افزایش ۱۰۰ هزار همتی و عجیب درآمدهای مولدسازی در بودجه

معاون وزیر اقتصاد گفت:  

 

 

 

در بحث درآمد حاصل از مولد‌سازی‌ها ارقام مطرح شده به صورت عجیب و غریب بالا است و نمی‌توان از رقم حدود 7 هزار میلیارد تومان از یکسال به رقم 107 هزار میلیارد تومان رساند، عملا همچنین ظرفیتی در کشور وجود ندارد.

 

 

 

 

 

علی روحانی در باره اثرگذاری کسری 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1403 بر سیاست‌های کنترل تورم اظهار داشت: آن بخش که در اختیار وزارت اقتصاد قرار دارد بخش منابعی است که وزارت اقتصاد در بودجه تامین می‌کند و وصول آنها از جمله درآمدهای مالیاتی، گمرکی، فروش اوراق، سود سهام شرکت‌ها و ... بر عهده وزارت اقتصاد است.

وی ادامه داد: در مجموع این موضوعات به غیر از مولدسازی و واگذاری شرکت‌ها عملکرد وزارت اقتصاد عملکرد قابل قبولی است.

معاون سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد درباره بیش براورد‌ها در دو حوزه مولدسازی و واگذاری شرکت‌ها گفت: از سال گذشته در بودجه بیش‌برآوردهایی در این دو حوزه انجام شد و همه هم موافق بودند که ارقام ذکر شده در بودجه پیش‌برآورد است و البته راه‌های مختلفی برای جبران این کسری وجود دارد.

روحانی تاکید کرد: در بحث درآمد حاصل از مولد‌سازی‌ها ارقام مطرح شده به صورت عجیب و غریب بالا است و نمی‌توان از رقم حدود 7 هزار میلیارد تومان از یکسال به رقم 107 هزار میلیارد تومان رساند، عملا همچنین ظرفیتی در کشور وجود ندارد.

البته اقدامات مهمی انجام شده از جمله اینکه از همین روش مولدسازی و از روش تهاتر اموال استفاده می‌کنند برای اینکه دارایی مازاد وزارتخانه‌ها به پروژه‌های عمرانی همان حوزه اختصاص پیدا کند.

برای مثال اموال مازاد و دارایی وزارت بهداشت برای تکمیل پروژه‌های بیمارستانی استفاده خواهد شد.  

وی با بیان اینکه تا کنون برای روش تهاتر قراردادهای بزرگی منعقد شده است، افزود: تا کنون 20 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه انجام شده‌است.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران(ایلنا) - 18 دی 1402

دیدگاه کاربران