساس منشور اخلاقی برگزار خواهد شد و آحاد جامعه باید با شرکت در این انتخابات نقش خود را برای سربلندی کشور ایفا کنند. انتخابات اسفندماه براساس منشور اخلاقی برگزار می شود

به گزارش ایرنا بهرام امیری روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فاریاب که با حضور امام جمعه و مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد افزود: مردم ولایت مدار ایران اسلامی همیشه در صحنه حضور داشته اند و در این انتخابات نیز با حضور گسترده خود دشمن را مایوس می کنند.

وی تصریح کرد: ستاد انتخابات با حضور وزیر کشور رسما کار خود را آغاز کرد و امیدواریم با تلاش همه مسئولان و حضور مردم انتخاباتی سالم و با رعایت اخلاق اسلامی برگزار کنیم.

وی خواستار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن انتخابات بر اساس منشور اخلاقی شد.

فرماندار فاریاب گفت: تمامی ادارات شهرستان امکان سنجی لازم برای در اختیار قرار دادن امکانات برگزاری انتخابات را به عمل آورند.

وی ادامه داد: دولت برنامه ریزی های مناسبی برای رونق اقتصادی تدوین کرده که امیدواریم با اجرای آن شاهد رشد اقتصادی بیش از پیش در کشور باشیم.

امیری بیان کرد: در شهرستان فاریاب نیز راهکار و چاره اندیشی برای رفع مشکلات شهری و روستایی در دستور کار است و برای حل آنها باید همدلی و همکاری بین دستگاهی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به پدیده ال نینو در کشور تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مقابله با این پدیده احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به پیش رو بودن زمستان گفت: آموزش و پرورش لیست مدارس شبانه روزی و کارکنان غیر بومی خود را برای تحویل سهمیه سوخت نفت سفید به فرمانداری ارسال کند.

فرماندار فاریاب همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات برای مردم افزود: مسئولان رفع مشکلات مردم را اولویت کاری خود قرار دهند و پاسخگوی آنها باشند.

وی در نشست شورای زمین و مسکن شهرستان فاریاب تصریح کرد: هم اندیشی در جهت رفع مشکلات و کمک برای ایجاد زیرساخت های شهرستان یکی از برنامه های اولویت دار است که باید با تلاش و برنامه ریزی مدون انجام شود.

امیری با اشاره به پرداخت نکردن وام های مسکن بعضی از مردم بیان کرد: برای تعیین تکلیف وام های پرداختی در اسرع وقت با حضور رئیس بانک ملی شعبه فاریاب و بنیاد مسکن شهرستان کهنوج تا پایان هفته نشستی تشکیل و مشکلات حل شود. مرکز شهرستان فاریاب در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.

 

پسته رفسنجان به 26 کشور صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: شش هزار و 589 تن پسته به ارزش 2 هزار میلیارد ریال در مهر و آبان امسال به 26 کشور از جمله هفت کشور اروپایی صادر شد.

به گزارش ایرنا رضا بمانی روز یکشنبه در جلسه ستاد پسته شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری افزود: از ابتدای امسال تاکنون 868 نمونه پسته صادراتی داشتیم که برای آنها گواهینامه صادراتی صادر شد.

وی تصریح کرد: این نمونه ها به میزان 12 هزار و 310 تن پسته بوده که نیمی از آن در ماه های مهر و آبان به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی گفت: مهر و آبان هر سال اوج صادرات پسته از رفسنجان است و کشاورزان به دلیل بدهی ها مجبورند پس از برداشت محصول پسته آن را بفروشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان افزود: 65 درصد کشاورزان رفسنجان در سه ماه اول برداشت سال زراعی، پسته خود را در مهر، آبان و آذر می فروشند، 30 درصد در سه ماه دوم سال زراعی و 5 درصد نیز در سه ماه سوم و چهارم پسته خود را به فروش می رسانند.

وی ارزش پسته برداشتی امسال از رفسنجان را که 34 هزار تن است بیش از 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 21 نفر از صادرکنندگان را برای اخذ تسهیلات به اتاق بازرگانی کرمان معرفی کرده ایم که سه نفر از آنها اعلام کرده اند 20 درصد از آورده تسهیلات را دارا هستند.

