حضور ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی

سخنگوی شرکت ملی نفت ایران گفت:  

 

 

 

در نمایشگاه نفت امسال ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی ثبت نام کرده اند.

 

 

 

 

مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی در نشست خبری  بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز،پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه نمایشگاه نفت بزرگترین رویداد نمایشگاهی کشور و یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی غرب آسیا است.

اظهار داشت: امسال با استقبال حضور شرکتهای داخلی و خارجی مواجه بوده ایم و امیدواریم سال‌های آینده تعداد بیشتری را پذیرا باشیم.

وی افزود: در نمایشگاه نفت امسال ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی ثبت نام کرده اند.

سخنگوی شرکت ملی نفت ایران فضای اختصاصی به شرکت‌های خارجی را در سال جاری ۵ هزار متر مربع و ۲.۵ برابر پارسال عنوان کرد.

وی بیان داشت: علیرغم تمام تحریم ها علیه دیپلماسی انرژی و صنعت نفت این میزان استقبال نشان می دهد اعتماد به صنعت نفت افزایش می یابد و تمایل شرکتهای خارجی برای مشارکت با صنعت نفت ایران در حال افزایش است.

جمالی گفت: امسال ما میزبان شرکت‌هایی از ۱۲ کشور شامل چین، المان، روسیه، کانادا، هند، فرانسه، ژاپن، آرژانتین، بلاروس و … هستیم، همچنین مقامات بلندپایه برخی کشورها در افتتاحیه حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرکتها بر اساس زنجیره ارزش جانمایی شده اند، گفت: در نمایشگاه سال جاری شرکتهای دانش بنیان و فناور حضور بالایی دارند.

مدیر بیست و هشتمین نمایشگاه صنعت نفت تعداد شرکتهای دانش بنیان حاضر در نمایشگاه را ۸۰ شرکت اعلام کرد و افزود: تعداد ۶۴ شرکت استارتاپی و ۲۳ دانشگاه نیز در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در حاشیه حضور پررونق صنعت و دانشگاه رویدادهای جانبی متعددی خواهیم داشت، گفت: بسیاری از رویدادها ختم به قرارداد و تفاهمنامه می شود که به رونق تولید، صنعت نفت و اقتصاد ختم خواهد شد.

جمالی بیان داشت: یکی از ارکان اصلی نمایشگاه برگزاری رویدادها و پنل ها است که منجر هب عقد قرارداد بخش خصوصی و دولتی خواهد شد در واقع کارکرد اصلی نمایشگاه اتصال بخش خصوصی و دولتی است.

وی شعار امسال نمایشگاه را جهش تولید و بهینه سازی فناورانه عنوان کرد.

مدیر بیست و هشتمین نمایشگاه صنعت نفت از ایجاد فضای مجازی برای انعکاس اخبار نمایشگاه خبر داد و افزود: این فرصت ایجاد شده که در خارج از نمایشگاه نیز مخاطبین بتوانند از رویدادهای مهم بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری موج، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش پتروشیمی به مدت چهار روز از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

منبع خبر: خبرگزاری موج - 17 اردیبهشت 1403

دیدگاه کاربران