شرکت پالایش و پخش بزرگ ترین تولید و صادرکننده بنزین منطقه است

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی:  

 

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: هم ا کنون شــرکت ملــی پالایــش و پخــش بزرگ تریــن تولیدکننــده و صادرکننــده بنزین در منطقــه اســت کــه بــه بیشــتر کشــورهای همســایه مســتقیم بنزین صادر می کند.

 

 

علیرضا صادق آبادی در حاشیه بیست وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: در سال ۹۶ تولید بنزین در کشور ما ۵۹ میلیــون لیتــر بــود کــه ایــن رقــم در ســال ۹۸ به روزانه ۱۰۷ میلیون لیتر رســید و امــروز ظرفیتــی معــادل ۱۰۷ تــا ۱۲۰ میلیــون لیتر بــرای تولید روزانه بنزین در کشور ایجاد شده است.

 

وی افزود: در شرایطی طی بازه زمانی سال های ۹۶ تا ۹۸ به این عملکرد رســیدیم که کشــور با تحریم و شــرایط ســختی روبه رو بــود و بــا اطمینــان می گویــم کــه این جهش تولید با اتــکا به نیروهای داخلی صنعــت پالایــش و ظرفیت هــای داخل کشــور محقق شــد.

 

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به اینکه در سال ۹۶، روزانه ۱۷ میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شد، افزود: با ادامه این روند و با توجه به رشد مصرف بنزین، سالانه به مقدار واردات اضافه می شد، به طوری که در سال ۹۸ به رقمی حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون لیتر در روز می رســید. 

 

 صادق آبادی بیان کرد: ایران بزرگ ترین صادرکننده بنزین در منطقه است .

منبع خبر: روزنامه اقتصادی صبح ایران(روزگار) - 5 بهمن 1399

دیدگاه کاربران