رفسنجان دارای 80 هزار هکتار باغ پسته است و در 110 کیلومتری از مرکز استان کرمان قرار دارد.

 

36  میلیون متر مکعب آب پشت سدهای کرمان ذخیره شد

معاون بهره برداری و حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه ای کرمان گفت: 36 میلیون متر مکعب آب در سال آبی امسال که از ابتدای مهرماه آغاز شد، به آب موجود در پشت سدهای استان افزوده شده است.

به گزارش ایرنا علی عرب پور روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری افزود: با این میزان ذخیره سازی، حجم مخزن آب سدهای استان کرمان به 244.68 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای چهار سد جیرفت، نساء بم، تنگوئیه سیرجان و سد بافت است.

وی با تاکید بر نتایج مثبت اجرای طرح همیاران آب در استان کرمان ادامه داد: تاکنون 2 هزار و 490 کنتور هوشمند در شمال استان کرمان نصب و مقرر شده است تا پایان سال جاری تمامی چاه های کشاورزی مجهز به کنتورهای هوشمند شوند.

معاون شرکت آب منطقه ای کرمان به تشکیل شورای حفاظت از منابع آب در شهرستان های استان کرمان اشاره کرد و گفت: تاکنون 74 جلسه این شورا در شهرستان های مختلف برگزار شده و نتایج بسیار خوبی داشته است.

بارندگی های اخیر در استان کرمان چند برابر مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.

خشکسالی های متوالی و برداشت بی رویه از سفره های آب زیر زمینی موجب بروز بحران کم آبی در استان کرمان شده است.

در پی بروز این معضل و تشکیل نشست های متعدد شورای حفاظت منابع از منابع آب استان کرمان در دو سال گذشته با حضور مسئولان کشوری و استانی، طرح همیاران آب تصویب و با مشارکت مردم و بهره برداران اجرا شد.

ایجاد هماهنگی های بین بخشی، نصب کنتورهای هوشمند، خاموشی موتور پمپ های کشاورزی و انسداد چاه های غیرمجاز آب با همکاری مردم و بهره برداران از مصوبات 17 گانه طرح همیاران آب است.

34 هزار حلقه چاه آب در استان کرمان وجود دارد که 10 هزار حلقه از این چاه ها به صورت غیر مجاز حفر شده اند.

حدود 95 درصد آب موجود در استان کرمان در بخش کشاورزی، چهار درصد در بخش آشامیدنی و یک درصد در بخش صنعت مصرف می شود.

براساس آخرین آمار رسمی بیش از 29 درصد از شهرهای کرمان معادل 71 شهر در شرایط کمبود آب و بحران قرار دارند و 70 درصد روستاهای دارای 20 خانوار استان نیز شرایط بحرانی را سپری می کنند.

 

 27 هزار دانش آموز اتباع خارجی در کرمان، مشغول به تحصیل هستند

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: حدود 27 هزار دانش آموز اتباع خارجی در این استان مشغول به تحصیل هستند.

محمد محسن بیگی روز دوشنبه در این آیین افتتاح دبستان 12 کلاسه پسرانه بعثت، ویژه اتباع خارجی در کرمان افزود: بیش از 99 درصد از اتباع بیگانه ساکن در این استان را افاغنه تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: کشور ما سالها، میزبان جمع زیادی از اتباع و مهاجرین افغان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: دانش آموزان اتباع خارجی نیز از توانمندی های بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در پاریس و بیروت افزود: منشاء اقدامات تروریستی، جهالت است.

محسن بیگی ادامه داد: اگر ما بتوانیم افراد را از نظر درک و علم به پیشرفت برسانیم به طور قطع، شاهد اینگونه مسائل نخواهیم بود.

وی گفت: امروز افتخار می کنیم، بخشی از جهالتی که اگر در آینده ادامه پیدا کند، موجب ایجاد خطراتی برای بشر خواهد شد، را مهار کنیم.

