تازه ترین خبرهای اقتصادی مرتبط با بازار تولید و تجارت

 

تازه ترین خبرهای اقتصادی مرتبط با بازار تولید و تجارت

منوط کردن صادرات به بازگشت ارز عامل تصاعدی شدن قیمت ارز/ "تهاتر" و "تقویت واردات در مقابل صادرات" دو دستور کار جدی 99  

 

 

 

منوط کردن صادرات به بازگشت ارز عامل تصاعدی شدن قیمت ارز

قاضی زاده نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: منوط کردن صادرات به بازگشت ارز، موجب تصاعدی شدن قیمت ارز است، این کار موجب میشود که صادرکننده به هر طریق ارز مورد نیاز خود را از کف بازار تامین کند

وی تاکید کرد: باید به هر صادرکننده بر اساس زمان صادراتش و نوع معاملاتش، مهلت معینی داده شود. برای کنترل معاملات ارزی فشار را باید بر واردات گذاشت و نه صادرات.

به گفته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، عدم بازگشت بخشی از ارز حاصل از صادرات کشور به دلیل افتادن بانک مرکزی در تله معافیت امریکایی‌ها بوده است.

 

"تهاتر" و "تقویت واردات در مقابل صادرات" دو دستور کار جدی 99

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعریف دو کار ویژه برای کمیته نظارت و تخصیص ارز وزارت صمت در سال جاری خبر داد و گفت: تسهیل «واردات در مقابل صادرات» و «تهاتر» دو ماموریت ویژه کمیته نظارت و تخصیص ارز وزارت صنعت در سال 99 است.

 وزارت صنعت از سال گذشته کمیته نظارت و تخصیص ارز را به منظور معرفی متقاضیان ارز به بانک مرکزی تشکیل داده بود که بر این اساس در سال 99 با توجه به ضرورت حمایت از صادرات غیرنفتی، دو ماموریت ویژه به این کمیته داده شده است. تسهیل «واردات در مقابل صادرات» و «تهاتر» دو ماموریت ویژه کمیته نظارت و تخصیص ارز وزارت صنعت در سال 99 است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران