عملکرد منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در اردیبهشت ماه 1400

 

در راستای اهداف تشکیل منطقه ویژه اقتصادی به منظور پشتیبانی از تولید داخلی، توسعه صادرات غیرنفتی، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، پردازش کالا و ترانزیت کالا، جذب تکنولوژی، ایجاد اشتغال مولد و تحرک در اقتصاد منطقه ای، بخشی از عملکرد منطقه ویژه در اردیبهشت ماه 1400 به شرح جدول آماری ذیل گزارش می شود:

 

 

 

به گزارش معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه، در اردیبهشت ماه امسال 128 تن انواع کالای تولیدی از بخش صنعت به کشورهای دیگر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.

 

بر پایه این گزارش همچنین در اردیبهشت ماه امسال 1327 تن انواع کالای غیر تولیدی از گمرک منطقه وِزه اقتصادی سیرجان به کشورهای دیگر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 184 درصد رشد داشته است گفتنی است ارزش ریالی کالاهای صادر شده از گمرک منطقه نیز 127 درصد رشد داشته است.

 

 

خروج تولیدات از بخش صنعت در اردیبهشت ماه امسال نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

 

همچنین در اردیبهشت ماه امسال 8750 تن انواع کالای تولیدی از بخش صنعت خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

 

بر پایه این گزارش همچنین تولیدات صنایع معدنی نیز در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 146 درصد رشد داشته است.

 

همچنین ورود کالا به انبارهای منطقه نیز رشد 28 درصدی داشته است.

در اردیبهشت ماه سال قبل 296 تن کالا به انبارهای منطقه وارد شده بود که در اردیبهشت ماه امسال به 380 تن رسیده است.

 

 


 

 


بازدید:3019
آخرین به روزرسانی: 1400/03/23