وی با اشاره به سیاه نمایی ایران اسلامی توسط دشمنان در خارج از کشور افزود: انتظار می رود، نمایندگان دستگاههای بین المللی، واقعیت های جامعه ایران را به صورت صحیح و شفاف، منعکس و منتقل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان از حمایت مالی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در ساخت مدرسه اتباع بیگانه در این استان تقدیر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: احداث مدارس و مراکز فرهنگی به رشد و توسعه فرهنگ و برقراری صلح و آرامش در جامعه بین المللی کمک کند.

 

اعتبارات ابلاغی به استان کرمان 10 هزار و 240 میلیارد ریال است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان گفت: مجموع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای ابلاغ شده به این استان 10 هزار و 240 میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، جعفر رودری روز دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: از مجموع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای، هفت هزار و 210 میلیارد ریال تملک دارایی سرمایه ای و سه هزار و 30 میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای است.

وی تاکید کرد: مجموع تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان کرمان 30 درصد و اعتبارات هزینه ای 70 درصد است که این میزان نسبت به میانگین ملی، پنج درصد بالاتر است.

وی اظهار کرد: سهم استان کرمان از تولید ناخالص داخلی، 310 هزار میلیارد ریال اعلام شده که نسبت به کل کشور 3.8 درصد است.

وی ادامه داد: برای نخستین مرتبه، سهم کرمان از سه درصد بالاتر رفته که نشان دهنده ارتقای جایگاه این استان است و این سهم تا پایان سال 92 حاصل شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست گفت: کرمان دارای سه اثر ثبت جهانی است که دو اثر نیز در آستانه ثبت جهانی قرار دارند و به همین دلیل باید بستر و زمینه های گردشگری برای گردشگران خارجی در این استان ایجاد شود.

محسن موحدی نیا افزود: تخمین زده می شود که در استان کرمان بیش از پنج هزار اثر تاریخی وجود دارد که 650 اثر ثبت ملی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: 10 درصد از آثار تاریخی استان کرمان، زمینه و بستر لازم برای بازدید گردشگران را دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان نیز گفت: 10 منطقه نمونه گردشگری دارای سرمایه گذاری در این استان وجود دارد و 31 منطقه نیز آماده جلب سرمایه گذار است.

محمدحسین تجلی افزود: ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان کرمان در سال گذشته 22 درصد بوده که در نیمه نخست امسال به 27 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده استان کرمان در حوزه صنایع دستی، بیان کرد: 13 هزار و 102 نفر تاکنون کارت شناسایی مهارت و جواز تاسیس فعالیت در این زمینه را دریافت کرده اند.

تجلی خاطرنشان کرد: هر گردشگر در سطح ملی،160 دلار هزینه می کند که این میزان در استان کرمان 78 تا 85 دلار است.

وی یادآور شد: هر گردشگر داخلی در بازدید از استان کرمان نیز به صورت میانگین، چهار میلیون ریال هزینه می کند.

وی گفت: آمار گردشگران استان کرمان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

 

رئیس اداره استاندارد بم: برای صنایع تبدیلی و بخش بازرگانی خرما چاره‌اندیشی شود

رئیس اداره استاندارد شهرستان بم گفت: ‌در زمینه صنایع تبدیلی خرما و بخش بازرگانی باید چاره‌اندیشی شود.

 یمان آزمون امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: با توجه به آمار صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 93 که صادرات خرما را به میزان 167 هزار تن اعلام کرده، سهم شهرستان بم حدود 25 درصد خرمای صادراتی کل کشور است.

وی افزود: آمارها نشان دهنده رشد میزان صادرات طی سه سال اخیر است، به طوری که طی 6 ماه گذشته سال‌جاری میزان صادرات شهرستان بم به حدود 19 هزار تن انواع خرما رسیده که قسمت عمده آن را رطب مضافتی شامل می‌شود.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بم ادامه داد: مقایسه میزان صادرات در شش ماهه اول سال‌های 92 تا 94 نشان می‌دهد که در سال 92 بیش از 14 هزار تن، سال 93 بیش از 16 هزار تن و سال 94 حدود 19 هزار تن خرما از شهرستان بم صادر شده است.

