استقلال خواهی اتاق بازرگانی

در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران مطرح شد  

 

 

حسین سلاح ورزی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، تقویت همدلی، انسجام و اعتماد بین مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: بعد از برگزاری مجدد انتخابات ریاست اتاق ایران در بهمن سال ۱4۰۲، پیش بینی کردم که چالش های اتاق ایران از بین نمی رود.

 

 

 

 

در روزهای پایانی سال 1402 قرار بود سه موضوع توسط شورای عالی نظارت دنبال شود که دو مورد آن متوقف شد.

 

سلاح ورزی تصریح کرد: به نظر می رسد دولت این گونه تصور می کند که اتاق ایران به دنبال از بین بردن اقتدار دولت است؛ برای همین در تلاش است که نهاد مدنی به نام اتاق را تضعیف کند.

 

در این راستا و در قدم اول این سیگنال از طرف دولت داده شد که اراده بیرونی هر زمان می تواند در امور اتاق ها دخالت کند و سرنوشت انتخابات اتاق ها را تغییر دهد.

 

او ادامه داد: همچنین دولت بنا بود با تفسیر غیرحقوقی، نمایندگان تشکل ها در هیات نمایندگان اتاق ایران را محدود کند که در نشست 26 اسفند با تدبیر هیات رییسه اتاق ایران، عملیاتی نشد.

 

اقدام دیگر این بود که رکن جدیدی را در اتاق ایران شکل دهند و آن دبیرخانه شورای عالی نظارت است.

 

در واقع تلاش شد دبیرخانه شورای عالی نظارت به عنوان یک رکن جدید با اختیارات زیاد و با استفاده از منابع اتاق ایران شکل بگیرد که به جای هیات نمایندگان و هیات رییسه اتاق ایران تصمیم گیری کند.

 

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: آیا اقتصاد ایران هیچ مشکل دیگری ندارد و فقط چگونگی دخالت در امور اتاق ایران مطرح است تا وزرای اقتصادی بیش از ده ها جلسه رسمی و غیررسمی خود را به این موضوع اختصاص دهند.

 

فضای بهبود محیط کسب وکار هیچ چالش دیگری ندارد؟ تمهید دولت برای ناترازی انرژی چیست؟

 

چرا وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه مفصلی برای رفع چالش های صنایع و تجارت نمی گذارد؟

 

ارزش افزوده بخش صنعت و معدن منفی شده است و هیچ تمهیدی برای این مساله وجود ندارد.

 

چرا برای بازار سرمایه فکری نمی شود و فقط دخالت در امور اجرایی اتاق ایران را مورد توجه قرار می دهند.

 

سلاح ورزی تصریح کرد: درخواست من به عنوان عضو هیات نمایندگان اتاق ایران این است که اعضای انجمن نظارت بر انتخابات امکان این ظلم مجدد علیه اعضای اتاق ها را از بین ببرند و اجازه تداوم دست اندازی به اتاق بخش خصوصی را ندهند.

 

او ادامه داد: از هیات رییسه منتخب خود حمایت کنیم و منسجم و در شأن خود اجازه ندهیم شورای عالی نظارت برخلاف قانون هرگونه دستورالعمل را پیش از تصویب در جمع هیات نمایندگان، ابلاغ و اجرایی کند و اجازه ندهیم برخلاف قانون، رکن جدیدی برای دخالت در امور اتاق شکل بگیرد.

منبع خبر: روزنامه جهان صنعت - 27 فروردین 1403

دیدگاه کاربران