سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال اجرای ۳ راهبرد اقتصاد دریا، ترانزیت و مدیریت لجستیک به کار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:  

 

 

 

این سازمان تمام توان و تلاش را در سال آینده برای اجرایی‌سازی سه راهبرد و موضوع محوری «اقتصاد دریا»، «ترانزیت» و «مدیریت لجستیک» به کار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

علی‌اکبر صفایی در همایش سالانه مدیران این سازمان، اظهار داشت: یکی از راهبرد‌های سازمان بنادر در بخش بین‌الملل پیگیری استقرار و مشارکت نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی خواهد بود.

وی افزود: در راستای سیاست دولت برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه، سال آینده باید دو راهبرد توسعه ترانزیت و سرمایه‌گذاری خارجی در بنادر تقویت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر هوشیاری معاونت دریایی سازمان بنادر در موضع‌گیری سریع و دقیق دریایی، با هرگونه اتفاقات تنش‌زا و غیرقانونی، اظهار کرد: بی تردید در جنگ مستقیم با آمریکا و اسرائیل قرار داریم، بنابراین معاونت دریایی سازمان بنادر باید برای هرگونه شرایط سخت، با برنامه و موضع‌گیری دقیق و درست، مهیا باشد.



رشد ترانزیت باید مبنایی باشد

صفایی در بخش رویکرد‌های توسعه‌ای این سازمان در حوزه ملی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های محوری سازمان بنادر در سال آینده، توسعه مبنایی ترانزیت خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، رشد لجستیک و رونق فضای کسب و کار بندری و دریایی، از دیگر راهبرد‌های سازمان بنادرودریانوردی در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.



تداوم نوسازی ناوگان ملی با تخصیص منابع مالی جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته برای نوسازی و توسعه ناوگان دریایی کشور، از تداوم این سیاست با شناسایی و تعریف منابع مالی جدید، به ویژه دریافت اعتبارات از صندق توسعه ملی، خبر داد.

وی ارتقای آموزش در سه حوزه دریانورد، کارکنان بنادر و پرسنل سازمانی را از دیگر برنامه‌های جدی سازمان بنادر در سال آتی برشمرد و خاطر نشان کرد: در مقابل مطالعات کاربردی، مطالعات راهبردی این سازمان باید شدت و حدت بیشتری پیگیری و انجام شود.



به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای نوسازی تجهیزات بندری و دریایی

صفایی توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را از رویکرد محوری در سال آتی عنوان و تاکید کرد: به رغم شرایط سخت ناشی از تحریم، همه ظرفیت‌های دورن و بیرون سازمانی را برای نوسازی تجهیزات بندری و دریایی به کار خواهیم گرفت.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی همچنین بر اجرایی شدن عملیات ساخت بندر بزرگ مکران و بندر جدید لنگه تاکید کرد و افزود: سال آینده، بخش عظیمی از درآمد‌های این سازمان صرف ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه زیربنا‌های بندری و دریایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در بخش دریا باید افزایش پیدا کند، اظهار کرد: به موازات افزایش پروژه‌های عمرانی در بنادر و توسعه زیرساخت‌ها در پسکرانه‌های بندری، چالش‌های بنادر باید رفع شود.

صفایی همچنین در پایان، ادامه فرایند هوشمندسازی بنادر، اصلاح ساختار، کاهش بروکراسی اداری و بازنگری و هدفمند کردن طرح‌های جامع را از دیگر راهبرد‌های سازمان بنادر در سال آینده عنوان کرد.

منبع خبر: خبرگزاری برنا - 22 اسفند 1402

دیدگاه کاربران