آزمون ابراز داشت: بر‌اساس آمار سازمان جهانی غذا و کشاورزی ملل متحد فائو در سال 2013 حدود 7.36 میلیون تن خرما در بیش از 38 کشور جهان تولید شده که عمده تولید کنندگان خرما کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان مصر با تولید 1.5 میلیون تنی در صدر و پس از آن ایران با تولید 1.08 میلیون تن تولید در رده دوم قرار دارد و پس از مصر و ایران کشورهای عربستان، الجزایر، عراق، پاکستان، سودان، عمان، امارات و تونس در رده‌های سوم تا دهم هستند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بم تصریح کرد: شهرستان‌های شرقی استان کرمان با برداشت حدود 200 هزار تن خرما حدود 20 درصد خرمای ایران را تولید می‌کنند و طبق آمار گمرک در سال 93 بیشترین آمار صادرات به امارات، پاکستان، ترکیه، افغانستان بوده است.

آزمون عنوان کرد: مقر دفتر مرکزی شبکه جهانی خرما در دانشگاه العین امارات قرار دارد و سالانه حداقل یک همایش بین‌المللی با هزینه فائو در این کشور برگزار می‌شود که این امر به متمرکز شدن اطلاعات جهانی خرما در این کشور منجر شده و بر توان علمی و فنی این کشور می‌افزاید و اکثر خرماها برای بسته‌بندی مجدد به این کشور صادر می‌شود.

آزمون اضافه کرد: در این زمینه شاید بتوان گفت که خرمای ایران نیز یکی از تامین کننده‌های عمده آن محسوب می‌شود، لذا لازم است با توجه به اینکه ایران دومین تولید کننده خرما در جهان است تمرکز بیشتری در این راستا صورت پذیرد تا هم از بعد مشکلات صنایع تبدیلی و جانبی و هم از بعد مشکلات بخش بازرگانی و اقتصادی چاره‌ای نو اندیشیده شود.

وی گفت: اداره استاندارد بم تلاش‌های زیادی با کمک و همراهی سایر دستگاه‌های حاکمیتی انجام داده است با لطف خداوند تعداد یک هزار گواهینامه صادراتی در سال گذشته از این اداره صادر شده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بم ادامه داد: همچنین در راستای صیانت از حقوق شهروندان و کشاورزان ایرانی اقدام به برگزاری سمینار تخصصی خدمات سردخانه‌ای در روزهای 18 و 19 آبان ماه همزمان با روز کیفیت با حضور مسئولان سیاسی و اداری شهرستان کرده است.

آزمون تشریح کرد: در این سمینار که با همکاری اتحادیه سردخانه‌داران شهرستان بم در سالن اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد جمع کثیری از مدیران و مسئولان فنی واحدهای خدماتی حضور داشتند و در حاشیه این سمینار تفاهمنامه علمی میان اداره کل استاندارد استان کرمان و دانشگاه آزاد اسلامی بم به امضا رسید.

وی با بیان اینکه در منطقه شرق استان کرمان حدود 140 سردخانه نگهداری محصول خرما فعال است، اظهار داشت: نیمی از این تعداد دارای مسئول فنی آموزش دیده نبودند و نیاز به برگزاری این سمینار احساس می‌شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: سردخانه‌ها در هر شهرستان و استان نقش زیر‌ساخت‌های مهم را در تعیین شاخص‌های صنعتی ایفا می‌کنند، لذا لزوم به استاندارد‌سازی در راستای بهره‌وری از محصولات سردخانه‌ای در دستور کار جدی همکاران اداره استاندارد قرار دارد.

 

آفرین های مکرر استاندار کرمان به یک خانم کارآفرین

آفرین های مکرر استاندار کرمان به لاله موذن نعمت الهی به عنوان خانم مهندسی که گوی سبقت را از مردان ربود، حاکی از جایگاه کار و کارآفرینی در جامعه و البته نزد استاندار فهیم کرمان است.

به گزارش ایرنا استاندار کرمان شبانگاه یکشنبه در پی بازدید از مغازه کوچک یک خانم مهندس کارآفرین که به جای در پی کار دولتی از این اداره به آن اداره رفتن، دست به زانوی خود گرفته و یا علی گویان، کمر همت را بسته، با گفتن آفرین های مکرر به وی بر جایگاه کارآفرینی و خوداشتغالی در جامعه تاکید کرد.

