انتقال آب دریا به سیرجان، زرند و انار به زودی انجام می‌شود

وزیر نیرو:  

 

 

وزیر نیرو ضمن اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی خط انتقال آب دریا به شهر‌های کرمان و رفسنجان، افزود: خط انتقال آب دریا تا شهر‌های سیرجان، زرند و انار ادامه می‌یابد.

 

 

 

 

 

علی اکبر محرابیان اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر‌های بم و بروات از سد نساء به طول ۵۷ کیلومتر به همراه ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، تصفیه‌خانه به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه، دو مخزن ۱۰ هزار و ۵۰۰۰ مترمکعبی و ۴۰ کیلومتر خط برق این پروژه به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو در ادامه افزود: در فاز توسعه‌ای این طرح شهر‌های فهرج، ریگان و نرماشیر و ۱۴۲ روستای مسیر از آب شرب سد نساء برخوردار خواهند شد.

 

وی همچنین ضمن اشاره به افتتاح طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر سیرجان بیان کرد: این پروژه شامل ۳۷۰ کیلومتر خطوط جمع‌آوری، ۷ کیلومتر خط انتقال و تصفیه‌خانه مدرن به ظرفیت ۲۶ هزار و ۵۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.

محرابیان در رابطه با دیگر پروژه‌های افتتاح شده در استان کرمان گفت: در حوزه برق نیز چند خط انتقال و پست‌ برق و طرح‌های برق رسانی به روستا‌ها به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو اضافه کرد: بعد از ظهر امروز با حضور رئیس جمهور واحد گازی نیروگاه فولاد بوتیای کرمان که یک نیروگاه کلاس F و دارای بالاترین راندمان تولید برق است، افتتاح می‌شود.

رئیس جمهور از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استان کرمان ادامه داد: تصمیمات بسیار خوبی برای تأمین آب برای نقاط مختلف استان اتخاذ شد.

محرابیان اضافه کرد: در قالب طرح جهاد آبرسانی که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و پیشرفت این طرح در استان کرمان نیز قابل توجه است، مشکلات آبی نقاط مختلف کشور را روستا به روستا و شهر به شهر پیگیری می‌کنیم.

وزیر نیرو در ادامه سخنان خود به پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان نیز اشاره کرد و در این باره گفت: از مسیر آب شیرین کن و خط انتقال آب دریا نیز برای شهر‌های کرمان و رفسنجان برنامه ریزی شده است و بهمن ماه سال گذشته کلنگ عملیاتی این طرح به زمین خورد.

وی در همین رابطه افزود: تاکنون ۶۴ کیلومتر از این خط با پیشرفت حدود ۴۵ درصدی اجرا شده است و تا پایان سال به صورت کامل به مرحله بهره برداری می‌رسد.

محرابیان با اشاره به اضافه شدن چند شهر دیگر به مقاصد خط انتقال آب دریا در استان کرمان بیان کرد: در این بازدید تصمیم گیری شد که این طرح برای شهر‌های سیرجان و زرند و انار نیز ادامه پیدا کند.

منبع خبر: خبرگزاری موج - 9 تیر 1402

دیدگاه کاربران