زهرا گلیج

 

بیشــتر افراد ایــن توصیه را شــنیده اند کــه باید هوشــمندانه تر کار کنند و نه سختکوشتر، اما هنوز تعداد کمی واقعــا از این توصیه پیــروی می کنند، این روزها اکثریت صاحبان تجــارت و مدیران برای دستیابی به اهدافشان ساعتهای طولانی مشغول کار هســتند.

 

 

 

 

 

 

اگر مجبورید برای تکمیل کارتان ساعتها بیشــتر از یک روز عــادی کاری کارکنیــد.

 

این امر نشــان می دهد شــما کار را به گونه ای اشتباه انجام می دهید.

 

در اینجا ۵ استراتژی برای کمک به شما در هوشمندانه کار کردن بجای سختکوشی را بیان می کنیم.

 

 

استراتژی اول: تمرکز

 

فکر می کنید در یک ساعت کاری نمونه چند دقیقه تمرکز کامل دارید؟ ممکن است درک این مطلب که این زمان چقدر اندک می باشد شما را متعجب کند.

 

محققان نشــان داده اند که اکثریت افراد می توانند بین ۵ تا ۱۰ دقیقه در هر ســاعت کاری بیشتر موثر باشــند.

 

اگر فکر می کنید که این گفتــه اغراق آمیز است می توانید این آزمایش ساده را انجام دهید.

 

یک دفترچه یادداشــت و یک خودکار در کنار خود نگه دارید و شروع کنید به آگاه شدن از سطح تمرکزتان.

 

هر وقت که تشــخیص دادید که روی کار در تمرکز کامل نیستید.

 

مدت زمانی را که حواستان پرت بوده است یادداشت کنید.

 

اگر این تمرین را بخوبی انجام دهید خودتان را کاملا شــوکه خواهید کرد.

 

اگر شما بتوانید مهارت خودتــان را در ایجاد تمرکز کامل در طول ساعتهای کاری گســترش دهید شما از میزان تولیدتان متعجب خواهید شد.

 

 

استرتژی دوم: تسلط

 

تسلط هنر اســتفاده از ابزارها جهت افزایش کیفیت در کار و محصول شــما می باشــد.

 

ابزار مــی تواند تکنولــوژی نظیر نــرم افزارهای رایانه ای باشــد یا می تواند اســتراتژی های ســازمانی نظیر سیســتم های بهتر باشــد.

 

در حال حاضر از چــه میزان قدرت تســلطی جهت بــه حداکثر رســاندن نتایــج کار برخوردار هستید برای مثال فروشنده ای که از طریق سمینارها و سمینارهای تلویزونی دست به فروش می زند محتمل است که نســبت به کسی که فرد به فرد می فروشــد میزان فروش بیشتری کسب کند. .

 

چه کاری می توانید انجام دهید تا بر زمان، دانش، یا مهارت مسلط شوید؟

 

 

استراتژی سوم: نمایندگی (وکالت)

 

یک طبقه خاص از نفوذ وکالت می باشد.

 

نمایندگی یعنی بکارگرفتن افراد دیگر جهت انجام قسمتهایی از کار شما.

 

بنابراین به همــان انــدازه وقتتان بــرای فعالیت های ســود آور آزاد می شــود.

 

بیائید دو باره به مثال فروشنده نظر بیاندازیم.

 

اگر فروشنده بخصوصی در فروش نهایــی (closing)خیلی مهــارت دارد این امر ممکن اســت این احســاس را ایجادکند که این فرد می تواند وظایف مدیریتی وابســته با فروش را بعنوان یک نماینده انجام دهد بنابراین فروشنده می تواند زمان بیشتری را برای فروش نهایی صرف کند.

 

اگر سود حاصل از فروش نسبت به هزینه نمایندگی بیشتر باشــد می توان گفت شــما سیستم خوبی دارید.

 

اغلب شــنیدن این نکته در بین شــکایتهای صاحبان تجارت که فروشندگان آنها از آینده نگری در مورد آن احساس بدی و انتظار تنفر دارند و واقعا دارند مرا مبهوت می کند.

 

در کســب کار خودم من همیشــه افراد آینده نگر حرفه ای که در این زمینه خوب بودند بکارگرفته ام که بــا اینکار وقت را برای تیــم فروشــندگی آزاد نمودند تا آنهــا کاری را که بخوبی عمل می کنند انجام دهنــد.

 

این کار فقط فروشــندگی بود! و البته این استراتژی در عین حال که همه خوشحال هستند سود آور است.

 

 

استراتژی چهارم: مدیریت زمان

 

من اغلب این مطلب را می شنوم که تجار می گویند که میزان کارمند یک بخــش بخصوص خیلی زیاد است زیرا آنها ساعتهای زیادی تلف می کنند تا کار را تکمیل نمایند.

 

نظر من عکس این مطلب اســت.

 

اگر شما نمی توانید در یک روز عادی کاری، کارتان را تکمیل نماید، پس احتمــالا دچار کمبود تمرکز، تسلط، و مهارت های وکالت هســتید یا یک مدیر وقت نشناس می باشید.

 

مدیریــت زمان هنر ســازماندهی خودتان اســت، بنابراین شما کار خود را در یک روز تجاری استاندارد خاتمه خواهید داد.

 

اگر شما آنرا با دیگر مهارتهایتان ترکیب کنید(رئوس مطالب بالا) ســپس شما می توانید یک مقدار عظیم از تولیــد در یک روز کاری را بدســت آورید و نیاز به ســاعات اضافــی ندارید.

 

ســازماندهی یک روز از پایــان روز قبلی شــروع می شــود.

 

اگر شــما اینکار را انجام دهید پس از آن مغزتان به شــما کمک خواهد کرد که بیشــتر موثر باشید.

 

برآورد شده اســت که ۵۰ % زمان استراحت شما به ســازماندهی مغز و ســاختار دادن دانش و تجربیات کسب شــده در طول روز اختصاص دارد.

 

اگر شما کارهای روز آینده را برنامه ریزی کنید شما در می یابید که فراینــد های روحی طبیعی در زمان استراحت کار می کنند با شــما تا شما را در بدست آوردن برنامه زمانی کمک کنند .

 

اســاس مدیریت زمان را یاد بگیرید و هر روز از آنها استفاده کنید.

 

 

استراتژی پنجم: اولویت بندی فعالیت ها

 

مطمئن هســتم قاعده ۸۰/۲۰ را می دانید: ۸۰ % از نتایج کار شما از ۲۰ % تلاشــهایتان بدست می آید.

 

دلیل اینکه این مطلب در مــورد افراد زیادی صدق می کند اینســت که آنها نمی دانند که کدام تلاش آنها بهترین نتایج را ببار می آورد.

 

اگر شما رکوردها را خوب نگه دارید ســپس می توانید قاعده ۸۰/۲۰ را تغییر دهید تا بطور موثر تر برای شــما عمل کند.

 

اگر شما می دانســتید که کدام ۲۰ % از فعالیت شما بهتریــن نتایج را تولید می کند ســپس شــما می توانســتید خودتان را ســازماندهی کنید تا وقت بیشتری صرف اینگونه کارها بکنید.

 

بنابراین سود شما را در هر ســاعت افزایش می داد.

 

اگر شما می دانستید خصوصیات ۲۰ % از مشتریانتان را که ۸۰% کسب تان را می دهند شما می توانستید آن گروه از مشتریان را هدف قرار دهید.

 

فرانک بتگر با استفاده از قانون ۸۰/۲۰ در جهت مزیتــش از یک نماینده بیمه شکست خورده به پردرآمدترین نماینده بیمه در آمریکا تبدیل شــد.

 

کتاب او هنوز در دســترس است و ارزش خوبی برای مطالعه دارد.

 

 

«روزنامه اقتصاد مردم - 20 خرداد 1402»

   تاریخ ثبت: 1402/03/20     |     [sect id=[file]] | [/sect id=[file]] |