استاندار کرمان که همواره بر کار و کارآفرینی و اشتغالزایی در جامعه تاکید دارد، اینبار هم به همراه معاون سیاسی امنیتی و مدیرکل بانوانان و خانواده استانداری به یکی از محلات شهر کرمان رفت و از نزدیک با خانمی جوان که از مدرک دانشگاهی خود در رشته منهدسی برق و الکترونیک بهره برده است، دیدار کرد.

لاله موذن نعمت الهی در حالی کار فنی تعمیر لوازم خانگی را در مغازه ای محقر و کوچک آغاز کرد که به گفته خودش مخالفت های پدر و اطرافیانش چون هجمه ای جلوی اراده وی ایستاده بودند.

اما این خانم مهندس جوان با اراده خود به همه ثابت کرد که خواستن توانستن است.

وی می گوید: بعد از اینکه مغازه ام را باز کردم به گفته کاسبان محل، جوانان بیکاری که سر گذرهای اطراف مغازه می ایستادند از شرم و خجالت دیگر آنجا نمی ایستند.

گزارشی از لاله به عنوان جوانی موفق، 27 فروردین سال جاری روی خروجی خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت.

بعد از آن با پیگیری های ایرنا با توجه به رسالت این رسانه موثر با استانداری کرمان، استاندار کرمان که خود نیز فردی خوش فکر و توسعه گرا است از مغازه کوچک این خانم مهندس جوان بازدید کرد و به وی در راستای گسترش و توسعه حرفه اش قول همکاری و مساعدت داد.

به گزارش نجمه حسنی خبرنگار ایرنا، استاندار کرمان بعد از احوال پرسی با خانم مهندس جوان از وی پرسید، درآمدت چطور است؟ و او گفت: باید بگویم شکر؛ تا اینجا دستم جلوی کسی داراز نشده است.

استاندار کرمان به وی گفت: نباید خسته شوی، کاری که انجام می دهی بسیار مهم است.

لاله می گوید: درآمدم را به منظور گسترش کارم استفاده می کنم، آرزویم این است، خانم های زیادی را آموزش بدهم اما در این مکان این کار ممکن نیست.

وی می گوید: خانم های بسیاری از من خواسته اند این کار را یاد بگیرند و این توانایی در من وجود دارد.

وی حالا به مونتاژ و تولید وسایل برقی فکر می کند و کارهایی را هم در این زمینه آغاز کرده است.

وی که تاکنون تسهیلاتی از بانک ها دریافت نکرده است می گوید: بانک مهر به خانم های بی سرپرست یا بد سرپرست، تسهیلات اشتغالزایی می دهد که من این شرایط را ندارم.

وی گفت: نمی خواستم کسی نا امیدم کند، فقط می خواستم روی پای خودم بایستم لذا از گرفتن وام منصرف شدم.

وی که به گفته خود حدود یک سال و دو ماه است به تعمیر لوازم خانگی می پردازد، کار را عار نمی داند و می گوید: از کار کردن لذت می برم.

استاندار کرمان خطاب به کارآفرینان گفت: کارهای اقتصادی مانند نردبانی هستند که برای انجام آن باید پله اول را محکم کرد و سپس به سمت پله های بعدی رفت.

علیرضا رزم حسینی، خدمات بازرگانی را از بخش های مهم و با ریسک کم در حوزه اقتصادی دانست.

وی ضمن تقدیر از تلاش های این بانوی جوان کارآفرین، ادامه داد: آمادگی لازم برای حمایت از کارآفرینان در استان کرمان وجود دارد.

وی از این خانم مهندس جوان؛ خواست خسته نشود و کارش را با جدیت ادامه دهد.

رزم حسینی تاکید کرد: به منظور توسعه فعالیت های این بانوی کارآفرین می توان، تسهیلات مناسبی را در اختیار وی قرار داد تا ضمن گسترش فعالیت خود، به حوزه آموزش دیگران نیز بپردازد.

