محصولات جدید کارمانیا، حین بازدید استاندار کرمان دیده شدند

روز گذشته بود که استاندار استان کرمان به همراه هئیتی، از کارخانه خودروسازی کارمانیا بازدید کرده و از روند تولید خودروی تمام برقی ek1 بازدید به عمل آوردند. در این بازدید، ضمن معرفی برخی بخش‌های کارخانه و توضیح روال تولید اولین خودروی برقی ایران در خطوط تولیدی شرکت کارمانیا، توضیحاتی از روند پیشرفت و دستاوردهای این خودروی برقی نسبت به خودروهای بنزینی همرده خود و نیز اهداف کلان این شرکت در تامین، تولید و عرضه خودروهای برقی و نیز جایگاه های شارژ آن را اعلام نمودند.  

 

 

 

 

همچنین استاندار کرمان در پایان این بازدید، تست رانندگی با خودروهای تمام برقی خودروسازی کارمانیا را انجام داد و ضمن ابراز رضایت از عملکرد و کیفیت این خودروها، حمایت خود را از این حرکت نوین که گامی بزرگ در برطرف کردن مشکلات بوجود آمده و هزینه های سربار گزاف درمانی بدلیل آلودگی های کلان شهرها خواهد بود را اعلام نمود.

 

معرفی اجمالی

این خودرو همان سدان چینی سودا EV است که از جمله سدان‌های اقتصادی و ارزان قیمت چینی است. نام اصلی این خودرو هنان سودا SD01 است که به صورت کامل و تلفظ انگلسی آن Henan Suda SD01 است.

 

 

ظرفیت باتری EK1 کارمانیا برابر با 45 کیلووات/ساعت بوده و اجازه رسیدن به بُردی در حدود 305 کیلومتر را می‌دهد. موتور الکتریکی نصب شده بر روی این خودرو، توانایی تولید 107 اسب بخار، قدرت و 240 نیوتن‌متر، گشتاور را دارد. همچنین وزن EK1 برابر 1390 کیلوگرم بوده و ابعادی بطولی برابر با 4417 میلی‌متر، عرضی برابر با 1737 میلی‌متر و ارتفاعی برابر با 1576 میلی‌متر دارد.

 

 

در صورت اتمام شارژ باتری، میتوانید با استفاده از شارژر خانگی 220 ولتی و 16 آمپری، باتری اتومبیل را طی 6 الی 8 ساعت بطور کامل شارژ کرد، در صورتی که با استفاده از شارژرهای سریع 3 فاز 380 ولتی می توان زمان انتظار را به 45 دقیقه الی 1 ساعت کاهش داد.

 

منبع خبر: گروه صنایع خودرو سازی کرمان (شرکت کرمان موتور)

دیدگاه کاربران