تجمیع کارت های بانکی و ملی در دستور کار دولت

وزیر کشور خبر داد:  

 

 

 

تجمیع کارت های ملی و کارت های بانکی نیز سازمان ثبت احوال و بانک ملی ایران تفاهم نامه ای را به امضاء رســاندند که فرآیند تجمیع این کارت ها نیز در حال دنبال شدن است.

 

 

 

 

 

احمد وحیدی در حاشیه رونمایی از سند هویتی شهید فخری زاده از صدور کارت ملی هوشــمند برای افراد زیر ۱۵ سال خبر داد و گفت: فرآیند صدور کارت ملی برای افراد زیر ۱۵ ســال کشور از ماه های آینده آغاز خواهد شد.

 

وی همچنین گفت: سازمان ثبت احوال یکی از سازمان های مهم و زیرساختی کشور است که آمارهــای حیاتی را برای انواع تجزیه و تحلیل ها تهیه می کند.

 

بی تردید تحلیل هایی که روی این آمارها انجام می شود نقش مهمی در تصمیم گیری های کشور دارد.

 

وی افزود: ثبت احوال به عنوان سازمان پیشــرو در دولت ســیزدهم اقدامات و تحولات خوبی را انجام داده که امیدواریم این مســیر دنبال شــود.

 

چرا که اقدامات بسیاری باقیمانده که باید محقق شود.

 

سازمان ثبت احوال در زمینه آمارگیری ثبتی مبنا که از ســال گذشــته آغاز شد به عنوان یک اقدام بســیار مهم گام های موثری را برداشته است.

 

پیشتر آخرین آمارگیری در سال ۱۳۹۵ انجام شده است.

 

اگر آمارگیری ثبتی مبنا را دنبال کنیم قطعا به لحاظ آماری وضعیت بسیار بهتری را خواهیم داشت.

 

وزیر کشور با اشاره به موضوع قانون جوانی جمعیت گفت: تکالیف مهمی برای سازمان ثبت احوال تعیین شده که ایجاد دفتر مناسب در این سازمان آماده شده است تا اجرای دقیق این قانون محقق شود.

 

بر همین اساس در اتاق جمعیتی که در سازمان ثبت احوال ایجاد شــده است تلاش خواهد شد که تحقق قانون جوانی جمعیت به صورت تاثیرگذار دنبال شود.

منبع خبر: روزنامه اقتصادی خوب - 6 دی 402

دیدگاه کاربران