استاندار کرمان اظهار کرد: اینکه به موضوع مونتاژ وسایل برقی می اندیشید نشان دهنده برنامه ای برای رسیدن به موفقیت بیشتر است. وی بر معرفی این بانوی کارآفرین جوان به جامعه تاکید کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز که با درایت استاندار کرمان در این بازدید وی را همراهی می کرد گفت: توسعه فعالیت این بانوی کارآفرین در حوزه خدماتی و آموزشی، مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

فاطمه سادات حسینی افزود: تلاش می کنیم که این بانوی کارآفرین جوان با دانشجویان و فارغ التحصیلان مرتبط شده و زمینه آموزش آنها را فراهم کند و در کنار آن به عنوان یک کارآفرین، خلاقیت های خود را مطرح کند.

وی بر ایجاد زمینه پرداخت تسهیلات به این بانوی کارآفرین جوان تاکید کرد و ادامه داد: این کار با جدیت دنبال می شود.

وی بر ارائه طرح تدوین شده توسعه کار این بانوی کارآفرین برای انجام حمایت های بیشتر از وی تاکید کرد و اظهار کرد: لاله موذن نعمت الهی به عنوان یک بانوی کارآفرین باید الگو شود و فعالیت های خود را گسترش دهد.

وی به دعوت از دانشجویان رشته برق و الکترونیک با حضور این خانم مهندس جوان اشاره کرد و گفت: وی باید به عنوان کارآفرین به دانشجویان معرفی شود و ایده خود را از طریق جذب افراد علاقمند در این رشته گسترش دهد.

لاله موذن نعمت الهی به عنوان یک بانوی تعمیرکار وسایل الکتریکی کار خود را آغاز کرده و همواره تلاش کرده روی پا خود بایستد و تاکنون نیز به موفقیت های خوبی دست یافته است.

این بانوی کارآفرین جوان در حال حاضر به کار مونتاژ برخی وسایل الکترونیکی روی آورده است.

وی دارای مدرک مهندسی برق و الکترونیک است.

استاندار کرمان همچنین در تماس تلفنی با پدر لاله، از همت و تلاش این خانم کارآفرین تقدیر کرد.

این عزم و اراده رسوخ ناپذیر برای کارآموزی و کاریابی بود که از بانوی مهندس جوان در شهر کرمان، تعمیرکار ماهر لوازم خانگی و البته یک کارآفرین ساخته است.

لاله موذن نعمت اللهی با تحصیلات کارشناسی در رشته مهندسی برق و الکترونیک بدون ادعا با دست گرفتن آچار و پیچ گوشتی برای خود کارآفرینی ایجاد کرده است.

وی که خود را مجرد و دارای پنج برادر و یک خواهر معرفی می کند می گوید: خانواده ام که از وضع مالی به نسبت خوبی برخوردار هستند در ماهان زندگی می کنند.

او مغازه ای در یکی از محلات شهر کرمان برای خود دایر کرده و نظم و ترتیب خاصی در محیط کارش به چشم می خورد و مصمم و مسلط به تعمیر انواع لوازم خانگی می پردازد.

حالا مشتریان این خانم مهندس جوان به دلیل مهارت، دقت و خوش قولی هر روز، رو به فزونی می روند.

'گزارش خانم مهندسی که گوی سبقت را از مردان برد' را با میان تیترهای پشت میز نشستن مرا راضی نمی کرد، پدرم با کار کردنم در کارگاه مخالف بود، آموخته هایم در دانشگاه کاربردی نبودند، طلوع خورشید زندگی با کار و تلاش، یک سال فرصت برای خود آزمایی، عاشق کارم هستم، توسعه کار بزرگترین هدف پیش رویم است، آرزو دارم روزی پدرم را از کارم راضی کنم، نوشتن برای فرزند خیالی دلم را آرام می کند، خواستن توانستن است، قصد دارم کار تولیدی انجام دهم، درخواست ملاقات با استاندار کرمان و حرکت در مسیر آب را در ایرنا بخوانید.

حمید ذکا اسدی معاون سیاسی استاندار کرمان در برقراری این ارتباط و هماهنگی بازدید از حوزه اشتغال این بانوی کارآفرین نقش موثری داشته است که البته جای تشکر دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران