محمد صادق مفتح کارشناس اقتصادی و تعاونی

 

یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درطول سال های اخیر بسیار بدان پرداخته اند، بحث رشد و جهش تولید است موضوعی که در سال های گذشته و سال جاری که شعار سال رشد تولید بوده است همچنان محقق نشده است.

 

 

 

 

 

 

با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی زیر ظرفیت خود کار می کنند می توان گفت متاسفانه دولتهای مختلف در تحقق شعار رشد و جهش تولید به نقطه مطلوب نرسیده اند در حالی که انتظار می رفت با عضویت در پیمان های منطقه ای و تعامل با کشورهای منطقه با رشد تولید، شاهد افزایش صادرات باشیم، چرا که افزایش صادرات به نوعی وابسته به افزایش و جهش تولید است.

 

تا زمانی که کارخانجات کشور زیر ظرفیت تولید کار می کنند نمی توان گفت دولتها در تحقق رشد تولید مفید عمل کرده اند.

 

رهبر انقلاب بارها و بارها بر موضوع تسهیل کسب و کار در راستای تحقق رشد و جهش تولید تاکید کرده و تذکر داده اند.

 

اگر فضای کسب و کار تسهیل شود و صدور مجوزها آسان شود، راه برای حضور ایده ها و ذهن های خلاق در محیط کسب و کار فراهم شود، قطع به یقین بخش قابل توجهی از آنچه به عنوان رشد و جهش تولید دنبال می کنیم در اسرع وقت محقق می شود.

 

تسهیل کسب و کار که به اشتغالزایی نیز منتهی می شود.

 

زمینه ساز افزایش درآمد و بالا رفتن قدرت خرید مردم جامعه می شود.

 

به این دلایل مهم باید روی رشد و توسعه تولید با اولین گام ها در تسهیل فضای کسب و کار تمرکز کنیم تا علاوه بر فروش بیشتر واحدهای تولیدی شاهد ارتقای کیفیت محصولات ایرانی و یافتن بازارهایی در کشورهای منطقه برای فروش و عرضه کالای ملی باشیم.

 

آنچه در این موضوع حائز اهمیت است اینکه رشد و جهش تولید کشور به افزایش قدرت اقتصادی کشور منتهی می شود به این دلیل مسوولین نباید از تسهیل فضای کسب و کار غافل شوند، بلکه باید عزم خود را برای افتادن در این مسیر درست جزم کنند تا شاهد عواید اقتصادی رشد و جهش تولید باشیم.

 

 

«روزنامه اخبار صنعت - 11 بهمن 1402»

   تاریخ ثبت: 1402/11/11     |     [sect id=[file]] | [/sect id=[file]] |